Munkin kokemukset synnytyksen jälkeisestä sairaala-ajasta ovat ihan kamalia. Päällimäisenä tunteena on se kamala väsymys, jota ei todellakaan helpottanut sairaalassa olo. Viimeiset raskausviikot olin valvonut ja odotellut synnytystä ja vuorokauden ajan supistellut ja puolitoista tuntia ponnistanut. Ja sitten, kuvitelkaa, vauvaa ei oteta vauvalaan. Pyysin, että saisin hiukan levätä, mutta ei. Sain vastaukseksi, että minun tehtävä on nyt lapsen hoito johon kuuluu valvominen. Olin 3 yötä sairaalassa, valvoin ja itkin. Huonekavereiden vauvat itki, oli turkasen kuuma, rintoihin särki, peräpukamat sattui ja synnytyksessä murtunut häntäluu oli pirun kipeä. En uskaltanut pyytää särkylääkettä, koska luulin, että henkilökuntaa ei saa häiritä. Kertaakaan ei tultu kysymään miten voin. Tästä helvetistä alkoikin sitten minun synnytyksen jälkeinen masennus. Kyllä vieläkin itkettää kun ajattelee niitä aikoja.
Miten me äidit, jotka olemme pettyneitä synnyttäneiden osastoiden toimintaa, voisimme vaikuttaa ja muuttaa asioita paremmaksi??? MIELESTÄNI SE OLISI ERITTÄIN TÄRKEÄÄ!!! (Resurssipula - se kai se on kaiken pahan alku ja juuri...)
Miten me äidit, jotka olemme pettyneitä synnyttäneiden osastoiden toimintaa, voisimme vaikuttaa ja muuttaa asioita paremmaksi??? MIELESTÄNI SE OLISI ERITTÄIN TÄRKEÄÄ!!! (Resurssipula - se kai se on kaiken pahan alku ja juuri...)