Tunnetteko/tiedättekö ihmisiä joilta puuttuu terve minäkuva ja itsekritiikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reetta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Reetta"

Vieras
Eli he ovat yleensä naisia (ja myös miehiä) ketkä eivät ole ihan parhaassa ulkoisessa kuosissa mutta tunkevat silti sen minihameen ja pienen topin päälle ja näky on jotain todella noloa ja vastenmielistä.
Voiko ihmiselle sanoa suoraan jos hän nolaa itsensä vai onko se automaattisesti loukkaus? Ja tässä kuva ihmisestä jolta puuttuu itsekritiikki; http://www.seiska.fi/c/87840/9846_PARI560.jpg jos siis joku ei tajunnut mitä ajoin tällä takaa :)

Jospa tuo seiskan pari on kehittänyt elämänmuodon, jossa ollaan siinä pisteessä, että jos seiska maksaa juhlat, niin se saa kuvata kaiken mitä vastaan tulee?

Tunnen joo. Yksi tyyppi ei ole itse koskaan väärässä.
Ja jos tulee riitaa ja välit menee poikki, niin tää vaan jossain vaiheessa kaikessa hiljaisuudessa lakaisee riidat maton alle ja ottaa yhteyttä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ärsyttävää!

Kyllähän näitä pyyleviä tyttöjä minihameissaan aina välillä näkee. Kerran bussiin tuli nuori tyttö ja mun ois tehnyt mieli sanoa hänelle nätisti "Oisko sun pitäny vielä harkita mitä laitat päällesi". Suretti että pojat tirskuivat ja osottelivat tuota tyttöparkaa joka ilmeisesti yritti vain olla seksikäs vaikka lopputulos oli aivan päinvastainen. Omalle tytölleni aion ainakin pitää selvänä sen että pukeudutaan itseä varten, ei muita miellyttääkseen. Jos vaatteet puristaa niin sitten niitä ei tungeta päälle niin että vararenkaat pursuaa vyötäröltä.

Piti vielä tulla korjaamaan ettei lihavuudessa mitään rumaa ole mutta se ei oo kaunista jos nainen ei osaa kantaa kehoaan kauniisti. Eli kauniit, OIKEANKOKOISET vaatteet niin jokainen voi olla kaunis!

Joskus ongelma ei ole pukeutumisessa vaan ihan tolkuton itseluottamus asioiden suhteen joissa kyseinen ihminen ei ole sen parempi kuin muutkaan. Eli sellaista itsekehua, jota ei kyllä kukaan kehtaa nolostumatta kuunnella. Jostain syystä kyseinen ihminen ei itse tajua ollenkaan miten noloa se on. Jos esim kehuu omaa lauluääntään tai omaa osaamistaan ilman kunnon perusteita.

Yleensä jos ihminen on tosi hyvä jossain niin muut huomaavat sen ilman mitään itsetehostuksen tarvetta.

[QUOTE="vieras";26135328]Joskus ongelma ei ole pukeutumisessa vaan ihan tolkuton itseluottamus asioiden suhteen joissa kyseinen ihminen ei ole sen parempi kuin muutkaan. Eli sellaista itsekehua, jota ei kyllä kukaan kehtaa nolostumatta kuunnella. Jostain syystä kyseinen ihminen ei itse tajua ollenkaan miten noloa se on. Jos esim kehuu omaa lauluääntään tai omaa osaamistaan ilman kunnon perusteita.

Yleensä jos ihminen on tosi hyvä jossain niin muut huomaavat sen ilman mitään itsetehostuksen tarvetta.[/QUOTE]

Niin, näitä ihmisiä on kyllä valitettavasti. Idolshan sen näyttää joka vuosi kuinka koelauluissa jotkut ressukat ihan tosissaan luulevat olevansa maailmantähtiä vaikka kuulostavat lähinnä variksilta. Mistähän tuommoinen vääristynyt minäkuva oikein johtuu? Hyvä itsetuntohan on vain hyvä asia mutta missä kohtaa se vääristyy? Onko kyseessä se että on kehuttu liikaa, tai siis valehtelemalla kehuttu? Kehujenhan pitäisi olla aina aitoja eikä vain sanahelinää.

[QUOTE="vieras";26135564]Minulla ei ole terve minäkuva, mutta osaan olla erittäin itsekriittinen.. not good. Hyvää itsetuntoa tänne kiitos!![/QUOTE]

Ajattele että on parempi että oot kriittinen kuin ihan huithapeli, semmoinen tuksumainen. Mikä sun itsetunnon on saanut maihin?

[QUOTE="vieras";26135684]Mielestäni liika itsekriittisyys ei ole sen parempi kuin liiallinen kritiikittömyys. Kultainen keskitie on autuus. Ja luultavasti Tuksukaan ei olisi niin pois raiteilta jos hänellä ei olisi alkoholiongelmaa ja mielenterveysongelmia.[/QUOTE]

Niin, noita tuksumaisia kyllä on paljon muitakin. Joiltain vaan puuttuu tolkku. Kultainen keskitie, asiassa kuin asiassa olisi tietysti paras!

Yhteistyössä