Tuollainen lapsettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks vaan

Vieras
tekee ihmisen terveellä tavalla nöyräksi. Tuolla "mitäs nyt" puolella jotkut äitit jotka tulevat helposti raskaaksi niin heissä on aistittavissa ylimielistä asennetta. Tässä yhtenä päivänä monet raskaana olevat myönsivät haluavansa vain poikalapsia ja ei kuulemma tyttövauva kelpaa koska eivät ole tyttölapsien äitityyppiä ja eivät tykkää ostella mitään röyhelömekkoja :o :kieh:

joo, jännä miten pinnallisia asioita sitä miettii jos ei koskaan joudu kohtaamaan vaikeuksia... ítse kun taas pohtii esim. sitä että voi kunpa saisimme adoptiolapsen JO kahden vuoden päästä ja olisipa se lapsi suurin piirtein terve...

Kyllä moni joilla on lapset ja perhe ja turvattu toimeentulo, mukava asunto ja parisuhdekin suht ok kunnossa jaksavat tuskailla, kun ei ole vielä parempaa asuntoa jne. Useasti toistuva ilmiö tuttavapiirissä...kaikki on kovin suhteellista...

Olen samaa mieltä, ja huom, mulla on lapsi. Itse olen sanonut monelle tutulle ja omalle ukolleni, että toivoisin, että emme saisi toista lasta helposti, vaan joutuisimme sitä vähän aikaa tekemään. Uskon et se tekis kaikille hyvää. Ensimmäinen meille tuli vähän vahinkona.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 20:02 myana kirjoitti:
joo, jännä miten pinnallisia asioita sitä miettii jos ei koskaan joudu kohtaamaan vaikeuksia... ítse kun taas pohtii esim. sitä että voi kunpa saisimme adoptiolapsen JO kahden vuoden päästä ja olisipa se lapsi suurin piirtein terve...

vaikeudet ovat tosiaan "suhteellisia"...

Itse aloitettiin hoidot keväällä, ja kun puhuin parille ystävälleni varautuneeni jo ennakkoon useampaan yritykseen ja ainakin puolen vuoden urakkaan, sain heiltä "rohkaisuksi" kommentteja tyyliin: "no mutta jospa se teillä kuitenkin tärppäis jo ekalla! No kyllä se varmasti jo tärppää" ja "ettekös te joka tapauksessa ehdi alta pois ennen syksyn pimeitä, älä nyt lannistu heti alkuun!"

Miten niin JOKA TAPAUKSESSA??! Kun ei se lapsi vaan tule, kun klinikalla pistää tilaukseen vetämään!! Nyt he ovat kyllä vähän lieventäneet skarppaustaan, koska ovat huomanneet, ettei se kauheesti ilahduta ;) Pahalta tuntui sekin kun äitini kummasteli (jo) neljännen yrityksen jälkeen, että "jopa on kumma, ei sitä minun aikana tarvinnu kuin vähän sinne päin hönkäistä, ja heti tulin raskaaksi". Joo, tuohan se ylentääkin mieltä ihan kummasti...

Onneksi on myös niitä ystäviä, jotka ymmärtävät ja joista on oikeasti iloa ja apua. Ja onneksi olette tekin olemassa, kohtalotoverit! =)

Täälläki samanlaisia kokemuksia.. EI mukava ku tuttavat ja varsinki puoli tutut kyselemässä, ett joko oot raskaana... Varsinkin nyt ku olen yrittänyt heittää koko asian pois mielestä... Ku minua on neuvottu, ettei kannata stressata nii kyllä se sitten onnistaa!! Hyvähä se on niide sanoo, jotka ovat heti onnistuneet siinä... Ei ne osaa edes kuvitella, miltä tuntuu meistä, jotka ovat halunneet lasta jo yli vuoden tuloksetta...

Meillä on siis menny jo yli vuosi, eikä vauvaa vaan kuulu.
Alussa se oli melko suuri pettymys ku kuukautiset tulivat kerta toisen jälkeen. Nyt sitä on alkanu jo tottumaan, että sieltä ne tulee säännöllisesti joka kuukausi...

Toivottavasti me saatais ihana joululahja jokainen!!
Tsemppiä teille samassa tilanteessa oleville!! :)

Ai niin, tuli mieleen vielä yksi "hupaisa" kommentti erittäin kaukaisen sukulaistädin suusta. En ollut tavannut häntä n 10 vuoteen, ja kun sukujuhlissa oli ensi tervehditty ja siirrytty ruokapöytään, hän kysyy ohi kulkiessani (siis jos nyt ei ihan kaiken kansan, niin ainakin koko pöytäseurueen kuullen): "Onko tärpännyt?" Kun pudistin päätäni hän jatkaa tahdikkaasti: "Onko vielä toivoa?" \|O \|O Nyökkäsin ärtyneesti ja jatkoin vauhdilla matkaa.

Että todellakin erittäin ulkopuoliset ihmiset katsoo asiakseen tivata!! Ja huom, tätä ennen oltiin keretty vaihtaa 10 vuoden tauon jälkeen ainoastaan tervehdykset... Ja entä jos EI olisi toivoa? Oltasko vain hörpätty lohdutukseksi kahvit sen päälle!? Mä en jaksa ymmärtää ihmisten ajattelemattomuutta... :headwall: En tietty hirveesti ole hoidoistamme huudellut, mutta jotain kautta hänkin oli saanut asiasta tietää. Ja nyt kerron entistä vähemmän kenellekään.

Mutta enemmän tai vähemmän pystypäin tässä jatketaan, itse ei ainakaan ole vielä toivoa menetetty.

noj ust joo....voi #&%£$!* ku tommosta toivoo toivon todellakin että teillä menis ikuisuus.....
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 08:44 Maamikki kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ja huom, mulla on lapsi. Itse olen sanonut monelle tutulle ja omalle ukolleni, että toivoisin, että emme saisi toista lasta helposti, vaan joutuisimme sitä vähän aikaa tekemään. Uskon et se tekis kaikille hyvää. Ensimmäinen meille tuli vähän vahinkona.

ihmisten kommentit on todella outoja kyllä ja ne satuttaa juuri kaikkein pahiten niitä jotka kärsivät lapsettomuudesta... muakin satutti silloin kaikki kommentit ja jos erehdyin avaamaan suuni ja sanomaan pari valittua sanaa niin jo sain siitä haukut päälle :(

meillä meni monta vuotta tähän, että raskaaksi tulin oikeasti. endometrioosi teki temppujaan ja sitten tuli keskenmeno ja tuulimuna, nyt odotellaan tässä maaliskuuta että vauva syntyy. monta vuotta meni ja siinä kyllä näki ja koki paljon... nöyräksi se tekee. :\|