Tuosta ruma nimitys alapäälle -ketjusta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
että miksi ihmeessä ihmisen ruumiinosista ja niiden toiminnoista käytetään jotain muuta kuin normaaleja nimityksiä?? Onko se jotenkin tekosiveellistä, vai mitä? Multa kysyttiin juuri, joko tyttöni tekee piipin pottaan... Voi luoja.

mun ystäväni käyttää tissistä nimeä kikki, samoin sen lapset. Imettäminen on kikin antamista lapselle, ei voi sanoa edes imettävänsä. Muutenkin sellanen siveyden sipuli, vaikka muuten huipputyyppi onkin =).

Meillä työpaikalla puhuttiin juuri tästä aiheesta ja joku kysyi millä nimellä kutsutte/lapsenne kutsuu miehen ja naisen sukukalleuksia. kun kerroin, että meillä puhutaan pippelistä ja pimpistä niin yksi sanoi että oletteko opettaneet lapsillenne noin rumia sanoja?? Kyllä mun naama venähti :o Miksi niitä pitäisi kutsua???

Alkuperäinen kirjoittaja meku:
mun ystäväni käyttää tissistä nimeä kikki, samoin sen lapset. Imettäminen on kikin antamista lapselle, ei voi sanoa edes imettävänsä. Muutenkin sellanen siveyden sipuli, vaikka muuten huipputyyppi onkin =).

:D

Mun mielestä kikki=pippeli! Tai täällä päin ainakin tarkoittaa :D

kikki on kikkeli

Alkuperäinen kirjoittaja OP-81:
Meillä työpaikalla puhuttiin juuri tästä aiheesta ja joku kysyi millä nimellä kutsutte/lapsenne kutsuu miehen ja naisen sukukalleuksia. kun kerroin, että meillä puhutaan pippelistä ja pimpistä niin yksi sanoi että oletteko opettaneet lapsillenne noin rumia sanoja?? Kyllä mun naama venähti :o Miksi niitä pitäisi kutsua???

Kyllä ois munki naama venähtäny. Pippeli ja pimppi on ainoat kiltit ja asialliset nimitykset.

Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

kikki on kikkeli

Etelä-pohjanmaalla kikki on nimenomaan tissi. :)

niin on, mutten minä ikinä tuota nimitystä käytä =). usein kuulee, että annetaan vauvalle kikkiä, musta se vaan kuulostaa ihan kauhealle, vaikka eteläpohjalainen alunperin olenkin. tissi tissinä ja imetys imetyksenä.

Yhteistyössä