Tupakoinnin typeryydestä ;D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Ottakaa vaikka mieluummin huumorilla ettei ole kauheeta palkojonoo täällä kohta :D

Mutta mä oon paljon miettinyt sitä kuinka typerää ja naurettavan näköistä tupakointi on. Miehen kanssa yks päivä oltiin bussipysäkillä ja katteltiin kun ukot ja akat veti tötterö huulilla SAVUA keuhkoihinsa ja vapaaehtoisesti :o :laugh: ja alettiin miettiin miten TYHMÄN näköistä se oikeesti on!
Mietittiin miten sitä voi verrata esim siihen että:
Ihmisille ois aikojen saatossa tullu riippuvuus/trendi/tapa seuraavista johonkin ja sitä pidettäs ihan normaalina:

-aina kun autoja kaupungilla pysähtyy niin kaikki "polttajat" juoksis liikennevaloihin kilpaa ja menis sniffaamaan pakokaasua ja sit taas tyynenä paikoilleen.
-ihmiset polttais kynttilöitä ja käryttäis vaikkapa sanomalehtiä siinä ja imuttais aaah niin ihanaa savua keuhkoihin siitä päältä. Ja siis parin tunnin välein...miten koukussa nyt onkaan sitten.
-tai tapana vois olla osasta ihmisiä vaikkapa se, että parin tunnin välein otetaan jokin siihen erikseen myyty ja tarkoitettu raastin (nimeltä vaikkapa Rasse 2000 :laugh: ) ja sil raastetaan ihoa rikki olkavarresta, sitten siihen hierotaan suolaa ja jotain myrkkyä.

Lista vois jatkua loputtomiin mitä kaikkea epäterveellistä ja pöljää vois olla tupakan tilalla mutta meillä se nyt vaan sattuu oleen juuri tupakka. Ja se ON pirun typerän näköistä kun aikuiset ihmiset tieten tahtoen imuttaa vaarallista SAVUA sisäänsä ja sanoo et aaah kun tekee hyvääääää. Niivvarmaa :laugh:

Poltin itse teininä pari vuotta joten tiedän kyllä mitä se on. Lopetin kun näin kuvat lehdestä vaalenapunaisista ja mustista keuhkoista. Itse aloitin koska oli muka cool vetää sätkää :laugh: mutta sitä en ymmärrä että AIKUISET joko alottaa ekaa kertaa tai uudelleen pitkän tauon jälkeen. MIKSI? Eihän siitä ole mitään hyötyä! Siitä saa VAIN ne hyödyn jotka on JO koukussa(=niksat) mutta ei aloittaja hyödy mitään.
Se maksaa, on vaarallista, tuhoaa ympäristöä ja häiritsee/vaarantaa muita ympärillä, tuntuu pahalta sisuksissa, sairastuttaa, haisee pahalle, maistuu pahalle....

Että näin ;) . Miettikääs seuraavan kerran kun vedätte hölmön näköisenä savua sisäänne että onko se kauheen fiksua ja etenkin fiksun näköistä :whistle: . Vai vaihdatteko sen vaikkapa johonkin yhtä järkevään kuin se raastinrauta Rasse kakstonniseen :laugh: Tehääks siitä uus trendi? Myynnissä ois pian Rasseja, suolaa sitä varten ja myrkky-yhdisteitä joita saa hieroa siihen pipiin sitten jotta voi odottaa vuosia et koska sairastuis ja mihin.

:wave: :D

Olet aivan oikeassa. Poltan itse, ja olen työpaikan tupakkapaikkaa lähestyessäni katsonut siellä nautiskelevia työtovereita, ja monesti olen ajatellut, kuinka älyttömän näköistä touhua se on!

Varsinkin, kun tietää, että tupakointi on monella lailla haitallista eikä siinä ole mitään hyödyllistä eikä järkevää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:24 Annuska kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Poltan itse, ja olen työpaikan tupakkapaikkaa lähestyessäni katsonut siellä nautiskelevia työtovereita, ja monesti olen ajatellut, kuinka älyttömän näköistä touhua se on!

Varsinkin, kun tietää, että tupakointi on monella lailla haitallista eikä siinä ole mitään hyödyllistä eikä järkevää.

