tunnin välein...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imetystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imetystä

Vieras
Tyttö kohta 3kk ja on syönyt viimeiset 2vkoa päivisin n. 1-1,5h välein. Joskus saattaa olla kerran 2h väli, jos päikkärit onnistuu hyvin. Nyt on alkanut mammaa väsyttään jo vähän. Yöt kyllä menee hyvin-vain kaksi syöttöä ja unet jatkuu. Pissiä ja kakkaa tulee mielestäni normaalisti ja on tyytyväisen oloinen muuten. Antaisinko korviketta, että syöttövälit pidentyis edes hiukan vai joko kohta voi antaa jotain maissivelliä tms.? Oon niiiin kiinni tässä touhussa, että ei muka mitään muuta kerkeä tekemään kuin imettään. Imuote on hyvä vauvalla ja imee kerralla molemmat rinnat, yhteensä aikaa kuluu yhteen syöttöön n. 30-50min. Mitä tekisitte mun tilanteessa? Kohta on neuvola, että en kasvukäyrästä tällähetkellä osaa sanoa....

Meillä tyttö 3,5kk ja syö myöskin nykyään 1,2-2h välein.
Ennen oli ihan 3-4tunnin välejä, joita kaipaan nyt kovin.
Tosin nautin imetyksestä täysin rinnoin... =)
Meillä tosin todella lyhyet syönnit, 5-10min yhteensä, joten ei tyttö hirveästi syö kerralla tai sitten maitoa pulppuaa hirmuinen määrä?!!
Olen koittanut antaa pullosta pumpattua maitoa enemmän kerralla, mutta ei mene enempää kuin 100ml kerralla. Sekin ihan max...
Tyttö kasvaa tosi hyvin.
3kk neuvolassa 62,8cm ja 6.6kg. Pituus +1 käyrä ja paino hieman 0-käyrän yläpuolella.
Sori, nyt kerroin vain omaa tarinaani... =(

Ehkä kannattaisi antaa kerran pari tosi iso annos korvikkeella, niin syöttöväli todellakin pitenisi...
Tai näin minä aion tehdä jos typy vaan huolisi kerrankin iiisooon satsin.
tsemiä.
Ja kyllä moni tuttuni on antanu isokokoisille vauvoillensa (poikia) vähän vellliä jo 3kk iässä, kun ei pysyneet enää maidolla kylläisinä!!

meidän poika söi tuota tahtia tuon ikäisenä, yöt meni aluksi noin 3-4 herätyksellä mutta tilanne paheni koko ajan niin että siinä puolen vuoden kieppeillä ja sen jälkeenkin poika oli tissillä tunnin välein yöllä ja päivällä vaikka koitin täydentää ruokavaliota soseilla noin 4 kk ikäisestä eteenpäin. Meidän seuraava lapsi saapi opetella tuttipullon salat jo aika pienenä jos meiniki näyttää vähänkin samalta kuin esikoisella - annan piut paut täysimetykselle kun mulla ei ainakaan ekan lapsen kanssa selvästikään tullut kerralla riittävästi maitoa pojan tarpeisiin koska koko ajan piti olla imuttamassa. Kymmen kertaa yössä, joka yö, ei ole kiva herätä. Saimme kierteen katkaistua kun poika oppi joskus 7-8 kk ikäisenä juomaan maitoa tuttipullosta. En osaa sanoa mitä ap:n kannattaisi tehdä, kunhan nyt vaan kerroin meidän helvetillisistä ensikuukausista.

Noilla ""oireilla"":) minä aloin antamaan lisämaitoa imettämisen jälkeen ja etenkin iltaisin. Niin alkoi yöt rauhoittumaan.
Kiinteitä aloin antamaan 3,5kk vanhana. Siten rauhoittui päivätkin hiukan.

Yhteistyössä