Tupakoinnin lopetuksen vaikutus hedelmällisyyteen

Hei kaikille !

Ollaan miehen kans yritetty esikoista 4kk vaille 2 vuotta ja ei tunnu tärppäävän millään. Ikää on 23 vuotta ja miehellä 24 vuotta. On kokeiltu tikuttamalla ovulaatiota ja ilman moista. Ovulaation olen bongannu yleensä liuskatestillä, mutta ei oo tulosta syntyny. Syön multivita(raskaus ja imetys) vitamiini valmistetta joskin sitäkin syönyt vasta 2kk. Tupakoitu ollaan myös ja saatiin vihdoin lopetettua molemmat tupakointi noin reilu 5vk sitten. Raskauden toivossa tietenkin. Kierto on vaihdellut 27-32pv välillä. Ja heti oikeastaan kun tupakin lopetin on molemmat kierrot ollut 28-27pv tienoilla. Lisäksi huomasin kyllä heti positiivisia vaikutuksia tupakoinnin lopetuksesta seksihaluissa ainakin.

Nyt tuntuu taas uuden kierron alettua tänään, että on pakko päässä purkautumaan jonnekkin asiasta kun ei tahdo tulosta tulla. Oireita on joka kuukausina niin, että välillä tuntuu että pitäis pää lähtä tutkituttamaan.

Onko kellään positiivisia kokemuksia lähipiiristä tai omakohtaista, että tupakoinnin lopetus olisi vaikuttanut hedelmällisyyden lisääntymiseen kun itse olen jo epätoivosta kankea ?
Tupakoinnin lopetus on melko hankala prosessi ja olen ylpeä, että pääsin siitä pirusta eroon.
Kyllähän se vaati useamman yrityskerran, mutta kyllä se nyt on paras hetki lopetukselle kun haluaa pienen ihmeen tähän maailmaan.
 
icy
Tää vastaus tulee hiukan viiveellä, mutta mun serkku yritti miehensä kanssa melkein kaks vuotta, sitten mies sai lopetettua tupakoinnin (serkku ei polttanut). En ole ihan varma, olisko ollut toisesta vai kolmannesta kierrosta sen lopetuksen jälkeen kun tärppäs. Tiedä sitten oliko vaikutusta vai sattumaa. :)

Itsellä sama tilanne, meillä poltetaan molemmat, ja vuoden päivät ollaan yritetty. Pari kertaa ollaan oltu viikon verran polttamatta, mutta sitten minä tietty olen sortunut, kun on ollut stressiä. :kieh: No, yritetään vaan uudestaan.
 
Minä lopetin puolisen vuotta sitten ja nyt mieskin yrittää vähentää/lopettaa. Oma lopetus ei ainakaan nähtävästi ole auttanut :D Mutta parempihan siitä tupakoinnista on irrottautua jo ennen raskautta, niin ei silloin tarvitse kärvistellä ja stressata sitä.

icy: Tuo miehen tupakoinnin lopettaminen on varmasti auttanut. Simpoillahan menee 2-3 kuukautta uusiutumiseen, joten miehen elämän tapojen parannus näkyy vasta silloin simpoissa.
 
Itse lopetin yrityksen alkaessa, mies ei polta kuin sikaria silloin tällöin. 6kk meni ilman plussaa ja sorruin aloittamaan uudelleen, 3kk siitä tärppäs että ei kyllä minun kohdalla ollut tupakoinnilla väliä. Yhdellä ystävällä tosin nappas 2kk tupakoinnin lopettamisen jälkeen, olivat samalla aloittaneet muutenkin ns tervellisen elämän eli ruokavalio ja alko-asiat kuntoon tupakoinnin lopettamisen ohella. Mutta oli se helpompi jättää tupakka plussan tultua pois kun oli jos kerran siinä onnistunut. Tsemppiä ilman olemiseen, ei siitä haittaakaan ole :)
 

Yhteistyössä