Tuoreita äitejä Turun alueelta?

Heippa!

Täällä kirjottelee muutaman kuukauden ikäisen tyttösen tuore äippä joka on vailla mammakavereita :) Omat ystävät eivät ole vielä samassa elämäntilanteessa ja kummasti sitä vaan kaipaa muita äitejä joiden kanssa jakaa tätä ihanaa vauva-aikaa :) Olisiko täällä muita mammoja Turun alueelta?

Siis meillä on menny loistavasti! Raskaus meni hyvin ja edelleen menee hyvin, ehkä toi on sit teininä täys hirviö ;) kaikki jaksaa ihmetellä ku on niin rauhallinen ja nauravainen poika.. Harvemmin se edes huutaa :eek: noh, oon varma et tää vielä kostautuu :D soseita syödään jo kun korvike ei enää riittänyt kasvuun ja siis siks toi korvike ku imetys ei sujunut :) yöt nukutaan 19-07.. Miten teillä ? :)

Kuulostaa hyvältä, varsinkin noi yöt!!! :D Missä vaiheessa teillä alettiin nukkumaan koko yö putkeen?

Mulla kans raskaus meni hyvin ja luulen ainakin et lapsikin on suht helppo, kokemusta kun ei oo muista niin en tiedä :D Huutaa vaan sillonkun on nälissään, muuten tyytyväinen tapaus... Meillä viel imetys käynnissä, öisin herätään pari kertaa syömään, suht helpot yötkin siis :)

No siis ei liiku, pikkuhiljaa pitäis rupee kääntyilee mut toi tykkää kai enempi möllötellä :D yhtä laiska ku äitinsä ;) no ei vaa.. Niin ja jokainen mahdollinen käteen osuva asia täytyy laittaa suuhun :) kai niitä hampaita pikkuhiljaa alkaa tulee..

Viimeksi muokattu:
Nonni :) mites teillä on lähtenyt arki rullaa pikkujätkän kanssa? :) me tosiaan asutaan laitilassa ja koen asuvani 'lähellä' Turkua kun tosiaan oon vuos sitten muuttanut 250km päästä Laitilaan ja kaikki kaverit jäi sinne.. Tottakai ne käy meillä välillä ja mä paljon siellä kun vielä mammis antaa aikaa siihen.. En tosiaan oo tutustunut keneenkään täällä vielä, kun en oo saanu aikaiseksi mentyä edes mll vauvakahvilaan.. :D

No kyllähän Laitilan ny ketterästi lukee Turun lähialueisiin.:D

Hyvinhän tää arki alkanu rullaamaan. Ekat 3kk oltiin miehen kanssa kaikki kolme kotona ja vasta viime viikon maanantaista asti oon ollu päivisin pojan kanssa kahestaan. Miehellä alko opiskelut. Onhan siinä tottumista, mut kyl se siitä.:)

Korvikkeilla on menty n.2kk, imetys ei vaan ottanu onnistuakseen. Vaikka niin raskaana ollessa ajatteli, että ei se maailma siihen kaadu jos ei imetys onnistu ni oli se sittekki aika kova isku. Aikansa se ottaa et on sinut asian kanssa mut kyl se tästä pikkuhiljaa.:) Ja lauantaina alotettiin vähän jo maistelee bataattiaki.

Poitsu kääntyi kyljelleen reilu viikko sitten ja nyt viikonloppuna mentiin mahalleen. Koht se varmaan kävelee jo!:D

Minkä kokosia teijän vauvat on?:) Meil oli syntyessään (39+1) 54cm ja 4220g. 3kk neuvolassa 65,7cm ja 7720g.. Iso poika siis. No eipä me vanhemmatkaan pieniä olla.

