Tuo vajaa 2 kuukautinen

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
syö nyrkkiä ja kuolaa niin ku tekis hampaita. Ja minä en saa pimua millään oppimaan tuttia syömään tai edes juomaan lypsettyä maitoa pullosta. Tuttia yrittää imeä mut ei osaa vaikka ollaan syntymästä asti kokeiltu sillon tällön ettei imis tuota peukkua/nyrkkiä. Mutta ei.
Ja tuttipullosta koitin kerran viime viikolla syöttää ja ensin sylki tuttia pois suusta ja lopuks yökkäs niin että puklua tuli nenästäki :snotty:

Oppiikohan tuo ikinä?

Oppii se, mutta ei ehkä ekakerroilla. Meilläkin pulloon opettelu vaati useamman kerran, mutta sitten jossain vaiheessa alkoi hoksata jujun.

Esikoinen oppi syömään tutti noin 3kk iässä. Sinnikkäällä tarjoamisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Oppii se, mutta ei ehkä ekakerroilla. Meilläkin pulloon opettelu vaati useamman kerran, mutta sitten jossain vaiheessa alkoi hoksata jujun.

Esikoinen oppi syömään tutti noin 3kk iässä. Sinnikkäällä tarjoamisella.

Joo, täytyy koitta heti tarjota tuttia tilalle ku tuo nyrkkiä imee. Leuka märkänä tuossa sitterissä nytkin lutsuttaa nyrkkiä. :/

Ootkos sä kokeillut erimallisia tutteja? Meilläkään ei esikoinen tuttia suostunut syömään vaikka kokeilin erilaisia ja silikonisia sekä luonnonkumisia. Hänellä ei muutenkaan ollu kova imemisentarve, nyrkkejä tietysti maisteli mutta niin ne taitaa kaikki vauvat tehdä. Pullostakin voi oppia syömään vähän myöhemmin, ja jos ei opi niin ainahan voi hörpyttää :)

Meillä on jos jonkin moista tuttia kokeiltu. Sitä sellasta pyöreää mallia silikonisena, nukin tuttia luonnonkumisena, sekä niitä "perustutteja" silikonisena sekä luonnonkumisena.
Pullona meillä on ollu vaan tuo peruspullo silikonitutilla. Tänään katoin kaupassa kyllä sitä sellasta missä on se venttiili, onko siinä paremman muotoinen tutti?

Alkuperäinen kirjoittaja -k-:
anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi pitää opettaa syömään tutia?

Minä en esikoiselle juurikaan tuttia tyrkyttäny eikä hänkään sitä koskaan osannut syödä vaik välillä kokeiltiin. Tää kuopus imee lähes koko ajan nyrkkiä ja peukaloa ja ajattelin että ennen ku rupee menemään sormet rakolle niin olisi kiva jos söisi ennemmin tuttia. Siitä ois vähä helpompi myös vierottaa ku peukalosta :whistle:
Serkkuni söi pienenä peukkua ja sillä oli aina kunnon vesikello peukalossa, outs. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Milläs sen peukun otat siltä tenavalta pois ku se aika tulee?

En ole yhtäkään aikuista peukunsyöjää tavannut. :saint: ...mut mullahan ei ole lapsia.. :whistle:

Mut kummipoika on, joka ei myöskään syö tuttia. On siinä hyvätkin puolensa. Eipä tarvi nousta yöllä laittamaan tuttia vauvalle suuhun. Nyrkin/peukun se saa itsekin.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Milläs sen peukun otat siltä tenavalta pois ku se aika tulee?

En ole yhtäkään aikuista peukunsyöjää tavannut. :saint: ...mut mullahan ei ole lapsia.. :whistle:

Mut kummipoika on, joka ei myöskään syö tuttia. On siinä hyvätkin puolensa. Eipä tarvi nousta yöllä laittamaan tuttia vauvalle suuhun. Nyrkin/peukun se saa itsekin.. ;)

Mä oon tavannut esim.5v tytön, oli mun kanssa aikoinaan samassa kerhossa, sai pikkasen kuulla siitä varsinkin pojilta.

Meillä tyttö ei ikinä oppinut tutille eikä tuttipullolle. Hänellä oli kans tuossa juuri ennen kahta kk samanlainen nyrkinsyöntivaihe ja se meni kyllä ohi ihan itsestään. Olisin kyllä myös toivonut että olisi huolinut tutin, mutku ei, niin ei.