Tuotteko te turvaistuimen pakkasilla sisälle???

• Viestiketjun aloittaja pakkasraja
  • Ensimmäinen viesti
pakkasraja
Tuli tosta yhdestä kaukalokeskustelusta mieleen. Kun siellä taa mainittiin, että jos ei ole pakkasessa säilytetty turvaistuinta ni on vielä käyttökuntonen... Meillä kyllä toi turvaistuin on aina autossa. Oli nyt näillä -10 asteen pakkasillakin, kun ei tullut mieleen ottaa pois. Sen kylmempää täällä päin ei vielä ole ollutkaan.

Että mites tapaatte tehdä? Onko joku pakkasraja?

Anu-78
Ei oo tuotu turvaistuinta sisälle, se saa siel autossa olla vaik on pakkasta, en rupee sitä ees sun taas roudaamaan pakkasessa, sitähän jäätyy jo siinä kun värkkäät sen takas paikoilleen tai otat sen sen pois, yhtä tyhjän kanssa sanon minä

Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
ei oo käny mielessä, tosin auto on pistokkeessa.
Ei se pistoke nyt mitään vaikuta? Vai onko teillä sisätilanlämmitin 24/7 päällä?

Ja juu, en ole minäkään sitä sisälle tuonut. Vähän vaikea alkaa asentamaan aina uudelleen tyttö kainalossa kun johonkin ollaan lähdössä!!

hmm
varmaan ajettiin takaa sitä, että telakallinen kaukalo tuodaan sisälle, ja lämpimässä säilyttäminen mahdollisesti pidentää käyttöikää. tai näin itse ainakin käsitin.

TYöäiti
Harva työssäkäyvä varmaan jaksaa raijata turvaistuinta töihin kun aamulla on ensin vienyt muksun hoitoon. Ei sillä ole varmaan merkitystä, onko päivällä vai yöllä pakkasessa. Tai 12 tuntia lämmössä ja loput pakkasessa. Tai ehkä tuollainen vaihtelu voi olla enemmän muoville turmiollista.

Jos se oikeasti siitä menisi rikki, niin Suomessa ei kyllä saisi tuollaisia istuimia myydä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
varmaan ajettiin takaa sitä, että telakallinen kaukalo tuodaan sisälle, ja lämpimässä säilyttäminen mahdollisesti pidentää käyttöikää. tai näin itse ainakin käsitin.
Niinhän ne väittää että autossa säilytettyjen istuimien materiaalit "haperoituvat" aikaisemmin ku sisällä säilytettyjen.

Wilpuri
Kaukalon kyllä olen tuonut joka kerta, mutta en tuota pojan istuinta joka on asennettu selkämenosunntaan päin enkä tyttöjen turvavyöistuimia. MUllahan menis älyttömästi aamuisin/illoin aikaa kun niitä roudailisin pitkin pihoja eestaas

juuh
Mulla lähti nyt oikein ajatus lentämään, että ensin lapset hoitoon ja sitten kaks kpl turvaistuinta työpaikan parkkikselta tänne töihin raahaten ja eiku takas illalla.

Öööö, vois olla aikamoinen rumba, mutta ehkä Mikkosen mukaan se olis just hieno rankkari mulle kamaluudelle, joka natsien kynsiin on lapseni antanut..

:LOL: :LOL:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Niinhän ne väittää että autossa säilytettyjen istuimien materiaalit "haperoituvat" aikaisemmin ku sisällä säilytettyjen.
No tätä minä ajoin takaa. Kun järjellä ajateltuna, jos mulla nyt olisi vaikka vuoden 2003 istuin, ni miettisin että kehtaisko edes yrittää myydä. Ja tosiaan tuol toisessa ketjussa mainittiin, että jos ei ole sisällä säilytetty ni varmasti jo ton ikäsessä muovit hapertuu.

Okei, Ymmärrän tämän. Mutta sitä en ymmärrä, miten ne muovit sen vähemmän hapertuis, jos istuin on koko ajan saman lapsen käytössä ja siellä autossa säilytetään oli helle tai pakkanen? Eli onko noi ikäsuositukset teiän mielestä tosiaan vaan mainostemppu vai onko liki kouluikäset sit jo vaarassa istusessaan niissä samoissa istuimissa kuudetta vuotta?

Ja kuten jo sanoin, ei oo tullut ees mieleen alkaa turvaistuinta sisälle vekslaamaan. Varmastikin se väärinasentamisen riski on suurempi.

Yhteistyössä