Tämä on hyvä jos tupakoijilta löytyy huumoria asiaan ja uutta katsantokantaa :)
Vaihda Rasse kakstonniseen :D :whistle:

Tottahan se on, tupakointia ei voi fiksuksi tavaksi mieltää Mutta yhtä typerää on vapaaehtoisesti laittaa mitään muutakaan myrkkyä kehoonsa.
Alkoholin juominen on yhtä typerää. Samoin kahvin kittaaminen ;)
Mutta jokainen tekee omat valintansa, mitä "nautintoaineita" haluaa käyttää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:27 ilveskissanminttu kirjoitti:
Tottahan se on, tupakointia ei voi fiksuksi tavaksi mieltää Mutta yhtä typerää on vapaaehtoisesti laittaa mitään muutakaan myrkkyä kehoonsa.

Mä arvelin että nää tulee esiin. Mullapa onkin heti hyvä vastine. Ymmärrän henkilöä joka ottaa alkoa sillä:
-siitä saa hyvän olon jonka avulla moni pitää elämänsä hauskimmat hetket(jos osaa ottaa järkevästi) JA
-se maistuu hyvälle
Kahvinjuojilla:
-se maistuu hyvälle
Huumeet on peffasta mutta niistäkin sentään haetaan "hyvää oloa, rauhallisuutta, kovaa menoa"...mitä kukin vetää. Mutta kun tupakasta ei saa MITÄÄN kun sen aloittaa ekaa kertaa tai pitkästä aikaa. Se ihmetyttää, että MIKSI??? :o

JA kahvi ja alko ovat sentään JUOMIA ja meidät on tarkoitettu juomaan jotakin. Meitä ei ole tarkoitettu vetään SAVUA tötsällä keuhkoon parin tunnin välein...se on pahasti vasten sitä mihin meidän keuhkot on luotu!<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:32 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\

Mä arvelin että nää tulee esiin. Mullapa onkin heti hyvä vastine. Ymmärrän henkilöä joka ottaa alkoa sillä:
-siitä saa hyvän olon jonka avulla moni pitää elämänsä hauskimmat hetket(jos osaa ottaa järkevästi) JA
-se maistuu hyvälle
Kahvinjuojilla:
-se maistuu hyvälle
Huumeet on peffasta mutta niistäkin sentään haetaan "hyvää oloa, rauhallisuutta, kovaa menoa"...mitä kukin vetää. Mutta kun tupakasta ei saa MITÄÄN kun sen aloittaa ekaa kertaa tai pitkästä aikaa. Se ihmetyttää, että MIKSI??? :o

JA kahvi ja alko ovat sentään JUOMIA ja meidät on tarkoitettu juomaan jotakin. Meitä ei ole tarkoitettu vetään SAVUA tötsällä keuhkoon parin tunnin välein...se on pahasti vasten sitä mihin meidän keuhkot on luotu!

Oletko koskaan polttanut?

Meitä ei ole myöskään luotu juomaan kahvia tai viinaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:34 ilveskissanminttu kirjoitti:
\
\

-se maistuu hyvälle
Kahvinjuojilla:
-se maistuu hyvälle

JA kahvi ja alko ovat sentään JUOMIA ja meidät on tarkoitettu juomaan jotakin. Meitä ei ole tarkoitettu vetään SAVUA tötsällä keuhkoon parin tunnin välein...se on pahasti vasten sitä mihin meidän keuhkot on luotu!

Oletko koskaan polttanut?

Meitä ei ole myöskään luotu juomaan kahvia tai viinaa.

