tupakointi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oletteko lopettaneet tupakoinnin heti kun olette tulleet raskaaksi?
tuttavani eilen yhdissä juhlissa (melkein 6 kuukaudella raskaana ) niin tupakoi melkein koko ajan siellä.
ainakin kaksi tupakkaa meni tunnissa.
on kuulemma vähentänyt mutta ei lopettanut kokonaan kun ei kuulemma niin vaarallista sikiölle.
Mitä muut mieltä?

itse en tupakoi ollenkaan ja en raskauksien aikana ehkä olisi tupakoinnut jos tupakoisin muuten.
tietysti se riippuvuus siihen tupakkaan..mutta silti.

No kyllä minä lopetin tupakoinnin samantien mutta minä olinkin satunnaispoltaja.

Jos tuttusi oli juhlissa stressaantunut tms. ja meni tupakkaa enemmän kun ei voinut esim. alkoa ottaa?

Niin ja minusta ihan oikein ettet sanonut. Kyllä se on jokaisen oma päätös polttaako raskausaikana vai ei. Vaarat on taatusti tiedossa.

Musta ei saa tupakoida raskauden aikana eikä juoda alkoholia!
sehän nyt on selvä juttu ja jos on vielä suunniteltu ja toivottu lapsi.

entäs sitten energiajuomat?

niissähän lukee ettei suositella raskaana oleville mutta saako niitä juoda?

justiinsa joo... aika kauheen näköstä tupakointi mahan kanssa :( Voi sikiö-reppanaa.. Ja vaikka kuinka perustelis että parempi tälleen vähemmän kuin samaan tapaan kuin ennen. niin en silti tykkää!

Alkuperäinen kirjoittaja BIG:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
äiti joka rakastaa lastaan ei tupakoi raskausaikana!

Höpö höpö!!

niin se vain on, että ei voi rakastava äiti tahallaan myrkyttää lastaan. mitä rakkautta se muka on jos ei itse kestä vieroitusoireita niin antaa sitten pienen vauvansa ne kärsiä?

Alkuperäinen kirjoittaja emmaliini:
äiti joka rakastaa lastaan ei tupakoi raskausaikana!

no se ei oo ihan noin mustavalkonen juttu mun mielestä.kyllä mä uskon että tupakoitsijat rakastaa lastaan ihan samanlailla kun kaikki muutkin äidit

niin mutta ne myös rakastaa tupakkaa?
eikö siitä syöpäkääryleestä voi 9kk ajan luopua?

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Musta ei saa tupakoida raskauden aikana eikä juoda alkoholia!
sehän nyt on selvä juttu ja jos on vielä suunniteltu ja toivottu lapsi.

entäs sitten energiajuomat?

niissähän lukee ettei suositella raskaana oleville mutta saako niitä juoda?
itse en ole ainakaan juonut, vaikka muuten olenkin energiajuoma-addikti.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
No kyllä minä lopetin tupakoinnin samantien mutta minä olinkin satunnaispoltaja.

Jos tuttusi oli juhlissa stressaantunut tms. ja meni tupakkaa enemmän kun ei voinut esim. alkoa ottaa?

Niin ja minusta ihan oikein ettet sanonut. Kyllä se on jokaisen oma päätös polttaako raskausaikana vai ei. Vaarat on taatusti tiedossa.

ei saisi olla jokaisen oma päätös vaarantaa lapsensa terveys!

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:

ei saisi olla jokaisen oma päätös vaarantaa lapsensa terveys!

Minä sanon jokaiselle, jonka näen polttavan raskausaikana. Oikeudet sitä on lapsellakin, vaikka hän ei niitä vielä itse pysty puolustamaan. Pakkovieroitus tulisi sallia.

Yhteistyössä