Tuosta yh-juomisesta tuli mieleen kun aina sanotaan että yh:lla on niin raskasta

Kerro mulle heti kaikki

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
2 287
0
36
Mutta kun itse olin yyhoo aikoinaan, niin mulla oli joka toinen viikonloppu vapaata. Ei tarvinnut tehdä mitään mitä ei halunnut, sai vaikka syljeskellä kattoon jos tahtoi.
Nyt kun olen parisuhteessa, en ole vuosiin saanut vapaata viikonloppua, ei ole mummoja eikä muitakaan tässä lähellä.
Toki tiedän etteivät kaikki yyhoot ole niin onnekkaita kuin minä olin, mutta miksi tämä yleistys että yyhoot on köyhiä ja muutenkin heillä on niiiiiiin rankkaa...
Minä en allekirjoita sitä :wave:

Ei munkaan elämä kaksin pojan kanssa kurjaa ollut. Ei tarvinnut taistella mistään, ei ollut rahahuolia sen ihmeemmin ja elo muutenkin ihan mukavaa. Jossain määrin myös sitä saa mitä tilaa, sinisilmäisyydestä sakotetaan aina.

Mun elämä helpottuisi heti, jos olisin yh.
Lapset olisivat isällään joka toinen viikonloppu, nyt he ovat mun kanssani koska mies tekee todella pitkiä työpäiviä eikä vapaata ole kuin yhtenä päivänä viikossa, jos silloinkaan.
Rahatkin riittäisi; laskin että mulle jäisi liki tuhat euroa vuokran ja sähkön jälkeen, se riittänee vähäisiin laskuihin ja yhden aikuisen+kahden lapsen ruokaan.
Tuskin se NIIN rankkaa olisi. Olettaen että lapset tosiaan pääsisivät isälleen joka toinen vkl.

Minä olen rupeamassa aika paljolti omasta valinnastani yhäriks, ja aion ainakin yrittää olla valittmatta, tosin enpä vielä tiedä minkälaista se arki sitten on.

Kai se voi olla aika yksinäistä, kun on varmaan usein vaikea tavata ystäviä yms. niin kauan ku lapset on pieniä, ja jos se ei sitten ole tietoinen valinta olla yksinhuoltaja, voi se tunne kaatua päälle.

On niitä toki iloisia, onnellisia, energisiä ja hyvin toimeentulevia yhäreitäkin! Yleistykset on syvältä.

Se yh.n elämä kun ei ole noin yksoikoista.Mulla taas on ihan vitun raskasta monesta eri syystä.Exä on mulkku,mukulat on mulkkuja,mä sairastan,olen työtön.Suurin osa mun ongelmista ratkeis kun olis riittävästi rahaa elämiseen,ruokaan ja lääkkeisiin.Vielä kun exä heittäis veivinsä niin loppuis jo kaks kolmasosaa huolista.Ehkä ne kakaratkin sitten tasapainottuis.Loppuis sekin huoli.

Mulla ei ole yhtään vapaata, vaikka olenkin yh, ellei lasketa kerran kuussa yhtä arkiyötä. En kyllä kaipaakaan sen kummemmin mihinkään, tykkään olla lasteni kanssa mieluummin. Jos lapset joskus ovatkin poissa kotoa, aloite lähtee aina omalta äidiltäni, että tahtoo lapsukaiset sinne vähäksi aikaa - minusta olisi kiva kun olisivat vain aina kotona :ashamed:

Kyllä se elämän raskaus tulee ihan muista jutuista kuin lasten kanssa olemisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Se yh.n elämä kun ei ole noin yksoikoista.Mulla taas on ihan vitun raskasta monesta eri syystä.Exä on mulkku,mukulat on mulkkuja,mä sairastan,olen työtön.Suurin osa mun ongelmista ratkeis kun olis riittävästi rahaa elämiseen,ruokaan ja lääkkeisiin.Vielä kun exä heittäis veivinsä niin loppuis jo kaks kolmasosaa huolista.Ehkä ne kakaratkin sitten tasapainottuis.Loppuis sekin huoli.

