Tuntuu niin pahalta... (miehen käyttäytyminen vauvan syntymän jälkeen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Oi voi, jospa jonain päivänä noita miehiä ei tarvita yhtään mihinkään?

Sitä päivää ei tule. Pakkohan se jonkun on työt tehdä ja verot maksaa.

Ai siihenkö niitä tarvitaan, se onkin semmonen juttu jota mä en hoksannut, sori.

Saat anteeksi. Eihän sulta tuota hoksaamista voi vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
kiukkusia akkoja taas miehiä haukkumassa. löysätkää edes hiukkasen nutturaa, niin elämä hymyilisi:-)

samaa mieltä! ehkä miehellä otti koville olla kotona esikoisen kanssa ja uusi elämantilanne, miehet vaan purkaa noita tuntemuksiaan noin.

Elämänmuutokset voi ottaa äidillekin koville, mutta voiko äiti "purkaa tuntemuksiaan" noin? Ei. Sillä täytyyhän perheessä edes yksi aikuinen olla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Ei tuo miehesi käytös kyllä minusta hyvältä kuulosta. Onko hän muuten osallistunut uuden perheenjäsenen hoitamiseen tai huolehtinut sinusta tai viettänyt aikaa toisen lapsen kanssa? Jos hän ei ole tehnyt mitään näistä edellä mainituista, olisin aivan raivoissani.

On osallistunut! Ja kyse ei ole siitä etteikö ois voinut mennä vaikka ensi viikolla. Mutta heti seuraavana päivänä! Tulee vaan typerä olo. "No synnytit lapsen, so what, pakko päästä pelaamaan". Eikö se nyt voinut vaikka viikkoa odottaa!? Olen antanut pelata sen 2-3 kertaa viikossa, kahlitse en. Typerä kun olen, en keskustellut, että se tahti ei nyt onnistu kun vauva on ihan pieni. Ehkä sit myöhemmin.

Kun se mies tulee, lähde sinäkin hengähdystauolle. Vaikkapa tunnin lenkille?

Hyvä idea juuri synnyttäneelle.

Tietenkin rauhalliselle kävelylenkille. Oletin kaikkien tämän palstan ihmisten ymmärtävän tuon...

Kyllä se riitti ainakin mulla mitä oli kotona pakko kävellä, ei tullut mieleenkään lähteä vaikka kauppaan.

toisaalta ymmärrän kyllä miestäski,ja toisaalta suaki. kyllä munki mies lähti käymään kaverillaan kun kotiuduttiin pojan kans mut mua ei se haitannu(olin niin vauvan lumoissa et tuskin huomasinkaan :D ) mut siinäpä se ero onki,koska sua se haittasi niin miehen ois kyllä pitäny ottaa sunkin tunteet huomioon..koittaa vaikka löytää ees jonki kompromissin tjtn...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hansu81:
Olisit lähteny ite ja jöttöny miehen anopin kanssa :kieh: Ei vaan tosissaan, ihan törkeetä käytöstä, meillä ei ainakaan olis onnistunu, varsinkin jos on vielä levoton vauva. Ja toki vauvakin vaistoo tunnelmat ja kohta on vielä levottomampi :( Koska se ukkos aikoo kotiutua? Tääkö on hänen käsitys isyyslomasta?

Varmaan tulee joskus puolen yön jälkeen kun pelipaikka menee kiinni. Sanoin et nukkukoot esikoisen huoneessa, ei tarvi tulla makkariin. Ketutti niin.

Toisaalta.. Tuolla saat hänen omatuntonsa tuntumaan puhtaalta. Nyt hän voi selitellä itselleen että asia on hyvitetty sillä että hän joutuu nukkumaan muualla kuin makkarissa.

Jos nyt olisit.. vaikka manipuloisit väkisin itsesi oikein ihanaksi.. hammasta purren ja hymyillen.. Olisit tehnyt hänelle herkkuleivän tms kun hän tulee kotiin. Tämä toimii jos miehellä on omatunto :-D

Jos mies on luonnostaan kylmä.. niin tuo nättikäytös pahentaa tilannetta!

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Huh :-( On kyllä törkeää käytöstä. Millehän miehestä olisi tuntunut vastaava teko sinulta! Olisit jättänyt hänet sinun äitisi tai isäsi kanssa kotiin ja sanonut " Nyt tarvitsen kunnon pelinillan moido!!" Eikä tuo edes riitä.. Miehen tulisi helliä nyt sinua ja toista lasta>:-(

Miten kumppani voi jättää toisen itkuisena kotiin.. Miten sen voi tehdä omalle kullalleen? Ja seuraavana hetkenä olla kuin " ei mitään."

??? "Kulta se on ihan ok että itket silmäsi ja sydämesi turvoksiin kun minä tarvin nyt JUURI omaa tilaa kun vauvakin syntyi". Juuri nyt sattui olemaan sellainen työpäivä että vähän väsyttää niin itke vaan.. evvk. Syyttä itket. Sinuthan vain hylättiin kotiin juuri silloin kun minua eniten tarvitse."

Miten mies voi selitellä itsensä ulos tuosta!? Tuskin voi :o ! Aika kylmä teko häneltä. Ja minä en edes ole suuri empaatikko ja silti tuo teko kavahti pahasti.

Nyt koita olla murtumatta ja uppoudu vauvaasi:)

Voi että tuli itku kun luin viestisi! JUST näin pahalta minusta tuntuu.. Vieläkin itkettää..

Se on todella ikävää, ettei osata asettua toisen asemaan. Kiinnostais tosiaan tietää, moniko mies hyväksyis sen, että akka lähtee johonkin tosta vaan, vaikka toinen pyytää, ettei menis.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
kiukkusia akkoja taas miehiä haukkumassa. löysätkää edes hiukkasen nutturaa, niin elämä hymyilisi:-)

samaa mieltä! ehkä miehellä otti koville olla kotona esikoisen kanssa ja uusi elämantilanne, miehet vaan purkaa noita tuntemuksiaan noin.