Aloituksessa lukee että olen tyhmänä teininä (kun se oli muka cool) pari vuotta. Mutta miten aikuiset ihmiset alottaa? Ei mee perille että MIKSI? Siihen kun joku vastais miksi alotti aikuisena.
Mutta juomia on luotu juomaan. Savuja ei ole luotu vetään keuhkoon kun niillä ois juuri tarkoitus tehä päinvastoin eli hengittää mahd raitista ilmaa :whistle:

[/quote]

Aloituksessa lukee että olen tyhmänä teininä (kun se oli muka cool) pari vuotta. Mutta miten aikuiset ihmiset alottaa? Ei mee perille että MIKSI? Siihen kun joku vastais miksi alotti aikuisena.
Mutta juomia on luotu juomaan. Savuja ei ole luotu vetään keuhkoon kun niillä ois juuri tarkoitus tehä päinvastoin eli hengittää mahd raitista ilmaa :whistle:
[/quote]

Sori luin huolimattomasti, enkä huomannut :ashamed:
No sitten varmaan tiedät että ensimmäiset tupakat "kihahtaa hattuun".
Miksi aikuiset sitten aloittavat tupakoimisen, jos eivät ole ennen sitä koskaan polttaneet? Luultavasti siksi että ihmisillä on halu kokeilla kaikkea "luvatonta". Kaikkihan tietävät myös viinanjuonnin vaarat, kuitenkin sitä juodaan. Jokainen tietää että krapula johtuu myrkytysoireista. Silti juodaan uudestaan ja uudestaan. Juominen aiheuttaaa masennusta, ahdistusta, vaurioittaa sisäelimiä, tuhoaa aivosoluja.
Keuhkot ei ole tarkoitettu vetämään savua, siinä olet oikeassa. Silti ihmiset asuvat kaupungeissa ja saavat keuhkoihinsa pakokaasua yms. Raitista ilmaa harvoin on enään tarjolla :/
Ihmisen täytyy juoda. Mutta ihmiselle normaalein juoma, heti äidinmaidon jälkeen, lieneen vesi. Miksi sitten ihmiset ovat keksineet valmistaa alkoholia? Onko se luonnollista? Tai kehitellä kahvinjalostus? Tai tupakkateollisuus? Huumeita nyt en edes viitsi vetää tähän keskusteluun mukaan, koska ne kuitenkin ovat yhä vähemmistön nautintoaineita.
Yhtä typeerää kaikki, ihmiset etsivät nautintoa aineista, jotka ovat haitaksi heidän elimistölleen.

Kyllä noista kolmesta pahasta pahin on tupakka. Ainakin jos alkoholi ja kahvi menee kohtuudella.

Tupakkaa menee ympäri vuorokauden ja siinä on kuitenkin eniten terveyshaittoja. Itse sauhuttelin ennen tyttöä ja raskautta aina pikku pienissään, mutta nyt tekee jo pelkkä hajukin pahaa ja hyvä niin.

Mun pikkuveli oli polttamatta tässä joku aika sitten 3 kuukautta ja aloitti uudestaan ja syyksi sanoi vaan, että huvin vuoksi :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:53 Hömppä kirjoitti:
Kyllä noista kolmesta pahasta pahin on tupakka. Ainakin jos alkoholi ja kahvi menee kohtuudella.

Tupakkaa menee ympäri vuorokauden ja siinä on kuitenkin eniten terveyshaittoja. Itse sauhuttelin ennen tyttöä ja raskautta aina pikku pienissään, mutta nyt tekee jo pelkkä hajukin pahaa ja hyvä niin.

Mun pikkuveli oli polttamatta tässä joku aika sitten 3 kuukautta ja aloitti uudestaan ja syyksi sanoi vaan, että huvin vuoksi :kieh:

Kröhöm :whistle: juu tosi hyvä syy :o :D

Juuri samaa tuossa ajattelin, kun katselin nuorehkon naisihmisen ajalemassa autolla. Yhdellä kädellä hoideltiin rattia, toisella pidettiin kännykkää korvalla ja tupakka roikkui huulesta siihen kännykkään kälättäessä. Varmaan kuvitteli itsensä siinä vielä kauniiksi :laugh: Itselle tuli lähinnä mieleen vanhat hampaattomat paimentolaisheimon ukkelit, joilla on sätkä liimautunut sinne huuleen.

