Tuntuuko teistä, että lapsettomat ystävät jäävät ja eivät ymmärrä uutta vauvaelämäänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Starbucks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Starbucks

Aktiivinen jäsen
09.08.2007
4 183
0
36
No siinä kysymys tulikin jo. Olenko siis ainut?
Mulla on paljon lapttomia ystäviä, jotka kyllä ovat vakisuhteessa.
Tuntuu tosi pahalta kun oon just 2kk sitten synnyttänyt ja aikas sekasin vielä, niin ystävät pyytävät rannoille ottamaan aurinkoa ja pelaamaan lenttistä ja eivätkä tajua, että vauvan kanssa ei niin vain lähdetä ja sovita mihinkään tiettyyn aikatauluun. :kieh:
Kiva olis olla ystävä heidän kanssaan ja pitää yheyttä, mutta se on jotenkin tosi vaikea kun heillä ei ole mitää ymmärrystä "todellisesta" lapsenhoidosta.

Onko muilla samoja kokemuksia? :'(

Taidan alkaa etsiä uusia peheellisiä ystäviä... :heart:

Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia. Tosin suurimmalla osalla kavereitani on jo lapsia ja heidän kanssaan ystävyys on vain parantunut. Mutta sen olen huomannut, että lapsettomat kaverit ei todellakaan ymmärrä, ettei vauvan kanssa niin vain kaikkea tehdä. Vähän väliä saa olla selittelemässä, että en voi tulla sinne ja tänne kun vauva ei viihdy, tai on muuten niin vaikeaa unien ja syömisten kanssa yms. Se on kyllä tosi ärsyttävää.. Mutta ehkä he sitten ymmärtävät kun saavat omia lapsia..

Heh, kuulostaa tutulta!
Mulla oli vaan aika hyvä tuuri kun monet muutkin kavereista oli just samassa elämäntilanteessa. Mutta siitä voit olla onnellinen että kaverit kuitenki kyselivät suakin vielä mukaan, niinkin olis voinut käydä että sut olis tyystin unohdettu. oon kuullut että joillekin on käynyt niinkin... :( Ja voithan sä pyydellä kamujas kahville ja vauvaa ihailemaan! Tilanne helpottaa kyllä sit kun vauva kasvaa, silloinhan joku voi tulla aina lapsenvahdiksi jos haluat omaa aikaa.

Muakin eräs sinkkukavereista pyyteli juhlimaan esikoiseni synnyttyä ties kuinka monena viikonloppuna ja mä tietysti kieltäydyin. Sen jälkeen ollaan nähty ehkä vain pari kertaa.

Mutta ei huolta!! Lasten myötä oon saanu ihan uusia ja ihania ystäviä muista pienten lasten äideistä, ja monet niistä on mulle tosi tärkeitä! Useinhan meidänkin tapaamiset on sitä että kahvitellaan, vaunuillaan tai muuten vaan leikitetään lapsia ja rupatellaan, mutta joskus miehet saa hoitaa lapset ja mamit lähtee juhlimaan..! :wave:
Rohkeasti vaan tutustumaan muihin äiteihin esim.perhekahviloissa, leikkipuistoissa..yms. Tsemppiä teille!! :hug:

kyllä muhun on pidetty yhteyttä ihan entiseen malliin. monet kyläilee meillä, kun mulle sopii lähes mikä aika vain, kun en ole töissä. ja myös itse tykkään kyläillä ja liikuskella vauvan kanssa. esim tenniskentän laidalla vauva voi olla vaunuissa, jos taas kyse on "vain oleilusta", esim shoppailusta kaupungilla tai istumista kahvilassa, niin kantoliina on mitä kätevin...

mun mielestä vauva on liikkunut paljon helpommin mukana syntymänsä jälkeen kuin ennen sitä :D hän ei ole mitenkään herkkäuninen, eli nukkuu kyllä vaikkei hiirenhiljaista olisikaan. ja julkisillakin paikoilla pystyy imettämään, ainakaan mä en tarvitse siihen mitään rauhallista mestaa ympärille.

toisaalta mä en ole mikään "biletäjä" ollut ennen raskauttakaan, eli sen puoleen mulla ei ole tullut mitään hurjaa elämänmuutosta vauvan myötä. musta on ihanaa että pyydetään mukaan peleihin, kylään ja tuppereille kuten ennenkin:)

Mä oon kyllä saanu enemmän ystäviä lasten tulon myötä kuin on jääny taakse lasten takia. Vauvan kanssa on vielä helppo liikkua, kun se nukkuu vaunuissa tai liinassa, ruoka kulkee kätevästi mukana tai ainakin aika helposti. Sitten kun päikkäreitä ei enää nukuta rattaissa, juostaan joka suuntaan, eikä pyllyä pyyhitä pelkällä liinalla kakkojen tultua, niin saakin jo vähän enemmän miettiä menemisiään ja lapsi sitoo vielä enemmän kotiin. Mutta voihan sitä pyytää kavereita kotiin ja järkätä muutamia menoiltoja silloin tällöin jos huvittaa ja jaksaa. Meillä menot on enemmänkin painottunu omiin liikuntaharrastuksiin, että jaksaa taas pyörittää arkea ja se tuntuu riittävän. No elokuviin voisi olla kiva mennä, mutta se saa odottaa vielä sen aikaa, että kuopus alkaa syödä kiinteitä. Tsemppiä ja jaksamista! :flower:

moi!

Kylläpä ne lapsettomat ystävät on jääny!! Ei kyllä omasta tahdosta.. Ne vaan ei enää pidä yhteyttä niin ku ennen! Ja tosiaan pyydetään ihan ihme juttuihin mukaan.. joihin todellakaan en lastani mukaan ottaisi! Uusia ystäviä olen onneksi saanut joilla lähes samanikäisiä lapsia =)

On ilmeisesti aika yleistä että näin käy.. Siinä vaiheessa usein aletaan olla uudelleen enempi tekemisissä kun heillekkin lapsia on tulossa/syntynyt =)

Miamis ja Tyttö 5pv vajaa 1v.

Yhteistyössä