Tupakoinnin lopettaneet kysymys teille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumppi

Vieras
3 viikkoa sitten lopetin ja pari kertaa olen sortunut sauhuihin tänä aikana, mutta olen nyt päättänyt kyllä, että uudelleen en sorru täysin polttamaan, vaikka joskus savut elämässäni vielä ottaisinkin.

Mutta siis ;

Maku aisti on parantunut kai..? mutta kaikki mikä oli ennen hyvää ei enää ole välttämättä ns. mistään kotoisin. Eli enemminkin makuaisti on muuttunut mielestäni.

Jossain hehkutettiin, että unen laatu paranee, mutta mulla ei:(
Nykyään pääsen todella huonosti uneen ja vasta tuolla puolen yön aikaan. Aamulla herään n. klo 7 aikaan, mutta olennaisempaa on se, että herään monet kerrat yössä ja olen jotenkin kuin kävelevä zombi.

En tiedä verenkierron paranemisesta, mutta lopettamisen jälkeen mulla on alkanut käsi puutua=> voi kyllä johtua taas pikaisesta painon noususta kun ruoka on maistunut liiankin hyvin:(

Kysymys onkin, että onko nämä sitten jonkinmoisia "vieroitus oireita", joilla elimistö yrittää saada mut uudelleen tupakoimaan ja kuuluuko nämä muka jotenkin asiaan.

Tuo uni asia kyllä harmittaa kaikkein eniten.

Höh! Ja mä kun luulin, että vieroitusoireet ovat lähinnä vapinaa, tärinää, keskittymiskyvyttömyyttä,raivareita jne.

Vapissu enkä tärissy ole. Pahemmin noita jälkimmäisiäkään ei normaalia elämää enempää oo ( ku ottaa huomioon "ne" ajat kuukaudessa)

valitettavasti olen ollut jo yli 4 vuotta polttamatta, joten en tarkkaan muista millaisia vierotusoireita lopettamisen jälkeen ilmeni (ehdin polttaa noin 10 vuotta aski/pv). vieroitusoireilta kuitenkin kuullostaa.
Millaiset on sun iltarutiinit? Mitä teet ennen nukkumaan menoa? Rauhoitatko illan vai katsotko esim. tv:tä viime hetkiin asti? Oletko juuri syönyt hetkeä ennen nukkumaan käymistä? Juotko kahvia / teetä kuinka myöhään viimeisen kerran?
Tällaisia tuli mieleen..
Mulla hyviä nukahtamiskeinoja on
- kevyt lukeminen (toinen vaihtoehto tylsä lukeminen, esim. ammattikirjallisuus ), liian jännittävät asiat voivat jäädä alitajuntaan pyörimään ja häiritä nukahtamista
- jos edell. syömisestä jo aikaa, jokin pieni iltapala, vaikka banaani ja lasi maitoa tai lämmin kaakao, nälkäisenä ei uni tule
- en juo kahvia enää illalla enkä teetäkään yleensä niiden sisältämän kofeiinin takia
- en syö raskaasti ennen nukkumaan käymistä, sillä elimistön toimiessa täysillä ruuansulatuksen kanssa ei unikaan voi kyllä tulla ennen kuin suurin työ tuossa prosessi on tehty

Onnea ja tsemppiä valitsemallasi tiellä. Savuttomuus kannattaa kuitenkin ehdottomasti!!!

Ei jumantsuikka,nythän mä vasta tajusin että mäkin olen ollut polttamatta kohta 6 viikkoa :o

Ala laihduttamaan niin unohtuu koko tupakka :whistle:

tsemppiä!Mulla tutisi päivän kädet kun lopetin ,pää särki,olin tosi kiukkunen,mjutta kylä ne viikossa ohi meni,pahimmat olot.

Kahvia en juo iltaisin , mutta joskus tulee kyllä naposteltua illalla, tosin siinä asiassa ei ole entiseen muutosta.
Telkkua katon just sen takia, että vaik ois kuinka mielenkiintoinen juttu, niin yleensä nukahdan paremmin siihen kuitenkin, kun siihen, että yritän vaan silmät kiinni nukkua vaikkei nukuttaskaan.
Ruoansulatus on mulla ennestäänkin heikko ja voitte arvata mitä se nyt on. (heikentää kuulemma ruoansulatusta.)
Ylipainoa on ja tää 3 viikkoa on tuonut ainakin 5 kiloa lisää:(
Onnex ei kuitenkaan oo enää sellainen olo, että koko ajan pitäis tunkee jotain suusta alas kuin ekalla viikolla.
Entiseen malliin lenkkeilen, tosin liian vähän.

Tenttasin tuossa äsken miestäni. Eilen oli kuulemma taas polttanut yhen.
Ihan hienoa, että melkein on jo savuton, mutta vähän rätisin siitä, että toi on epäreilua minuakin kohtaan kun sovittiin tähän hommaan lähtevämme yhdessä. Voishan tuo mies tieten valehdella ja sanoa ettei oo polttanut, mutta oottakoon vaan kun HAJUAISTI PARANEE niinkuin joku tuolla kertoi;)

Yhteistyössä