Tunnustaako kukaan muu, että loma perheen kanssa ahdistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai vituttaa, suoraan sanottuna? Alkukesästä oli pari viikkoa ja ne vielä meni kun kierrettiin Korkeasaaret, Lintsit ja muut pakolliset. Nyt ollaan oltu mökillä viikko ja toinen edessä, sitten paluu kotiin kun esikoisella alkaa koulu. Siitä pari viikkoa vielä, ennen kuin pääsee töihin lepäämään. Mun työ on haastavaa, itsenäistä, vastuullista. Illat ja viikonloput perheen kanssa on mukavia, kun ollaan välillä erossakin. Täällä olin jo toisena päivänä valmis lähtemään kävellen kotia kohti. Vanhin roikkuu koko ajan kintereillä, arvaa mitä, kato tätä, mitä mä tekisin, mitä nyt tehdään, mitä sä nyt teet, jutellaanko jostain, hei mitä mä teen kun mun uimapuku on ihan hiekassa? Tuskastun siihen ja pienimmät vaistoaa ilmapuntareina että nyt on mami hiilenä, tapellaanpa vähän keskenään. Päivään saa mahdutettua ehkä yhden hetken jolloin on kaikilla mukavaa - vaikka todella hammasta purren yritän.

Isoin ei osaa tehdä mitään itsekseen. Omaa tietokonetta ei mökillä ole eikä telkkariakaan saa koko ajan tuijottaa. "Mee pihalle" "Mut mitä mä siellä teen". "Koska on muuten on ruoka?" Sitten, kun kahden buranan ja otsasuonen kolmituntisen venytyksen jälkeen niille ärähdän, on huono omatunto loppupäivän kun pilaan kaikkien loman. Mä en ole viikon aikana ehtinyt tekemään muuta kuin pyörittämään samaa rytmiä kuin kotiäitinä ollessa. Aamutoimet-aamupala-ulos-ruoanlaittoon-päiväunet-ruoanlaittoon-sauna-uiminen-iltatoimet-pakolliset kotityöt-nukkumaan. Paitsi, että olosuhteet on hieman hankalammat ja lisänä on tuo yksi yhtäkkiä vauvaksi taantunut kymmenvuotias.

Ens kesänä lähden Timbuktuun - yksin.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Auts :) Mulla ei ole perheenä kuin lapsi ja koira, mutta täytyy kyllä myöntää että olen hyvin helpottunut välillä kun muksu lähtee isänsä luo. Itseasiassa jo täysi viikko yhdessä saa kireät hermot :D Nautin kun saa vain olla. Ei tarvii passata eikä puhua. Tai keksiä virikkeitä koululaiselle :o

[QUOTE="mä";24355559]Olet siis yksihuoltaja.Kannattaa turvautua sukulaisten apuun jatkossa.[/QUOTE]

En ole yksinhuoltaja. Ja sehän tästä vielä puuttuisi, että mieskin vituttaisi näin lujaa. Ehei, se on mun kanssani samassa suossa, ihan koko vartalon mitalta. :)

Anna mä arvaan - kaupunkilaislapsia? Kyllä koululaisen pitää oppia jo itteään viihdyttämään, muuten se ei sitä opi myöhemminkään. Nykypolvi totutetaan ihan turhaan ja kaikkien vahingoksi siihen, että joku muu on omasta viihtymisestä vastuussa koko ajan. Siksi sulla otsasuoni pullottaa.

Se on sitten toinen juttu, että esikoisella on valtava äidin nälkä ja yhtä valtava yritys viestiä asiaa. Mitä jos vastaisit siihen ja oikeasti juttelisit sen kanssa rauhassa. Jätä mies pienempien kanssa pyörittämään mökkiä, ja lähde esikon kanssa jonnekin.

Ja kyllä, mulla ei kestä hermo ollenkaan lapsia, joita tarttee viihdyttää. Sen minäkin ymmärrän, että niihin täytyy ottaa ajoittain kontaktia. Mutta se jatkuva yrittäminen vain tekee susta henkisen ja fyysisen ruokinta-automaatin. Lapsista tulee vaativia ja kyltymättömiä, eikä kukaan ymmärrä kohta enää, mikä voisi olla toisin.

Et todellakaan ole ainoa, mutta täällähän ei saa tästä keskustella koska KAIKKI NORMAALIT NAISET RRRRRAKASTAVAT LOMAILUA LASTENSA KANSSA <3. Not...

Olen ollut työtön puolisen vuotta. Inhoan olla kotona muutenkin, mutta arkisin se sujuu jotenkin sillä mm. siivoan, nautin omasta ajasta ja harrastan sen ajan kun poika on päiväkodissa (puolipäiväinen). Iltapäivät, viikonloput ja satunnaiset lomapäivät menevät ihan mukavasti koska kaikki on suht tasapainossa. Mutta nyt lomalla...aaarrgggh!!! 1,5kk ylivilkkaan leikki-ikäisen kanssa kahdestaan päivät?? :O Ei helvetti..! Mihinkään et lähde, koska ylivilkas lapsi koheltaa ja pilaa kaiken; kotitöihin et voi keskittyä koska pitää olla silmät selässäkin; tieto siitä että nyt on LOMA mutta et pysty rentoutumaan ollenkaan...pari päivää sitten itkin koko illan. Vittu mitä paskaa. Kunhan päiväkoti alkaa taas, arki alkaa sujumaan. Sitä odotellessa...

Ne on hemmoteltuja narsisteja. Ei mulle lapsena äiti ois mitään keksinyt mulle. Itse sain keksiä, aina. Missään iässä ei äitiä kiinnostanut teenkö jotain tai ooonko tekemättä

Ja jos tuollaisia hemmoteltuja narsisteja, joita pitää viihdyttää, on 20 luokassa niin voi!!!!

Eli ensin tehdäänkakaroista hirveitä ihan itse, ja sitten valitetaan...

Yhteistyössä