Tuosta käsienpesu-ketjusta tuli mieleen, että mä olen varmaan sit toista äärilaitaa julkisissa vessoissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jepulis";22426172]joskus kuulin, että käsienpesun +desittelyn jälkeen vartin päästä niissä on bakteereja enemmän kuin ennen pesua, kunnes niiden määrä taas vakiintuu tasolleen.[/QUOTE]

No just joo :D

En näe noin paljon vaivaa. Kädet kyllä pesen kunnollisesti vessassa käytyäni, mutten kotioloissa koskaan käytä käsidesiä. Töissä joutuukin sitten lutraamaan sillä ihan tarpeeksi. Niin enkä ole oikeastaan koskaan kipeä, mahatauti on viimeeksi ollut n. 10 vuotta sitten. Ei lapsetkaan ole oikeastaan koskaan kipeinä, kerran vuodessa ovat kuumeessa/nuhassa.

Mua ei ainakaan ällötä mitenkään julkiset vessat eikä niiden hygieniataso. Pakko myöntää etten edes aina pese käsiä siellä käytyäni, mutta yleensä kyllä pesen. Mikä niissä muka on niin kauheaa ja epähygieenistä? Eipä mulle koskaan sieltä mitään tauteja ole tullut :D
Mun kädet oikeesti menee ihan rikki jos niitä joka kerta alkaa hinkkaamaan, siinä ei auta enää käsivoidekaan.

Mä olen hoitoalalla ja en todellakaan jaksa niin perusteellisesta käsihygieniasta huolehtia vapaa-ajalla. Istun yleisen vessan pöntölle ilman mitään vuorauksia ja kosken normaalisti kahvoihin. Ei ne muut ihmiset nyt niin saastaisia ole. Ja koskaan en ole ton takia sairastunut.. just joo, liika hygieenisuus on liikaa. Töissä pakko panostaa mut muuten en JAKSA.

Viimeksi muokattu:
Niin ja mitä sitten vaikka kädet vilisee bakteereja? Se on ihan normaalia eikä ole tarkoitus että käsiä koko ajan desinfioidaan. Mä pesen kädet varmaan kerran päivässä (jos en ole töissä) ja surutta puren kynsiä ym. Mitä sairauksia pitäs tulla? Mulla on ehkä flunssa kerran vuodessa ja ei se ole niin paha juttu että sen takia jaksaisin panostaa.

Mun mielestä tämä ei ole sairaus, koska toimin järkevästi, en pakonomaisesti. Mulla ei ole sellaisia pakko-oireita, että mun pitää hinkata käsiä joka tunti, mikä sairailla ihmisillä on.

Mä toimin vain niin, miten ihan suositellaankin toimivan. Ihan lääkäritkin on lehtihaastatteluissa (varsinkin viime syksynä) kertoneet, että juuri noin kannattaa toimia julkisissa vessoissa. Eli mulla ei ole mitään sairautta, vaan olen järkevä! ;)

No se on totta, että suositellaan esim. sulkemaan hana paperilla mutta lääkärit tuskin suosittelee pissimään kyykkyasennossa ilman, että istuu pöntöllä :D

Sikaflunssaepidemian alkaessa minäkin ostin pieniä käsidesipurnukoita autoon, hoitolaukkuun ja kotiin. Eipä niitä vakaista aikomuksista huolimatta montaa kertaa ole tullut käytettyä.
Kädet pesen aina vessan jälkeen niin kotona kuin muuallakin ja jossain määrin harrastan myös paperilla vessan oven tai hanan avausta. Koskaan en ole pylly ilmassa pissinyt (vaikka mieli olisi tehnyt), vaan olen vuorannut/pyyhkinyt pöntön tai mennyt muualle pissimään.

Koska ne kädet pitää kaupasta tullessa pestä? Ennen vai jälkeen kunon laittanut ostokset kaappiin?
Joo pesen kädet kaupan käynnin jälkeen... Jossain vaiheessa....

[QUOTE="jepulis";22426172]joskus kuulin, että käsienpesun +desittelyn jälkeen vartin päästä niissä on bakteereja enemmän kuin ennen pesua, kunnes niiden määrä taas vakiintuu tasolleen.[/QUOTE]

Mäkin kuulin joskus, että Elvis elää :D

[QUOTE="vieras";22426483]Miksi ihmeessä kohkaat siellä vessassa noin paljon jos kerran loppujenlopuksi peset ne kädet kunnolla? Vai nuoletko sormias jossain välissä?[/QUOTE]

Siksi kohkaan, ettei mun housujen vetoketjuun ja alushousuihin tartu käsistä mitään ällöpöpöjä... :D Siksi kohkaan siellä kopissakin niitten papereitten kaa.

Yhteistyössä