Elämänmuutokset voi ottaa äidillekin koville, mutta voiko äiti "purkaa tuntemuksiaan" noin? Ei. Sillä täytyyhän perheessä edes yksi aikuinen olla :whistle:

sehän tässä elämässä onkin hauskaa, kun naiset ja miehet ei koskaan voi olla samanlaisia, miehet on miehiä ja nillä on oma ajatuksenjuoksu.
jos nainen kokee olevansa aikuinen joutuessaan olemaan kotona, hyvä!
mut turha on akkojen vinkua, kun se teki näin tai noin..jos ei jaksa ymmärtää toista on paras olaa yksikseen

Meillä kun meni niin et mun ollessa synnyttämässä, isäntä meni leffaan katsomaan jotain Star Warsia... Mikä sit noin 9v sit olikaan. Kun ei hänestä siellä mitään hyötyä kuulemma olis. |O Ja olin 2 vrk ennen synnytystä jo laitoksella 14vrk yliaikaisuuden vuoksi.

Tosi kurja tilanne sinulla. Iso virtuaalihalaus!
:hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:

sehän tässä elämässä onkin hauskaa, kun naiset ja miehet ei koskaan voi olla samanlaisia, miehet on miehiä ja nillä on oma ajatuksenjuoksu.
jos nainen kokee olevansa aikuinen joutuessaan olemaan kotona, hyvä!
mut turha on akkojen vinkua, kun se teki näin tai noin..jos ei jaksa ymmärtää toista on paras olaa yksikseen

Sinähän kultaseni oletkin varsinainen feministi.

mun mies lähti juomaan samana iltana ku olin synnyttänyt esikoisen, joi isyyslomalla joka viikonloppu ja ekan puolen vuoden aikaan oli baarissa väh joka toinen vkonloppu.
mä hommasin kämpän, sillo heräs. lopetti juomisen kokonaan,käy terapeutilla ja syö mielialalääkkeitä kesk.vaikeaan masennukseen. toinen muksu suunnitteilla,esikko nyt 2v. pistä kova kovaa vasten,näet mikä miehelle tärkeintä. tiedän tasan tarkkaan pahan olosi!

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Saimme lauantaina toisen lapsen ja kotiuduin eilen. Nyt jo tänään miehen oli pakko päästä pelaamaan biljardia... Riitahan siitä tuli ja paha mieli. Hänkin kuulema tarvitsee rentoutumista! Hänkin on väsynyt töistä. Nyt lähti ovet paukkuen pelaamaan. Yksin en ole täällä lasten kanssa vaan anopin, jonka kanssa en oikein tule juttuun. Eikä kyse ole siitä, että "jättäisi yksin" lasten kanssa vaan siitä, että päivä kotiintulon jälkeen pitää päästä pelaamaan. Ja minulla kun oli niin ikävä sairaalassa..

Nyt kysytte miksi sitten teen lapsia moisen miehen kanssa. En ymmärrä! Ei ollut tuollainen esikon jälkeen. Pelaaminen on kyllä tärkeää, mutta että näin tärkeää?! En olisi ikinä uskonut. Tämä on niin loukkaavaa.. Vai höpötänkö turhia hormonihuuruissani? Tiedän, että valvon ja itken tämän yön. Tai oikeastaan muutenkin, sillä vauva on aika levoton.

Ikävää, mulla on tuollainen työkaveri jonka mies ensin tikkakisoissa , kaksi lasta, vaimo usein mukana ja lapset mummolla.
Ei tuollainen ole perhe-elämää lasten kanssa, kuuluu poikamieselämään tuollaiset harrastukset, minun mielestä.
Mutta jospa hän nyt vaan ajatteli kun sinulla äitinsä kaverina niin joutaa, toivotaan.

Onnea uudesta vauvasta ja onnea koko perheelle:)

Alkuperäinen kirjoittaja mona:

Meillä on vaan pakko pitää miehelle kuria, muuten ei tulis elämästä mitään..Ja kyllä se toisaalta haluu sitä itekkin..

Eli sulla on ylimääräinen lapsi miehestä kun täytyy aikuiselle oikein kuria pitää, sorry.

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:

Meillä on vaan pakko pitää miehelle kuria, muuten ei tulis elämästä mitään..Ja kyllä se toisaalta haluu sitä itekkin..

Eli sulla on ylimääräinen lapsi miehestä kun täytyy aikuiselle oikein kuria pitää, sorry.

Juu ikävä kyllä.. :( Mut on onneks parempi ku monella muulla.. :)

Minusta ei kyllä olisi mieheni äidiksi ja rajoja asettamaan, elän siinä uskossa että kun olemme täysi-ikäisiä määräämme itse elämästämme.
Ap:n tapauksessa sanoisin, että mies varmaan ajatteli, että ei jätä sua yksin kun kerran anoppisikin on siellä auttamassa. Onko anoppi muutenkin paljon teillä auttelemassa. Ajattelin, kun joissain perheissä miehet sisäistää asian jotenkin niin, että naisille kuuluu se vauvojen hoito, kun anopit ja mummut on aina paikalla hysäämässä, eikä mies koekaan samalla tavoin kuuluvansa siihen perhekuvioon.
Siksi minusta on ollut tärkeää, että on oman perheen kanssa pidetty isovanhemmille tietyt rajat, kuuluvat lasten elämään, mutta pääasiassa meidän lapsia hoidetaan me itse ja kannetaan yhdessä vastuu ja tehdään päätökset. Mies on enemmän tasaveroinen hoitaja.

Yhteistyössä