Tunnetteko Venäjä-mielisiä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tunnetteko sellaisia henkilöitä, jotka ovat Ukrainan sodassa Venäjän puolella? Tai ainakin esittää jossain määrin Venäjää tukevia näkemyksiä? Millaisia henkilöitä nämä ovat? Mitä sanotte heille?
 
vierailija
Miten Venäjän puolella?
Miten tukevat Venäjää, millaisia näkemyksiä?
No esim. niinkuin sinä. Eli väittää, että meidän saama kuva sodasta ja sen syistä väärä. Ja että todellisuudessa Venäjä ei ole pääsyyllinen vaan oli vähän kuin pakotettu sotaan.

En tunne yhtään, joka olisi 100 pros. Venäjän puolella". Mutta monia, jotka vähättelee ja "haluavat rauhaa". Käytännössä tuo rauha merkitsisi itsenäisen Ukrainan valtion olemassaolon loppumista.

Itse enä näiden kanssa jaksa jutella. Sodan alkupuolella jaksoin, mutta se viesti oli aina samanlainen. Ja "logiikka" oli aina samanlainen.

Yleensä nämä ihmiset olivat niitä vähemmän koulutettuja. Ainakin keskimäärin. Kertoo ehkä jostakin, että siihen jengiin nuo tarinat uppoaa.
 
vierailija
Tunnen jonkun verran venäläisiä. Ainakin pari kertonut aika erilaisen näkemyksen. Putinin trollitehtaiden sanoma mennyt läpi.

Mitä.fiksumpi tyyppi, sitä selkeämmin näkee ryssävalheiden taakse.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Tunnen liian monta. Valitettavasti kertoo kyllä mimmosissa piireissä liikun. Ahdistavaa sakkia ja kuvittelee vielä olevansa jotenkin erikoisia näiden ajatusten kanssa. Toivottavasti pääsen pois tästä junttilasta.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
No esim. niinkuin sinä. Eli väittää, että meidän saama kuva sodasta ja sen syistä väärä. Ja että todellisuudessa Venäjä ei ole pääsyyllinen vaan oli vähän kuin pakotettu sotaan.

En tunne yhtään, joka olisi 100 pros. Venäjän puolella". Mutta monia, jotka vähättelee ja "haluavat rauhaa". Käytännössä tuo rauha merkitsisi itsenäisen Ukrainan valtion olemassaolon loppumista.

Itse enä näiden kanssa jaksa jutella. Sodan alkupuolella jaksoin, mutta se viesti oli aina samanlainen. Ja "logiikka" oli aina samanlainen.

Yleensä nämä ihmiset olivat niitä vähemmän koulutettuja. Ainakin keskimäärin. Kertoo ehkä jostakin, että siihen jengiin nuo tarinat uppoaa.
Niin, siis minä olen kansalaisten puolella. En tue sotaa. En tunne vihaa kansalaisia kohtaan ollenkaan.

Antamani mielipiteet ovat ihan valideja. Ja olen tuonut esiin asioita ja mielipiteitä joista valtamedia ei puhu tai ota huomioon.
 
En tunne. Aikamme ilmiö, diplomaattinen mykkäkoulu🤣🤣🤣
Tuo diplomaattinen mykkäkoulu on kyllä hyvä! Näin ymmärrämme toisiamme huomattavasti paremmin!🤗

Ja, olisihan se kamalaa jos kansalaiset saisivat oikeasti tietää venäläisten ajatuksia ja mielipiteitä tai faktoja.😱 Millä nämä meidän median lorut sitten seliteltäisiin.😬

Ei ei, parempi pistää yhteydet poikki niin kansalaiset pysyvät luuloissa joita meidän media syöttää. Sotapropagandaa ei ole olemassakaan, muuta kuin Venäjällä!😂
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
vierailija
Niin, siis minä olen kansalaisten puolella. En tue sotaa. En tunne vihaa kansalaisia kohtaan ollenkaan.

Antamani mielipiteet ovat ihan valideja. Ja olen tuonut esiin asioita ja mielipiteitä joista valtamedia ei puhu tai ota huomioon.
Olet mielestäni ottanut esiin niitä pointteja, joita Venäjän propaganda pistää eteenpäin.

Eli että pitää neuvotella jne. 2014 aloitti Venäjä jo tän sodan. Sillä olisi ollut kyllä aikaa valita neuvottelut, mutta valtaskin Krimin.

Ja sitten 8 vuotta ja taas mentiin. Neuvotteluhalukkuus on heillä vaan sumuverho sille, että haluaa koko Ukrainan polvilleen.

Ja tunne kyllä ihan liikaa näitä Venäjä- faneja. Sama sakki homofoobikkoja sun muuta ylikonservatiivista.
 
Olet mielestäni ottanut esiin niitä pointteja, joita Venäjän propaganda pistää eteenpäin.

Eli että pitää neuvotella jne. 2014 aloitti Venäjä jo tän sodan. Sillä olisi ollut kyllä aikaa valita neuvottelut, mutta valtaskin Krimin.

