Tuoreita hedelmiä ja kasviksia...

Välillä tuntuu kuin olisin laiska äiti, mutta mä en hirveästi jaksa pilkkoa kaiken maailman kasviksia ja hedelmiä 1-vuotiaalle tyttärelleni :ashamed: ... Kuinka paljon te muut taapero-vanhemmat annatte päivässä hedelmiä ja kasviksia, ja mitä te annatte? Banaani ja mandariini on suunnilleen ainoot tuoreet hedelmät jotka nyt menee meillä, ja vähän tomaattia ja kurkkua... Tyttö ei diggaa porkkana/omenaraasteesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 16:10 Diamanto kirjoitti:
Mä kyllä pilkkoisin kaiken maailman hedelmät ja vihannekset, jos ne menis taaperon mahaan asti... mutta kun ei mikään maistu!! :eek:
No juuri mitä ajoin takaa - eli ei maistu nämä tavalliset, enkä jaksa kokeilla kaikkia eksoottisia juttuja mitä kaupasta löytyy.

Ei maistu nuo meidänkään puoltoistavuotiaalle,porkkanaraastetta saan jemmattua kastikkeen sekaan mut muuten lähinnä keitettyjä kasviksia syö.Hedelmistä oikeestaan vaan banaani jotenkuten uppoo,yks päivä sain vaivihkaa ujutettua omenaa kun tein ohkasia siivuja ja annoin lautasella viereen kun katsoi lastenohjelmaa...en tiiä onko järkee tossakaa touhussa mut onnellinen olin ku sain syömään :ashamed:

annan
pojalle kasviksia/salaattia lounaalla ja päivällisellä. On sitten raakaa tai kypsää parsaa, papua, porkkanaa yms. niin kaikki menee. Syö täysin itse ja aina valkkaa suuhun ensin kasvikset sit vasta muun ruuan.
Marjoja annan illalla ja aamulla puuron kanssa.
Joka ruuan jälkeen poika saa "jälkiruuaksi" hedelmän. Tykkää kauheesti ja nauttii kun joskus saa itse hedelmäkiposta valita minkä ottaa. Varmasti syönyt kaikkia hedelmiä mitä löytyy ja kaikesta tykkää.
Ei pitäs ainakaan olla vitamiinista puutosta. Hedelmää saa kyl paljon, mut paino kulkee 0-käyrällä, xylitolpastillin pureskelee ruuan jälkeen, niin en tosta hedelmän omasta sokeristakaan oo piitannu, vaik tietty aika paljon hedelmästä sitä päivän aikana saakin.

Niin poitsu nyt 1v.5kk.

Miskan äiskä
Meillä on aina kelvannu hyvin kasvikset ja hedelmät salaattia lukuun ottamatta ja nyt sekin alkaa kelvata, ikää 2v3kk. Poika syö satsumia, kiiwiä, päärynää, porkkanaa, kaikki kelpaa. Kastikkeissa tykkää varsinkin porkkanasta ja parsakaalista. Tomaatin jouduin jossain vaiheessa kuorimaan, mutta en enää ja nyt olis sama homma viinirypäleillä, mutta niitä en viitsi kyllä kuoria.

Meillä tyttö täyttää tammikuussa 2v ja hedelmistä menee jotenkuten klementiini, banaani, viinirypäle ja omena. Kurkkua syö hyvin joskus ja muut ei mene laisinkaan, pitää olla keitettyjä. TYeenkin usein kalakeittoa johon kaiken maailman vihannekset ja sitten sosekeitoksi, saa edes jotain menemään.

Yhteistyössä