No hänhän on toimelias nuori mies ;) Toi imetys, siitä tehdään mun mielestä ihan liian iso numero, vaikkakin hyvä että siihen kannustetaan mutta mun mielestä painostetaan liikaa ettei mikään ihme jos rupee äidit tuntee syyllisyyttä.. mä otin raskauden aikana jo sellaisen asenteen et jos joku rupee jotakin 'mäkättämään' ni mä pistän sille luun kurkkuun, ku sehän ei kenellekkään muulle kuulu kuin mulle imeekö lapsi tissistä vai pullosta sitä maitoa :D ..alkuun tosiaan pumppailin ja annoin omaa maitoa, mut siitä tuli ilmavaivoja ja vatsan väänteitä ni rupesin kokeilee pelkällä korvikkeella ja siihen loppui kivut.. Ja kipeenä herra ei siitä huolimatta oo ollut vaikka korvikkeilla kasvanut ;) että näin. Tää meitin herra syntyi kaksi viikkoa yli LA:n, päivää ennen mun syntymäpäivää ;) 4190g painoi ja pituutta oli 53cm nyt 5kk neuvolassa 7,760kg ja 67cm pitkä.. Kyl noi vauvat kehittyy ja kasvaa niin erilailla, mulle syntyi pikkuveli (iskä päätti uuden vaimon kanssa tehdä iltatähden) kuukautta myöhemmin kuin oma lapsi ja oli nyt jo 4kk neuvolassa 8,8kg .. Miten toi aika meneekin niin nopeesti, kohta noi on jo koulussa :')

• Tykkää
Reactions: Mimmyli
Saako kysyä et mikä teillä tökki siinä imetyksessä? Eikä sulla TuuliQ tullut sitä maitoa sit tarpeeks vai? Toi on kyl joo sellanen aihe mistä jaksetaan jeesustella... Kyllä mäkin siihen varauduin että ellei onnistu niin maailma ei siihen kaadu, meillä nyt ainakin toistaseks homma pelittää ja täysimetyksellä ollaan niin näin nyt mennään niin kauan kun kiinteet alotetaan, sitä jo kovasti odotellaan!! :) Onhan tää välillä vähän uuvuttavaa kun tuntuu joskus ettei muuta ehi tekee ku olla maitobaarina mut kun tietää että tätä kestää vaan niin lyhyen aikaa niin hyvin sitä jaksaa baarina toimiakin :D

Meijän tyttö synty vähän etuajassa (37+1) ja oli 3010g ja 48cm. Ja 2kk neuvolassa hän oli 4635g ja 56,7cm.

Meillä neiti käänty vähän vajaa 2kk iässä mahalta selälleen mut toistaseks ei oo viel tehny sitä uusiks ni en tiedä oliko vähän vahinko vai ihan tarkotuksella :D Pitkään se siinä kyllä pönki ja ähki ja lopulta kun pääs kierähtämään niin oli niin tyytyväinen :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nauskuu
Ei se imetys vaan oikeen lähteny.. Oltiin sairaalassa 9 päivää synnytyksen jälkeen, poitsu oli valohoidossa. Laskettiin miehen kanssa, että tosta ajasta yhteensä 6 vuorokautta oli siellä valon alla. Hoitajat teki kaikki hoitotoimenpiteet (vaipanvahdot yms) sillä aikaa kun poika oli siellä ja toivat vaan vauvan mulle syötettäväks. Alusta asti annettiin lisämaitoa siellä kun bilirubiinien takia ei jaksanu sitte imeä tarpeeks. Jotenki mulle vaan tuli sellanen olo, että oon pelkkä syöttökone, en muuta.

Siitä se varmaan sillon lähti, tää pienimuotonen synnytyksen jälkenen masennus (tosin on melkeen jo ohi, aika huimasti valosemmat päivät jo vaikuttaa). Oli aikamoista taistelua se imetys. Ei oltu pojan kanssa ihan anatomisesti yhteensopivia joten vauva kiukkus kun ei saanu tissistä kiinni ja mulla meni hermo. Plus että jostaan syystä koko imetys ahdisti ihan sikana. Ja viel enemmän ahdisti se, että se ei onnistunu.

