Tunnetteko ketään,joilla on tosi sotkuista/kohtuullisen sotkuista?

• Viestiketjun aloittaja utsimutsi
  • Ensimmäinen viesti
utsimutsi
Meillä on suhteellisen siistiä aina verrattuna moniin lapsiperheisiin.
Toki elukoitten karvaa ja muruja lattialla on,kun en nyt joka pvä. ala imuroimaan,mutta lakaistaan pahimmat.
Talo ei tosin ole uuden uusi,joten kulumia löytyy.

VS
Kyllä, kohtuullisen sotkuista on hyvän ystäväni kotona. Heillä on vaan semmonen "perussotku", eli siis tavaroita levällään, ja keittiössä tiskejä ym. vaikke olis lasten synttärit tmv. juhlat.
Tämä on kovin boheemi muutenkin tämä ihminen, että tähän on jo vuosien saatossa totuttu.

sotkuinen
Joo, mun lapsuudenkoti oli ja yhä on sellainen. :)

Meillä pidetään tietyt jutut aina siistinä ja sitten muiden asioiden suhteen en niin nipota. Esim. pyykit on aina ajan tasalla ja kylppäri ja keittiö kohtuullisen puhtaana. Mutta leluista tai muista tavaroista, joita pitkin taloa leviää en jaksa nipottaa. Ja imuroidaankin vaan kerran viikossa. :)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";26268931]Meillä on suht. sotkuista. Eikä edes ole lapsia[/QUOTE]

Samoin täällä, ei ole lapsia.
Imuroin ja luutuan vain kerran viikossa, vaikka olisi koirankarvaa nurkat täynnä...

---
No meillä on kohtuullisen sotkuista. Tiedän tosi tosi paljon pahempiakin sotkuperheitä, mutta kyllä toisaalta monessa kodissa sitten kiiltääkin. Meillä imuroidaan ja pestään lattiat kerran viikossa (ei lemmikkejä) ja lakaisen joka päivä keittiön ja eteistä. Pyykit saatta roikkua telineellä useamman päivän ja puhtaat usein odottavat viikattuina kaappiin viemistä kodinhoitohuoneen työtasolla. Samoin pyykkikori pursuilee, olen laiska pesemään pyykkiä. Astiat laitan koneeseen joka päivä, mutta niitä kertyy silti tiskipöydälle sillä aikaa kun kone pyörii ja odottaa tyhjentämistä. Sormenjälkiä on keittiönkaapeissa ja kaikessa mihin taapero yltää. Pytty pestään aina kun se likaantuu, eli joka kakan jälkeen, muu vessa sitten kerran viikossa. Lakanat vaihtuu liian harvakseltaan. Yleisilme on mielestäni kohtuullinen.

"annika"
juu meillä on sotkuista. lasten synttäreitä yms varten kyllä tietysti paremmin siivotaan. mutta satunnaisia kyläilijöitä varten riitää imurointi, pölyjen pyyhintä ja pahimmat tiskit altaaseen, jolloin siis epämääräisiä tavaraläjiä/pyykkipinoja tms voi olla esillä

utsimutsi
Siis kyl mullakin pyykkiä kuivuu+pinkattuja tossa,mut ei ne oo mun mielestä sotkua,eri asia,jos niitä roikkuu ihan missä sattuu ja miten vaan:D...Tyyliin luistimet keittiös ja kaikki pussit köökin pöydällä on inhottavan epäsiistiä.

"shihtzu"
Minä myönnän, olen toivoton siivoaja, tuntuu että vaikka kuinka siivoaisin, niin se ei näy missään ja välillä sitten katoaa intokin totaalisesti tai siis mä inhoan siivoamista, mutta inhoan myös sotkua elikkä elän koko ajan jonkinlaisessa ahdistuksessa asian kanssa, mutta toisaalta alan olla niin tottunut jo tähän :)

• Tykkää
Reactions: Hansu81
No meillä on aina kaaos, meillä kyllä imuroidaan joka päivä ja tiski- ja pesukoneet pyörii monta kertaa päivässä mutta silti ei kämppä oo koskaan oikein siisti.
Jos sit joskus kun lapset on muuttaneet pois...

• Tykkää
Reactions: moona81
Meillä on aina sekaista. Jotenkin vaan talossa asuvilta tuntuu tippuvan kaikki käsistä suoraan lattialle. Olen luovuttanut jo monta vuotta sitten. Mies on sellainen ja lapset ottavat mallia. Ei auta mäkättää...

Ennen siivosin ja stressasin hulluna siisteyden kanssa... onneksi osaan jo sulkea silmät epäjärjestykseltä.

Onneksi meillä käy siivooja. Voin sitten kerran viikossa käskeä perhettä nostamaan kaiken omaisuutensa lattioilta pois, jotta siivoojat saavat imuroida ja pestä lattiat. :D

Nyt tulee mieleen yksi perhe, jossa tavarat on paikoillaan, mutta muuten paskasta ja toinen perhe, jossa yritetään pitää puhtaana, mutta kaikenmaailman tavaraa ympäri kämppää... ihmettelen kyllä miten saavat putsattua kotiaan... ja sitten tunnen useammankin perheen, joissa ei kokoajan ole tiptop siistiä, mutta ainakin kun kylässä käy on siistimpää kuin meillä.

Meillä on yleensä ihan perussiistiä. Puhdasta. Mutta ylimääräistä roinaa voi jossain lojua, ja usein lojuukin.

On niitä tosi sotkuisia kotejakin nähty. Sellaisia, joissa on sekä sekaista että likaista. Lapseni erään entisen kaverin kotona oli joka paikassa parin sentin pölykerros. Lattioilla oli isoja kasoja puhdasta ja likaista pyykkiä, vuoden mainospostit kasattuna seinien vieressä, jätesäkkejä suljettuna (en tiedä mitä sisälsivät) yms. Pieniä "polkuja" pitkin pääsi kulkemaan jotenkuten. Tiskipöytä, keittiön pöytä ja työtasot oli likaisia astioita täynnä. Marsun häkki haisi kaamealle, akvaario oli tummaa vihreää vettä täynnä ja löyhkäsi. En sitten päästänyt lasta sinne...

"..."
Meillä tilanne on usein tyyliin "Kotini oli siisti viime viikolla... Harmi, ettet ehtinyt näkemään sitä. " Eli sillon ku on siivottu ei varmasti kukaan tuu kylään,mut ootas ku on taas kaaos ni..

Yhteistyössä