Tupakan haju pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lkfjlsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lkfjlsa

Vieras
Naapurin korsteeni polttaa (tälläkin hetkellä) parvekkeella, ja ne hajut tulee meille :( Saako mitenkään neutraloitua tupakanhajun, joka tulee tuuletusräppänöistä tai jostain pienistä rakosista? Tai tietääkö kukaan mitä se haju oikein on, millä sen sais stopattua ettei tulisi sisään?

Vituttaa kun meillä vielä vauva lattialla, siellä se saa kaikista eniten henkeen tupakkaa eikä vanhemmat edes polta itse. Eikö johonkin eu-juttuun voisi valittaa että tupakka pilaa terveyden? Onhan kaikkea turhempaakin kielletty, niinku ilmapallojen puhaltaminen...

- jos parveke on alapuolella niin katso ettei ole rakoa oman parvekkeesi lattian ja seinän välilä, se vetää kaiken suoraan teille. Jos on laita vaahtokumia yms. rakoon
- tuki mut mahdolliset raot parvekkeella ja ikkunoissa ja tarkista parvekkeen oven tiivisteiden kunto.
- katso oman asunnon ilmastointi, puhdista ja avaa joka huoneen ilmanvaihtoaukot, jos ne ovat tukossa ei ilmanvaihto toimi kunnolla ja ottaa korvausilmaa vaikkapa parvekkeelta jolloin savut imeytyvät sisään
- taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä voidaan kieltää tupakounti parvekkeella mutta siinä ei luultavasti ole kielletty. Se taas vaatii yhtiökokouksen ja yhtiöjärjestyksen muutoksen. Riippuen yhtiöjärjestyksestä saattaa vaatia yksimielisen pätöksen tai ainakin määräenemmistö, ja tupakoitsijat vastustavat joten sitä on vaikea muuttaa. Lisäksi vaikka onnistuisikin, tilanne voi jopa huonontua kun tupakoitsijat siirtyvät liesituulettimen alle jolloin haju saattaa sitten taas levitä suoraan niiden kautta teille. Riippuu tietysti ilmastoinnin rakenteesta ja kunnosta.

Kerrostalossa nyt vaan asuu kaikenlaisia ihmisiä, jotain on pakko sietää. Ja jos ei, niin maalla ja omakotitalossa on rauhallista...

Meillä naapuri polttaa sisällä asunnossaan ja tää haju meillä on aivan jotain hirveetä. Valitinkin isännöitsijälle mutta jostain kumman syystä se on sallittua. Nyt olen kokeillut jos kahvinporot imisivät hajua itseensä, taitaa toimia. on olemassa hajunpoistajiakin, tupakkia varten, mutta en ole vielä kokeillut.

Sinä ,joka et siedä lapsien ääniä kerrostalossa, oletko oluut koskaan lapsi itse?Kenties olet vain istunut pöydän ääressä päästämättä ääntäkään.Lastenhan kuuluu liikkua ja äännellä?Sitten kun itse tulet vanhaksi, itse huudat häiritsevästi apua naapurilta tai hoitajalta.mietipä tätä!

Yhteistyössä