"Tuoreet" kondomin käyttäjät

Tässä paranoidin kysymys ja lyhyt alustus:

Alustus:
Emme ole mieheni kanssa käyttäneet kondomia 3 vuoteen ja nyt yritämme vauvaa. Tapasimme siis reilut 3 v sitten. Muistan, mihin hän silloin v. 2005 kesällä kondomipaketin jätti (tietty kaapin laatikko). Noin vuosi sitten joskus yöllä palasimme "kondomikätköllemme" yön tunteina, jolloin totesimme, että kortsu on mennyt vanhaksi v. 2007 - ja niitä oli vain yksi irrallaan kaapissa pyörivä kondomi. En muista nähneeni pakettia.

Eilen illalla kaivelin miehen vaatekaappia ja löysin sieltä kortsupaketin, jossa oli kondomien vanhaksimenopäivämäärä 07"2009. Siinä oli koko pakkaus mukana ja yksi "irrallinen" joka meni pitkin hyllyä. kysyin sitten mieheltäni, että mistä tämä kortsupaketti on peräisin ja hän väitti sen olevan se sama vanha, jonka silloin joskus teilasimme. Merkki oli sama kuin ennenkin.

Kysymys:
Kuinka kauan kondomit säilyvät? Jos olet viime aikoina ostanut kortsuja, mikä niiden viimeinen käyttöpäivä on?

Sain tuosta ihan hirveän "slaagin" vaikken sitä näyttänytkään ulospäin. Olen aiemminkin epäillyt paljon työmatkoja tekevän mieheni tekosia, mutta olen kuvitellut sen olevan entisen suhteeni aiheuttamia skitsoiluja (ex petti). En enää tiedä, mitä ajatella. Oma työni pitää minua myös joskus öitä pois kotoa. Älkääkä kiltit yrittäkö rauhoitella minua, olen realisti ja jo kolmenkymmenen "paremmalla"(?) puolen. Jotenkin en vaan enää tiedä, mitä ajatella. En edes tiedä kondomien käytöstä/säilyvyydestä. Voiko v. 2005 ostetun kondomipaketin viimeinen käyttöpäivä olla heinäkuussa 2009? Toivottavasti täällä on tuoreempia kondominkäytön asiantuntijoita?

Yhteistyössä