Tuorejuusto

• Viestiketjun aloittaja IRMA-75
  • Ensimmäinen viesti
Minä ainaki oon söny tuorejuustoa.... Ei kai se kiellttyä ole, muttei välttämättä suositella listeria-bakteerin vuoksi joka saattaa olla tuotteissa joiden valmistuksessa käytettävää maitoa ei pastöroida. Esim.Valion tuorejuustot on täysin turvallisia, niitä kyllä voi huoletta syödä! Ja oon minä niitä Bonjour-juustojaki syöny eikä ole tullu mitään.. Se on vaan ehkä sitä "varman-päälle-vouhotusta" :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 17:56 Mini kirjoitti:
Ystäväni sain nimenomaan Valion tuorejuustosta listeria-bakteerin raskauden aikana. Onneksi kaikki päätyi hyvin. Ei sitä ihan huvikseen kielletä syömästä....
Onko tosi juttu!? äääääärimmäisen epätodennäköistä että olis voinu saada listeriaa valion juustosta. varsinkin kun tiedän miten nämä juustot valmistetaan. ja olis kyllä varmaan jo valion juustojen teko lopetettu ajat sitten... jos listeriaa löytyy, niin ei juustoja ko.firma enää juuri saa Suomessa anakaan valmistaa ollenkaan! ja kyllä niitä juustoja niin hyvin tutkitaan mikrobiologisesti etten oikeen usko juttua

taustalta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 22:57 Mini kirjoitti:
On tosi juttu. Valiolta oli sanottu, että myös heidän juustoissaan on se pienen pieni riski olemassa. Näinhän se on, valitettavasti.
Jokaisesta ruuasta voi saada jonku pöpön,jos ruoka on säilytetty väärin.Ja muutenkin....
Kandee siis välttää vettäkin...siitäkin VOI saada jonku tappotaudin ;)

Yhteistyössä