Ja sitten 8 vuotta ja taas mentiin. Neuvotteluhalukkuus on heillä vaan sumuverho sille, että haluaa koko Ukrainan polvilleen.

Ja tunne kyllä ihan liikaa näitä Venäjä- faneja. Sama sakki homofoobikkoja sun muuta ylikonservatiivista.
Mielestäni John Mearsheimerillä on ollut ihan osuvia tulkintoja, jos nyt joku pitää nimetä. Suosittelen tutustumaan.
 
vierailija
Yleensä nämä ihmiset olivat niitä vähemmän koulutettuja. Ainakin keskimäärin. Kertoo ehkä jostakin, että siihen jengiin nuo tarinat uppoaa.
Kyllä vaikka se Pietarissa suomen itsenäisyyspäivän vastaanottoa pitänyt porukka oli hyvin pitkälle akateemista ja hyvin pitkälle Helsingin yliopistosta olevaa porukkaa. Toki mukaan mahtui tohtoria ja maisteria muualtakin. Ja vaikka LTKK:n di
 
vierailija
Tunnen useamman, jokka puolustelee Venäjää. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat aika... noh semmosia jokka jostain syystä aina nielee just sen vaihtoehtohörhöilyn mitä vaan tarjolla on.

Mut yhden fiksunkin tunnen. Oon eri mieltä, mut silti arvostan hänen näkemystä.

Hän on vaan sitä mieltä, että rauha tehtävä ja Venäjän saatava Krim ja puolet noista kiistanalaisista alueista.
 
vierailija
Tunnen useamman, jokka puolustelee Venäjää. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat aika... noh semmosia jokka jostain syystä aina nielee just sen vaihtoehtohörhöilyn mitä vaan tarjolla on.

Mut yhden fiksunkin tunnen. Oon eri mieltä, mut silti arvostan hänen näkemystä.

Hän on vaan sitä mieltä, että rauha tehtävä ja Venäjän saatava Krim ja puolet noista kiistanalaisista alueista.
Linkki?
 
vierailija
Olen Ukrainan sodassa Venäjän puolella.
Eniten tilanteessa ihmetyttää, että Ukrainan annettiin vajota nationalismiin ja äärioikeistolainen Azov liikkeen annettiin voittaa sisällissota, pääasiassa Usan tukemana ja keskelle eurooppaa muodostettiin hallinto jonka periaatteita, nationalistinen fasismi, valkoinen Ukraina, kaikkialla muualla euroopassa vastustetaan vimmatusti.
Se mitä mediassa väitetään euroopan valtioiden ääriliikehdinnäksi, laita-äärioikeistolaisuudeksi, populismiksi, onkin yhtäkkiä Ukranan hallinnon suorittamana euroopan arvojen puolustamista.
Outoja älyllisiä kuperkeikkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Olen Ukrainan sodassa Venäjän puolella.
Eniten tilanteessa ihmetyttää, että Ukrainan annettiin vajota nationalismiin ja äärioikeistolainen Azov liikkeen annettiin voittaa sisällissota, pääasiassa Usan tukemana ja keskelle eurooppaa muodostettiin hallinto jonka periaatteita, nationalistinen fasismi, valkoinen Ukraina, kaikkialla muualla euroopassa vastustetaan vimmatusti.
Se mitä mediassa väitetään euroopan valtioiden ääriliikehdinnäksi, laita-äärioikeistolaisuudeksi, populismiksi, onkin yhtäkkiä Ukranan hallinnon suorittamana euroopan arvojen puolustamista.
Outoja älyllisiä kuperkeikkoja.
Olen puolueeton tässä asiassa mutta muuten noita samoja asioita olen mietiskellyt.

Mistä tiedät, että Putte ei ole Jenkkien kelkassa…
Kirjoitin tästä jo kauan sitten, että kohta Jenkit alkavat tehdä kauppaa Venäjän kanssa. No ei tässä pitkällä olla jos Trump valitaan…

Eurooppa tässä on ottanut koviten iskua. Eurooppa on laitettu polvilleen. Ei tule unohtaa, että Venäjä ja Usa ovat meidän kilpailijoita. Onko tässä käynyt nyt niin, että Eurooppalaisia on kustu huolella linssiin..🤔

Ihan vain ajatuksia heittelen ilmaan, älkää kivittäkö.🙏🏼
 
vierailija
Juu, ei ole suomalainen. Vanha opiskelukaveri ja ystävä, herttainen ihminen, mutta nämä sotajutut sun muut pistivät pään sekaisin. Adoptio lapsen Venäjältä eikä näe maassa tai Putinin politiikassa mitään huonoa.

Oli pakko pistää välit poikki, ei tajunnut, miltä asiat näyttävät täältä meiltä käsin, Venäjän naapurina. En tiedä, mitä nykyisin ajattelee, onko yhtään tajunnut, minkälainen ihminen Putin on. Sääli.
 

Yhteistyössä