Tupakanhaju pois huushollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Pesumaalaus lateksilla vai?

Voi yhyren kerran, mä sanoin kun me tuo vanha kämppä vuokralle laitettiin että ei sitten anneta vuokralaisen poltella siellä sisällä.

Mies meinas että tokko tuo nyt niin haittaa vaikka vuokralle tullut pappa siellä muutaman kessun vetäis... että se asuu siellä kuitenkin kauan ja tokko sinne enää ketään...
Niivvarmaan, sanoin minä siihen ja perustelin että eihän tuos huushollis ole edes liesituuletinta (on siis ikivanha rintamamiestalo) ja ettei ikinä voi olettaa ettei siihen ketään muuta tule asumaan. No, papparaiselle sanottiin että sisällä ei poltella.

Sitten tuli talvi:kieh:
Ja pappa vänkää että eiiiii kai hän vanha mies nyt joka kerta pihalle sentäs....

No nyt vuokralainen lähti.
Ja helevetinmoisen katkun jätti jälkeensä. Siis jos se on lapsillekin antanut vaikka suklaapatukat, niin ei nuo kersatkaan ole niitä halunneet syödä kun ne maistuu tupakalle ja kääreetkin niissä jo haisee niin pahalle ja kitkerälle että hyi olkoon:x

Siis millä mä tuon putsaan? Poltan koko roskan ales vai?

Mun olis tarkoitus laittaa kangaspuuni ja neulekoneeni tuonne tupaan, mutta eihän tuolla voi ihminen olla.....

Mä olen vuokrakämppäni joutunut maalaamaan katosta lattiaan. Kaikki uusittiin. Keittiön kaapit, lattiat, seinät.... Joka nurkka ihan keltasen tupakansavusta ja ei lähtenyt pois muutakun pesemällä ja maalaamalla uutta pintaa päälle. Ikinä en ota ketään vuokralle kun vetää tupakkaa. Ei takuuvuokra kata kaikkia korjauskuluja.

No otsonointi nyt ainakin vois auttaa siihen, mutta se ei taida olla kovin halpaa. Soodalla ja valkopippurilla saa hajua pois autosta, mutta sitten koko kämpästä hmm.. en kyllä tiedä...

Jos tarvii saada maalattua piiloon sellasta keltasta nikotiinitöhnää niin pohjamaaliksi palosuoja maali, muuten tulee läpi.

Tuo nuukalainen mies ei kuitenkaan suostu sitä kunnolla tekemään, niinkuin ei mitään muutakaan joka omaan käyttöön tulee|O

Helposti ja nopeesti aina koettaa kaiken.....

Joo- rouvalle oikein hyvä paikka mattoja paukuttaa. Taitaakin tulla aika tiiviitä mattoja eka satsi :whistle:

JA ei, minä olen ihan persaukinen mitään maaleja ostelemaan tähän hätään, eikä mulla kuulemma ole oikeuttaa natkottaa rahasta ja sen käytöstä taikka vaatia mitään kun en kerta sitä taloon tuo :snotty:

Otsonointilaitteen voi vuokrata. Useampi taho vuokraa niitä. Mikäli seinäpinnoissa on nikotiinijäämiä, täytyy maalata erikoismaalilla, nikotiini puskee läpi tavallisesta maalista.

Mä olen remontoinut entisen tupakkapommin, mieluummin kerralla kuntoon vaikka vähän kalliimmallakin. Joku kahvinporo on ihan pilipalihommaa.

[QUOTE="vieras";21978140]

Mä olen remontoinut entisen tupakkapommin, mieluummin kerralla kuntoon vaikka vähän kalliimmallakin. Joku kahvinporo on ihan pilipalihommaa.[/QUOTE]

No tätä mä olen koettanut sanoa, että eikö kannattais tehdä kerralla valmista kun aloittaa.
Ei kuulemma kannata, vanhaa taloa.

Mokoma jääräpää, aina olis vain ratkaisuna tehdään uusi/ei kannata/ei maksa vaivaa/ei hyödytä/kelpaa noinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21978159:
No tätä mä olen koettanut sanoa, että eikö kannattais tehdä kerralla valmista kun aloittaa.
Ei kuulemma kannata, vanhaa taloa.

Mokoma jääräpää, aina olis vain ratkaisuna tehdään uusi/ei kannata/ei maksa vaivaa/ei hyödytä/kelpaa noinkin.

Haju jää helposti muhimaan vanhan talon rakenteisiin, ei sitä saa pois millään etikalla. Otsonointia käyttävät ammattilaiset ja esim. autofiksarit.

Yhteistyössä