U
"uskomatonta"
Vieras
Käytiin taaperon kanssa vaunulenkillä läheisellä pururadalla. Siellä oli isä ja kaksi tytärtä, tuttuja siitä, seuran tunnettuja hiihtäjätoivoja. Toinen eka-tokaluokkalainen ja toinen menee seiskalle. Siellä ne veti sauvajuoksua, isä tuli hiljalleen perästä ja kiritteli. Tytöt juoksevat naamat punaisina, aivan loppuneen näköisinä ja isä huutaa lisää vauhtia. Minä hölkkäilin suht kovaa vauhtia muksu rattaissa ja tytöt pyyhältävät vain ohi kerta toisensa jälkeen. Vanhempi juoksi järkyttävää vauhtia, ehkä 3500 Cooper-vauhtia, ja nuorempi meni Cooper-vauhtina sellaista kahden puolen tonnin vauhtia. Nuorempi aina kysyi, pysähdytäänkö, saako kävellä jo, vastaus oli että ei vielä. Muksujen juostua about 4 kilometriä isä totesi että palautusharjoitusta ja katosivat metsän siimekseen loikkimaan ja sauvakävelemään. Lähtöä tehdessämme lähtivät rullasuksilla hiihtelemään kotiinsa (sijaitsee noin 5 kilometrin päässä pururadasta). Lapset ovat loistavia hiihtäjiä, mutta tuo harjoittelu on näemmä kesällä vielä järkyttävämpää kuin talvella. Talvisin noiden tyttöjen harjoituksia ja kisoja seuranneena ei voi kun huokaista, että lapsiparat.
Olen itse kova hiihtäjä ja viime talvena ladulla tytöt vetivät minusta ohi monena kertana ihan väsähtäneinä uskomatonta vauhtia isän hiihdellessä minun vauhtiani perässä. Tämän lisäksi pelaavat pesäpalloa todella kovalla tasolla. Vanhempi naisissa ykköspesiksessä.
Ei voi muuta kuin sanoa, että lapsiparat. Voi raukkoja. Niin sairasta. Minun lapseni ei saa, ei ikinä, ryhtyä kilpaurheiljaksi. Se on niin lasten hyväksikäyttöä.
Olen itse kova hiihtäjä ja viime talvena ladulla tytöt vetivät minusta ohi monena kertana ihan väsähtäneinä uskomatonta vauhtia isän hiihdellessä minun vauhtiani perässä. Tämän lisäksi pelaavat pesäpalloa todella kovalla tasolla. Vanhempi naisissa ykköspesiksessä.
Ei voi muuta kuin sanoa, että lapsiparat. Voi raukkoja. Niin sairasta. Minun lapseni ei saa, ei ikinä, ryhtyä kilpaurheiljaksi. Se on niin lasten hyväksikäyttöä.