Kyllä jos tavoitteena on Alkoholiton Suomi 2030. Boldatut kohdat tekstissäsi oli paskaa. En minä ehdottanut että lupaa pitää anoa, vaan päinvastoin korostin ettei painostusta lopettamiseen ole. Mistään haitoista en ehdottanut allekirjoittamaan sopimuksia, enkä vaatinut keuhkojen pakollisia syöpäseulontoja. En ehdottanut pakollista Zyban tai Champix kuureja ketjupolttajille, tai vaatinut että salapolttajat pitäisi lähettää junalla Pohjois-Korean työleirille.Sama laki viinalle!
Nykyään työnantaja joutuu ohjaamaan alkoholiongelmaisen hoitoon ja hyysätä. Yhteiskunta maksaa moninkertaisesti alkoholin haitoista kuin tupakan.
Jokainen työntekijä lääkärille anomaan lupaa alkoholille ja allekirjoittamaan sopimuksen ettei aiheuta vahinkoa perheelle, läheisille, työnantajalle tai aja humalassa ja tapa ketään puukolla jne.
Maksakokeet joja kuukausi ja alkolukko autoon, jos saa reseptin viinalle. Kaikki tämä maksaa itse käyttäjä. Jos alkoholi aiheuttaa riippuvuuden, saa käyttäjä ilmaisen antabuskuurin ja hoitoonohjauksen. Retkahtanut lähetetään työleirille vuodeksi. Kuulostaisi reilulta näin alkoholin aiheuttamien traumojen jälkikasvu, joka ei koskaan ole juonut.
Mutta noin muuten keskustelit jo melkein itse asiasta
Ps. Lääkäri "omalla kustannuksella" on Suomessa paksua paskaa, kun vittu mm. minä veronmaksajana kustannan yli puolen Suomen lääkärireissut terkkareissa. Maksaako se peräti omavastuu jo jotain 30 euroa vai mitä.