tupakoinnista raskausaikana:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lod
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lod

Vieras
Pakko avautua, vaikka tiedän saavani kivitystä ja pään aukomista osakseni. Mutta kyllä mulla silmissä mustenee ja maha muljahtaa ympäri kun luen noita raskausajan tupakointi-juttuja. Mä en onnistunut lopettamaan tupakointia ennen kuin rv 20, ja olen sitä miettinyt joka ikinen päivä lapsen syntymän jälkeen jopa masennukseen asti. Lapsi on nyt 2,5v. Tuosta asiasta en ole puhunut kenellekään (paitsi neuvolassa), odotin yksin. Noissa ketjuissa ihmiset sanoo, ettei sellainen äiti voi rakastaa, sellainen äiti on maailman huonoin äiti jne.. Mutta kyllä mä vaan rakastan tuota lasta enemmän kuin mitään muuta. Rakkaus alkoi syntymän jälkeen voimistuen koko ajan. Ja kadun todella syvästi tekemisiäni, mutten voi niitä muuttaa, ikävä kyllä :( . Mietin vaan, tuleeko koskaan aikaa, ettei tule itku kurkkuun kun luen aiheesta jostain ja todella syviä huonommuuden, "pahuuden" tunteita. Ja eniten ahdistaa kun tuota ei voi muuttaa. Synkimpinä hetkinä olen jopa ajatellut, että parempi kun minua ei olisi tekojeni takia. Ja lienee jotain sadomasokismia, että aina avaan noita ketjuja ja tunnen syvää häpeää.

:hug:

Älä enää avaa niitä ketjuja. Aina löytyy ihmisiä, joiden mielipiteet ovta liian kärjistyneitä. Ei itsekuri rakkautta mittaa. Hienoa, että osasit lopettaa tupakoinnin raskauden puolivälissä!

On hyvä että tiedostat asian, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi! Tosi hyvä kuitenkin että lopetit etkä koko odotusaikaa vedellyt kuin korsteeni! Ajattele asiaa siltä kantilta! :D Lapsellasi on kuitenkin ilmeisesti kaikki hyvin? Ole ylpeä äitiydestäsi, äläkä takerru menneisiin virheisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja kiuru:
On hyvä että tiedostat asian, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi! Tosi hyvä kuitenkin että lopetit etkä koko odotusaikaa vedellyt kuin korsteeni! Ajattele asiaa siltä kantilta! :D Lapsellasi on kuitenkin ilmeisesti kaikki hyvin? Ole ylpeä äitiydestäsi, äläkä takerru menneisiin virheisiin!

Kyllä lapsella on kaikki hyvin - ainakin toistaiseksi. Mutta mistä sitä koskaan tietää, mitä tulee :/ . Ja AINA, vaikka olisi vain nuha, mietin, johtuuko se tupakoinnistani. Siitä olen varma, etten virhettäni toista koskaan.

Yhteistyössä