TUPAKAN HINTA: aski maksaa 7 euroa!

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sama laki viinalle!
Nykyään työnantaja joutuu ohjaamaan alkoholiongelmaisen hoitoon ja hyysätä. Yhteiskunta maksaa moninkertaisesti alkoholin haitoista kuin tupakan.
Jokainen työntekijä lääkärille anomaan lupaa alkoholille ja allekirjoittamaan sopimuksen ettei aiheuta vahinkoa perheelle, läheisille, työnantajalle tai aja humalassa ja tapa ketään puukolla jne.
Maksakokeet joja kuukausi ja alkolukko autoon, jos saa reseptin viinalle.
Kaikki tämä maksaa itse käyttäjä. Jos alkoholi aiheuttaa riippuvuuden, saa käyttäjä ilmaisen antabuskuurin ja hoitoonohjauksen. Retkahtanut lähetetään työleirille vuodeksi. Kuulostaisi reilulta näin alkoholin aiheuttamien traumojen jälkikasvu, joka ei koskaan ole juonut.
Kyllä jos tavoitteena on Alkoholiton Suomi 2030. Boldatut kohdat tekstissäsi oli paskaa. En minä ehdottanut että lupaa pitää anoa, vaan päinvastoin korostin ettei painostusta lopettamiseen ole. Mistään haitoista en ehdottanut allekirjoittamaan sopimuksia, enkä vaatinut keuhkojen pakollisia syöpäseulontoja. En ehdottanut pakollista Zyban tai Champix kuureja ketjupolttajille, tai vaatinut että salapolttajat pitäisi lähettää junalla Pohjois-Korean työleirille.

Mutta noin muuten keskustelit jo melkein itse asiasta ;)

Ps. Lääkäri "omalla kustannuksella" on Suomessa paksua paskaa, kun vittu mm. minä veronmaksajana kustannan yli puolen Suomen lääkärireissut terkkareissa. Maksaako se peräti omavastuu jo jotain 30 euroa vai mitä.

vierailija
Rakkaat ystävät... Minun täytyy nyt kertoa teille kauhistuttava totuus "Punaisen Nortin" uudesta hinnasta...

Punainen Nortti oli 1970 - 80 -luvuilla tunnettu lähinnä raskasta ruumiillista työtä tekevien miesten tupakkana. Se oli duunaritupakka. Sen LISÄKSI sitä polttivat myös mustalaismiehet, mutta he siirtyivät myöhemmin Punaiseen Marlboroon.

Siihen aikaan Nortti oli halpaa, mutta nyt se on kallista. Se maksaa melkein kaksi euroa enemmän kuin Marlboro! Hinta on nyt tasan seitsemän (7) euroa. Miksi näin?

No, siksi, että Suomi EU:n malliosavaltiona haluaa ensimmäisenä osavaltiona maailmassa lopettaa savukenautinnot kokonaan. Olemme EU:n kuuliaisia orjia. Sinäkin, ja juuri nimenomaan ERITYISESTI sinä, EU:n ihailja!

vierailija
Rakkaat ystävät... Minun täytyy nyt kertoa teille kauhistuttava totuus "Punaisen Nortin" uudesta hinnasta...

Punainen Nortti oli 1970 - 80 -luvuilla tunnettu lähinnä raskasta ruumiillista työtä tekevien miesten tupakkana. Se oli duunaritupakka. Sen LISÄKSI sitä polttivat myös mustalaismiehet, mutta he siirtyivät myöhemmin Punaiseen Marlboroon.

Siihen aikaan Nortti oli halpaa, mutta nyt se on kallista. Se maksaa melkein kaksi euroa enemmän kuin Marlboro! Hinta on nyt tasan seitsemän (7) euroa. Miksi näin?

No, siksi, että Suomi EU:n malliosavaltiona haluaa ensimmäisenä osavaltiona maailmassa lopettaa savukenautinnot kokonaan. Olemme EU:n kuuliaisia orjia. Sinäkin, ja juuri nimenomaan ERITYISESTI sinä, EU:n ihailja!

vierailija
Taidan ruveta kasvattamaan kukkaa kotonani. Luin netistä, että se on uusi villitys mummojen keskuudessa.Sitä myymällä saisin lisätuloja pieneen eläkkeeseeni ja samalla itsekin hyvät savut. T. Mummo

vierailija

miljonäärien hommaa toi röökaaminen

vierailija
Ja sit valitetaan aina, et ei oo rahaa, mut ihmeesti yhteen röökiaskiin/päivä löytyy aina rahaa. Laskuja voi jättää maksamatta, kunhan röökiä saa ostettua. Ei voi kuulemma lopettaa polttamista, kun ketuttaa niin paljon. Ei tajuuuu.

vierailija
Ja sit valitetaan aina, et ei oo rahaa, mut ihmeesti yhteen röökiaskiin/päivä löytyy aina rahaa. Laskuja voi jättää maksamatta, kunhan röökiä saa ostettua. Ei voi kuulemma lopettaa polttamista, kun ketuttaa niin paljon. Ei tajuuuu.
Sikäli hauska vertaus, että tätä usein käytetään. Tupakasta tai alkoholista riippuvaiselle sanotaan, että lopeta valitus rahasta, onhan sulla rahaa tupakkaan/viinaan.

Mutta samalla logiikalla jokaisella köyhällä on varaa maksaa sähkö ja vuokra. Ihan jokaisella. Säästäkööt siitä euron paremmasta leivästä, uudesta takista tai kahvista. Hauskinta vielä on se, että niistä ei kukaan ole riippuvainen, vaan ne hankinnat tehdään puhtaasti mukavuudenhalusta, ei riippuvuudesta.

Silti kukaan ei ehdota kolmen lapsen yh-äidille, että kävele se 4km töihin joka päivä. Herää vittu aikaisemmin. Älä valita, rahat menee bussilippuun. -> ja hän EI ole bussilipusta edes riippuvainen.

Silti riippuvaiselle/sairaalle jaksetaan huomauttaa, että lopeta valitus, kun olet riippuvainen ja ostat sitä mistä olet riippuvainen.

vierailija

EU ihailija?!No en tasan ole!!! Se ojoka sanoo et oon EU:n ihailija ni AIJJAAIJJAI!!!

vierailija
Ei Euroopan Unionilla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Suurin osa suomalaisista haluaakin tupakan hinnan olevan korkealla.
Nuorethan ei juurikaan enää polta, tai sen puoleen ryyppääkään. Nämä ovat niitä syitä miksi nuoret eivät paljon kun niitä meitä vanhempia. Me kun ryypätään, röökätään, ollaan rasisteja tuhotaan luontoa jne...
Meitä vanhemmat sukupolvet taas piiskasi lapsia, alisti naisia, pisti homot vankilaan, tuomitsi susiparit ja varsinkinnäiden lapset.
Parempaan suuntaan ollaan menossa....
Eivät ne ihmiset jotka sanoivat: "Ken piiskaa säästää, se lastaan vihaa", muuttaneet koskaan mielipidettään, kusipäät vain kuolivat pois.

Yhteistyössä