Nojoo, kai se olis onnistunu jos olisin veitsi kurkulla ja tissit ruvella yrittäny, mut ihan molempien mielenterveyden takia parempi näin. Jonkun aikaa pumppailin, mut sit alko tulla niin onnettomia saaliita että annoin senki olla.

Meil jätkä oli ekat pvät keskolassa antibioottitipassa varmuuden vuoksi kun epäiltiin että ois vietän lv keuhkoihin.. Siellä oppi pullolla ja sit kun ruvettiin sitä ihmetystä harjoittelee ja kun ei ollu maito viel laskeutunut kunnolla ja rintakumin kanssa joutui pelleilee matalien nänninpäiden takia ni tollahan palo pinna alta aikayksikön ku ei mitää tullut, koin helpommaksi ja molempien hermoja säästäväks vaan pumpata ja antaa pullosta :)

Tosi hyvin, meillä asustelee erittäin tyytyväinen ja nauravainen pikku ukko :) Syntyi rv 39+2 47cm ja 3055g, pieni oli sillon ja pikkunen tuntuu olevan edelleen, 4kk neuvolaa odotellessa et sais mittoja, viimeks oli 3kk 58cm ja 5740g. Soseita ollaan maisteltu siitä 3kuisesta neuvolatädin käskystä. Raskaus meni hyvin, eipä mulla oo mitään valittamista :) Poitsu on hyvä nukkuja ja hyvä syömään. Ja oon ite siis 22v :) Tosi kiva kuulla miten muilla menee, hiukan arastelin lähteä kirjoitteleen palstoille mut loppujen lopuks aattelin et nyt kaipaa kyl lisää mammakavereita. Täl hetkellä mulla on tasan yks samaa ikäluokkaa edustava kaveri jolla lapsia ja parilla työkaverilla mut ovat jo reippaasti yli kolmenkympin eli ei sit ihan samassa elämäntilanteessa kuitenkaan.

Kiitos Mimmyli :) Kaipa mä sitten aika tuore äippä olen vaikka tuntuu että aina tuo tuhina ihanuus on tuossa vieressä ollut :) Itse olen 20-vuotias.

Mites teillä kaikilla menee? :) Meillä päivisin mennää hurjaa vauhtia eteenpäin ja ollaan oikeastaan koko ajan iloisia mutta yöt ovat sitten ihan toinen juttu.... Taitaa se liikkuminen päästä uniin kun ei millään uni maistuisi :D Hampaita meillä on kaksi mutta taitaa ylähampaat pian puhjeta kun sitä kuolaa tulee ja PALJON :)

Moikka!
Täällä kanssa yks tuore äiti turusta. Poika syntynyt 291212, eli nyt 3kk :)
Ja vauhdikas poju on, oppinut n. 2kk iässä kääntymään, ja pyörii jo kuin hyrrä ja nyt opettelee kovaa vauhtia istumaan, sekä äiti pelkää, että yrittää hampaitaankin jo puskea pikkuhiljaa :D
Meillä poju synty rv 38 käynnistyksellä koon takia ja olihan hän 55cm ja 4375g, et ihan kiva ettei enempää ehtiny kasvaa :D
Nyt on alun kangertelujen jälkeen(mahaportin ahtauma -> leikkaus 5vko iässä) tullut painoa ja pituutta runsaasti ja 3kk neuvolassa oltiin jo 66cm ja 6920g!

Soseita täälläkin ollaan syöty jo n. 2vko ja korvikkeella poika on ollu 3vko iästä asti, kun "itsekkäistä" syistä lopetin imettämisen..

Itse täytän lokakuussa 22v, oon saanu vähän haalittua mammakavereita ja muutama vanha luokkalainen on nyt saanut/saa esikoisen ja yhdellä kaverilla on pian 4v. tyttö, mut muuten ei olla kovinkaan usein vauvojen(ja äitien) kanssa tekemisissä, mikä on musta kauheen harmi!

Yhteistyössä