Ja säkö olet sitten teidän perheestä ainoa normaali? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:

Se on niin fiksua nauraa toisen ongelmille kun ei tiedä millasten asioiden kanssa toinen joutuu kamppailemaan.Jos sulla on asiat hyvin niin ole kiitollinen siitä,kaikilla kun ei ole.

No just :headwall: mutta eikös olekin helppo potkia kun toinen jo valmiiksi makaa maassa?

Kuka oikeesti haukkuu omia lapsia mulkuiksi???
Jos ovat mulkkuja niin mistä johtuu???
Kun lapset manipuloidaan etävanhemman ja hänen avokkinsa toimesta siihen että äiti on välttämätön paska joka pitää teidät vain rahan takia ja niille sallitaan siellä kaikki mitä kotona ei, mm. juopotteleminen,opetetaan ne valehtelemaan ja kieroilemaan,huorittelemaan ja homottelemaan niin miten luulet että ne kotona käyttäytyy ja kuka saa siitä ongelmia.Vielä pisteenä iin päälle exän avokki vielä laittaa vettä myllyyn sanomalla että kun ootte kotona oikeen paskamaisia niin pääsette tänne meidän tykö asuun kun äitillänne menee hermot.
Kai mä nyt sen tiedän
ettei se niiden vika ole mutta mulkkuja ne on mulle silti.

Kun minä olin yyhoo (aviomiehen kuoleman jälkeen) oli kyllä rankkaa. Ei ollut koskaan hetkeäkään omaa aikaa tai kukaan ei laittanut lasta nukkumaan minun puolestani.. Kukaan ei huolehtinut hänen siisteydestään tai pukeutumisista, vaan se olin minä yksin. Myös huolet, sairastumiset, kaikki lapsen kasvamiseen liittyvä..kaikki oli minun harteillani. Ihan rankinta oli henkinen puoli ja se tosiaan kun ei voinut ajatuksia lapsesta vaihtaa kenenkään aikuisen kanssa. Olihan siinä kaikenlaista... HUH..

Lisäys: Töissä käydessäni minä koin olevani "vapaalla".

Mulla on raskasta silloin kun lapsi on kipee ja saa valvoo ja hoitaa tai kun oon ite kipee tai jos/kun ollaan kaikki kipeenä,niin sillon sitä kestämistä onkin.
Tietty ois kiva kun joku muukin maksais laskuja,kävis kaupas,siivois ja hoitas joskus muksuja.
Mutta,on ihanaa touhuta lasten kans kun pääsee töistä ja varsinkin viikonloppuisin.
Mä tykkään yh:na, kun saa oman päänsä mukaan suunnitella menot,lomat,viikonloput ja kaiken muunkin.
Lapset on aina mulla ja sukulaiset toisella puolella maata.Vanhemman lapsen isä on kuollu ja nuorimmaisen isä kans asuu kaukana ja ei ota lasta luokseen.
Mä voin kyl tinkiä omista menoista ja tarpeistani niin kauan kun lapset on pieniä.
Että näin meillä.

Niin ja ketkähän ne oikein aiheuttaa näitä vääriä käsityksiä siitä millaisia yh:t on... Mä oon ollu pojan kanssa oikeastaan koko ajan yksin,ketään ei ennen nykyistä isäntää mein kanssa saman katon alla asunut 8 vuoteen. Erottiin kun poika oli 3kk. Mitä on ne joka toisen vikonlopun vapaat? En oo kuullu juttuakaan... Kyllä se on 24/7 hommaa. Rahoja saa laskea moneen kertaan, et voiko ostaa oikein lenkkiä vai syödäänkö tarjoushernekeittoa. Kun vielä yrittää siinä opiskella samalla niin en kyllä helpoksi tuota miellä. lastani en kuitenkaan kadu, vaikka välillä kun uhmaikä oli pahimmillaan, kävi mielessä et mitähän on tullu tehtyä. :)
Mut helppoa oli se et tosiaan sai ite laskea menonsa ja tekemisensä vain oman ja lapsen mukaan.

Yhteistyössä