V
"vieras"
Vieras
Tai vituttaa, suoraan sanottuna? Alkukesästä oli pari viikkoa ja ne vielä meni kun kierrettiin Korkeasaaret, Lintsit ja muut pakolliset. Nyt ollaan oltu mökillä viikko ja toinen edessä, sitten paluu kotiin kun esikoisella alkaa koulu. Siitä pari viikkoa vielä, ennen kuin pääsee töihin lepäämään. Mun työ on haastavaa, itsenäistä, vastuullista. Illat ja viikonloput perheen kanssa on mukavia, kun ollaan välillä erossakin. Täällä olin jo toisena päivänä valmis lähtemään kävellen kotia kohti. Vanhin roikkuu koko ajan kintereillä, arvaa mitä, kato tätä, mitä mä tekisin, mitä nyt tehdään, mitä sä nyt teet, jutellaanko jostain, hei mitä mä teen kun mun uimapuku on ihan hiekassa? Tuskastun siihen ja pienimmät vaistoaa ilmapuntareina että nyt on mami hiilenä, tapellaanpa vähän keskenään. Päivään saa mahdutettua ehkä yhden hetken jolloin on kaikilla mukavaa - vaikka todella hammasta purren yritän.
Isoin ei osaa tehdä mitään itsekseen. Omaa tietokonetta ei mökillä ole eikä telkkariakaan saa koko ajan tuijottaa. "Mee pihalle" "Mut mitä mä siellä teen". "Koska on muuten on ruoka?" Sitten, kun kahden buranan ja otsasuonen kolmituntisen venytyksen jälkeen niille ärähdän, on huono omatunto loppupäivän kun pilaan kaikkien loman. Mä en ole viikon aikana ehtinyt tekemään muuta kuin pyörittämään samaa rytmiä kuin kotiäitinä ollessa. Aamutoimet-aamupala-ulos-ruoanlaittoon-päiväunet-ruoanlaittoon-sauna-uiminen-iltatoimet-pakolliset kotityöt-nukkumaan. Paitsi, että olosuhteet on hieman hankalammat ja lisänä on tuo yksi yhtäkkiä vauvaksi taantunut kymmenvuotias.
Ens kesänä lähden Timbuktuun - yksin.
Isoin ei osaa tehdä mitään itsekseen. Omaa tietokonetta ei mökillä ole eikä telkkariakaan saa koko ajan tuijottaa. "Mee pihalle" "Mut mitä mä siellä teen". "Koska on muuten on ruoka?" Sitten, kun kahden buranan ja otsasuonen kolmituntisen venytyksen jälkeen niille ärähdän, on huono omatunto loppupäivän kun pilaan kaikkien loman. Mä en ole viikon aikana ehtinyt tekemään muuta kuin pyörittämään samaa rytmiä kuin kotiäitinä ollessa. Aamutoimet-aamupala-ulos-ruoanlaittoon-päiväunet-ruoanlaittoon-sauna-uiminen-iltatoimet-pakolliset kotityöt-nukkumaan. Paitsi, että olosuhteet on hieman hankalammat ja lisänä on tuo yksi yhtäkkiä vauvaksi taantunut kymmenvuotias.
Ens kesänä lähden Timbuktuun - yksin.