Tuohon kahvikeskusteluun heittäisin sellaisen tiedon, että tutkimuksissa sillä kahvilla on todettu olevan jopa terveellisiä vaikutuksia, samoin myös punaviinin kohtuukäytöllä. Mutta tupakan käytöstä en ole niitä kuullut, paitsi että nikotiinilla voi tappaa tuhohyönteisiä :laugh:

Mä olen kans miettinyt samaa :D oikeesti, joku laittaa sen suuhun, imaisee ja sit puhaltaa... siis ihan älyvapaata kun oikeen ajattelee.. ja olen itsekkin tupakoinut... miten sitä ei vaan silloin ajatellut että miten hölmön näköistä se on??? :D Ja että ihan täytyy mennä ulos säässä kuin säässä seisomaan ihan vaan sen takia että saa imeä ja puhallella savua :laugh: Meissä ihmisissä on siis jotain yksinkertaisuuttakin.. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:07 mupeli kirjoitti:
Kiitos ap:lle viestistä, tuli tarpeeseen.

Minä tyttö päätin eilen illalla että tänään loppuu koko tupakointi :saint: Saa kyllä nähä mitä tästäkin tulee :whistle:

No heitän kyl sitten megaluokan tsemppaukset :flower: :wave: :flower: :wave: . Muista mitä Dr Phill sanoisi :whistle: :heart: :D : tuolle tavalle joudut etsimään KORVIKKEEN, muuten et onnistu. :wave: Tapa on korvattava toisella, mutta terveellisemmällä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:04 Mutteri kirjoitti:
Mä olen kans miettinyt samaa :D oikeesti, joku laittaa sen suuhun, imaisee ja sit puhaltaa... siis ihan älyvapaata kun oikeen ajattelee.. ja olen itsekkin tupakoinut... miten sitä ei vaan silloin ajatellut että miten hölmön näköistä se on??? :D Ja että ihan täytyy mennä ulos säässä kuin säässä seisomaan ihan vaan sen takia että saa imeä ja puhallella savua :laugh: Meissä ihmisissä on siis jotain yksinkertaisuuttakin.. :D

Hyvin sanottu :whistle: :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:09 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\

Minä tyttö päätin eilen illalla että tänään loppuu koko tupakointi :saint: Saa kyllä nähä mitä tästäkin tulee :whistle:

No heitän kyl sitten megaluokan tsemppaukset :flower: :wave: :flower: :wave: . Muista mitä Dr Phill sanoisi :whistle: :heart: :D : tuolle tavalle joudut etsimään KORVIKKEEN, muuten et onnistu. :wave: Tapa on korvattava toisella, mutta terveellisemmällä.

Joo, mä aion korvata tupakan liikunnalla niin en ainakaan lihomaan pääse ;) :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:09 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\

Kyllä mä oon lopettanut ihan ilman korvikkeita.

No, onhan se tyhmän näköistä. Ja muutenkin tyhmää touhua. Vaan on maailmassa paljon muutakin älyttömän näköistä touhua... Eikä se terveellistäkään ole.
Vaan on se kumma, kun en vielä ole löytänyt yhtään kirjoitusta, joka olis oikeesti saanut mut lopettamaan tupakoinnin... Omat keuhkoni siinä pilaan, ja jokainen joka yrittää saada mut lopettamaan, saa mut vaan tupakoimaan enemmän.
...ja jos tässä kirjotuksessa oli joku tolkku, niin kertokaa mullekin, ei toimi aivot tänään lainkaan :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:12 Mahza kirjoitti:
Vaan on se kumma, kun en vielä ole löytänyt yhtään kirjoitusta, joka olis oikeesti saanut mut lopettamaan tupakoinnin... Omat keuhkoni siinä pilaan, ja jokainen joka yrittää saada mut lopettamaan, saa mut vaan tupakoimaan enemmän.

Eihän se lopettaminen pidäkään lähteä muista, vaan ihan itsestä =) Jos on halua lopettaa ja minimoida siltä osin sairastumisen riskit, niin lopettaminen onnistuu. Mutta jos mitään halua ja motivaatiota lopettamiseen ei ole, niin sittenhän se sätkä palaa vaan =)

\
\
-se maistuu hyvälle
Kahvinjuojilla:
-se maistuu hyvälle

Ai kahvi maistuu hyvälle... Varmasti sen mielestä, kuka on sitä tottunut juomaan. Sama kuin tupakassa.

Alkoholin juominen tuo hauskan olon, samoin tupakointi tuo tietyn olon niille, ketkä ovat sitä tottuneet polttamaan.

Yhteistyössä