Tupakoinnin lopetus ja lihominen

• Viestiketjun aloittaja sauhuttelija
  • Ensimmäinen viesti
sauhuttelija
Hei!

Ongelmansa kullakin, ja tämä nyt ei tietenkään niistä pahimmista, mutta vaivaa kuitenkin. Kysysin teiltä, jotka urheasti olette lopettaneet tupakoinnin, niin tuliko paljon kiloja? Olen muutenkin herkuttelija, enkä mikään laiha nytkään. Kun yritän lopettaa tupakointia, alkaa kaikenlainen syöminen lisääntyä. Miten olette selviytyneet lihomatta ihan kamalasti, vai oletteko vaan ottaneet kilot vastaan terveyden edestä?

Vinkkejä ja neuvoja olis kiva saada, että saisin itseäni niskasta kiinni.

Kiitos jo etukäteen!

Sipuli
Olen ollut tupakoimatta nyt 2kk enkä ole lihonnut kiloakaan! Syöminen ei ole lisääntynyt. Olen ollut vain onnellinen siitä kuin ei tarvitse enää koskaan polttaa! Tämä on ihan asennekysymys. Olen aikasemminkin yrittänyt lopettaa mutta asenne on aina ollut väärä ja olen vain masentunut kun "ei enää koskaan saa tupakkaa". Nyt siis taas ajatu on että ONNEKSI en tarvitse tupakkaa.

Heddy harmaana
Tupakoinnin lopettamisesta on nyt reilu vuosi. Kiloja tuli lisää 4-5kg ensimmäisen puolen vuoden aikana. Nyt näyttää painon nousu pysähtyneen. Liikuntaa tms. en ole lisännyt. Takana oli 12 vuoden tupakointi (raskaana ollessani ja imettäessä olen ollut lakossa). Terveys laittoi "seinää vasten" ja pystyin lopettamaan. Sitkeyttä ja menestystä lopettamisellesi. =)

heikko luonne
Lopetin kerran tupakoinnin, paino nousi 8-10 kiloa. Sitten, nolo myöntää, aloitin taas ja ne kilot lähti "itsestään" pois... Johtunee kaiketi myös aineenvaihdunnasta, koska en mielestäni syönyt kovin paljon enempää.

Yhteistyössä