Tuo Nigella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkikolmonen

Vieras
Siis Nigella Lawsonin kokkausohjelma on huippuhyvä!Oon nyt muutamana aamuna katsellut sitä,se on mukavan rento ja ihania ohjeita sisältää.Onko kellään hänen kirjaansa ja onko hyvä,entä selkeä?

Minulla taitaa viisi tai kuusi kirjaa, yksi suomenkielinen. Ne eivät välttämättä ole kovin hyviä keittokirjoja, perusteellisesti ohjeet kyllä selitetään, mutta loppujen lopuksi moni ohje on jotenkin liian sitä tai liian tätä. Mutta lukukirjoina ne ovat ihania ja katseltavaksi. En tiedä onko muita suomennettu kuin tuota yhtä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on just sen näköinen ja vartaloinen kuin mä haluaisin olla.

Jossain noin 6-7 vuotta vanhassa ohjelmassa oli niin kalpea ja hoikka, oikein aran näköinen, ei uskoisi samaksi reheväksi flirttaajaksi. Taisi olla rankka vaihe elämässä silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on just sen näköinen ja vartaloinen kuin mä haluaisin olla.

Jossain noin 6-7 vuotta vanhassa ohjelmassa oli niin kalpea ja hoikka, oikein aran näköinen, ei uskoisi samaksi reheväksi flirttaajaksi. Taisi olla rankka vaihe elämässä silloin.

Sen mies kuoli kurkkusyöpään vuonna 2001.

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Mie aina luulin,onko hän eronnu,onko mies aina töissä tms,kun lapsia näytetään,muttei miestä,mut nythän tuo selvis :ashamed:

Nykyään hän on uudelleen avioitunut, ensimmäinen mies oli tietääkseni toimittaja tai kirjailija. Näin joskus dokumentin miehestä, sairaudestaan jne.

Mulla on se kirja, jossa on juuri niitä ohjeita, joita toteuttaa tuossa nyt telsusta tulevassa ohjelmassa. Täytyy sanoa että eivät ole oikein toimivia ohjeita. Tosi houkuttelevia kylläkin, ja monia on tullut kokeiltua, mutta kaikkia ohjeita on joutunut tosi paljon tuunaamaan, että on tullut hyvää... sekin suklaakakku, jota teki eilen, oli oikeasti aika surkeaa. Ei ollut suklaan makua paljoakaan sen enempää kakussa kuin kuorrutuksessakaan. En taatusti tee toiste. Mutta silti luen sitä kirjaa tosi usein, se on jotenkin tosi mukava ja innostava! Nigella on ihana :heart:

http://www.nigella.com/recipes/index.asp

tuolla jotakin muutamia reseptejä..
tosin enkkua pitää taitaa

ja täällä voi muuttaa noi kupit ja lämpöasteet oikeiksi
http://www.soppakauha.com/index.asp?s=/suorakanava/blog/blogi.asp?id=25

Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Mulla on se kirja, jossa on juuri niitä ohjeita, joita toteuttaa tuossa nyt telsusta tulevassa ohjelmassa. Täytyy sanoa että eivät ole oikein toimivia ohjeita. Tosi houkuttelevia kylläkin, ja monia on tullut kokeiltua, mutta kaikkia ohjeita on joutunut tosi paljon tuunaamaan, että on tullut hyvää... sekin suklaakakku, jota teki eilen, oli oikeasti aika surkeaa. Ei ollut suklaan makua paljoakaan sen enempää kakussa kuin kuorrutuksessakaan. En taatusti tee toiste. Mutta silti luen sitä kirjaa tosi usein, se on jotenkin tosi mukava ja innostava! Nigella on ihana :heart:

Käytän muutamia Nigellan ohjeita usein, esim aamiaispannukakkujen ja ginigraavilohen, mutta muuten melkein vain selailen kirjoja ja luen hänen hauskoja kertomuksiaan. Ja pidän ohjelmistaan. Ostin Lontoosta uusimman kirjansa syksyllä ja olin ikionnellinen, kun sain hienon kangaskassin kaupan päälle, kannatta raahata koneeseen toista kilon kirja :D

Mua rassaa ruuanlaitto-ohjelmissa se että hiukset hulmuaa vapaana ja sormuksia käsissä eikä essusta tietoakaan.( En tiedä miten tällä kokkerskalla on..) Tai se että nuollaan sormista maistiaisia ja jatketaan sit kokkausta/leipomista

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mua rassaa ruuanlaitto-ohjelmissa se että hiukset hulmuaa vapaana ja sormuksia käsissä eikä essusta tietoakaan.( En tiedä miten tällä kokkerskalla on..) Tai se että nuollaan sormista maistiaisia ja jatketaan sit kokkausta/leipomista

Saman olen minäkin huomannut, mutta ei se haittaa minua, etenkin jos kokataan "epävirallisesti", siis ei ravintolassa, jossa ruoka menee jonkun asiakkaan lautaselle. Toisaalta, ainahan se hygienia on hyvä asia.

Yhteistyössä