tuon toisen ketjun innoittamana synnytyksestä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikrolaxinkin saanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikrolaxinkin saanut

Vieras
Kuinka moni laski alleen eli pissasi synnytyksessä?

Moni saa peräruiskeen ennen synnytystä ettei jaskoisi pöydälle mutta mites toi pissapuoli?

Olin aika yllättynyt kun mun kätilö katetroi minut siinä vaiheessa kun olin n. 8cm auki. en ole keltään muulta kuullut että olis tehty samaa?
Ja mulla siis ei ollut pissahädän tunnetta, kätilö vaan sanoi että "tehdään tästä siisti synnytys ja tyhjennetään rakko ennen kun tarvii ponnistaa"

En oo koskaan kuullut tuollaisesta. Kohtu ei kuulemma supistu kunnolla synnytyksen jälkeen jos rakko on täynnä ja siksi yksi ystävä katetroitiin, mutta tosiaan vasta synnytyksen jälkeen.

Been there,done that.Myös pissaa tuli ja reilusti,vaikka minut katetroitiinkin välillä.Aiheutti muuten ihan h..vetilliset tuskat,kun oli täysin auki ja rakko täynnä.Heti kun aloin ponnistamaan ja tuli pissa niin helpotti kummasti.Oli ehtinyt saamaan alusastian eteen kätilö,muuten olis saanutkin kunnon suhkun päälleen.Tai onhan niillä sen takia ne muoviset essut...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
En pissannut enkä myöskään synnyttänyt pöydällä. Hyi saatana sentään!

niin, onhan tuo nyt todella oksettavaa että nainenkin pissaa.. saati sitten tyhjentäytyy muulla tapaa, ulosteen tai kaasun muodossa.. hyi saatana.. miesten hommaa..

Mut katetroitiin kun lapsi oli syntynyt, kun en kyennyt pissaamaan... Synnytys kesti 12 tuntia, että oli rakko aika täynnä. Samoin mut katetroitiin seuraavana päivänä synnytyksestä, kun ei vaan pissa tullut muuten. Vasta kolmantena päivänä synnytyksestä sain vaivalla pissittyä itse. Ja tämmöisestä ongelmasta en ole muilla luullut!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vasta kolmantena päivänä synnytyksestä sain vaivalla pissittyä itse. Ja tämmöisestä ongelmasta en ole muilla luullut!

En mäkään saanut synnytyksen jälkeen itse pissattua.. poika synty yöllä ja kun en seuraavana päivänä ollut pissannut klo 14 tienoilla niin katetroitiin taas. Sitten illalla alkoi olla tosi kova pissahätä ja istuin varmasti liioittelematta puolisen tuntia pöntöllä ennen kun sieltä alkoi tippa kerrallaan tulla ja kun hanat aukes niin sitä vaan tuli ja tuli...
Ihan sairas tilanne jotenkin kun kauhee pissahätä, istut pöntöllä etkä saa puoleen tuntiin oloas helpotettua =O

katetroitiin kummassakin synnytyksessä, epiduraali vei tunnon pissalihaksista joten ei tullut, ja mulle kätilö sanoi että täysi rakko estää vauvan tuloakin...samoin kuin täysi suoli

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vasta kolmantena päivänä synnytyksestä sain vaivalla pissittyä itse. Ja tämmöisestä ongelmasta en ole muilla luullut!

En mäkään saanut synnytyksen jälkeen itse pissattua.. poika synty yöllä ja kun en seuraavana päivänä ollut pissannut klo 14 tienoilla niin katetroitiin taas. Sitten illalla alkoi olla tosi kova pissahätä ja istuin varmasti liioittelematta puolisen tuntia pöntöllä ennen kun sieltä alkoi tippa kerrallaan tulla ja kun hanat aukes niin sitä vaan tuli ja tuli...
Ihan sairas tilanne jotenkin kun kauhee pissahätä, istut pöntöllä etkä saa puoleen tuntiin oloas helpotettua =O

Mulla oli sama vaiva heti synnytyksen jälkeen, ihan järkkyä. Katetrointi helpotti, sen jälkeen sitä osas taas pissata kuten ihmiset :D

Yhteistyössä