Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
varmaan ajettiin takaa sitä, että telakallinen kaukalo tuodaan sisälle, ja lämpimässä säilyttäminen mahdollisesti pidentää käyttöikää. tai näin itse ainakin käsitin.
Niinhän ne väittää että autossa säilytettyjen istuimien materiaalit "haperoituvat" aikaisemmin ku sisällä säilytettyjen.
No tätä minä ajoin takaa. Kun järjellä ajateltuna, jos mulla nyt olisi vaikka vuoden 2003 istuin, ni miettisin että kehtaisko edes yrittää myydä. Ja tosiaan tuol toisessa ketjussa mainittiin, että jos ei ole sisällä säilytetty ni varmasti jo ton ikäsessä muovit hapertuu.
Okei, Ymmärrän tämän. Mutta sitä en ymmärrä, miten ne muovit sen vähemmän hapertuis, jos istuin on koko ajan saman lapsen käytössä ja siellä autossa säilytetään oli helle tai pakkanen? Eli onko noi ikäsuositukset teiän mielestä tosiaan vaan mainostemppu vai onko liki kouluikäset sit jo vaarassa istusessaan niissä samoissa istuimissa kuudetta vuotta?
Ja kuten jo sanoin, ei oo tullut ees mieleen alkaa turvaistuinta sisälle vekslaamaan. Varmastikin se väärinasentamisen riski on suurempi.