Onko se sitten jotenkin Ap:n mielestä rangaistavaa jos joutuu käymään soskussa?
Erosin lapseni ollessa 1v lapsen isän kanssa,minulla ei ammattia ja kaiken päälle huomasimme lapsen olevan kehitysvammainenkin isä oli mikä oli (ennen lasta oli siis kunnollinen eli tiedä mikä siihen iski mutta siitä enempää...)
No minä siis olin ennen lapsen saantia töissä ja nyt olin yh-äiti ilman mitään koulutusta tai työtä,olenko siis aloittajan mukaan huono ihminen?
Hoidin lapseni sen verran isoksi että pääsin myöhemmin aloittamaan työkkärin kurssit koska lapsi vaati aika paljon (joten kunnon koulutukseen meno siis aika mahdotonta ilman tukiverkkoakaan) ja ei silloin annettu mitään tukiperheitä yh äideille (isä katosi kokonaan lapsen elämästä eron myötä)
eli tukiverkko oli mitä oli.Hain soskusta siis elämiseen rahaa vaikka olin työkkärin kurssilla oppimassa uutta alaa ja sain soskusta rahaa vaikka olin töissä mutta kun ala oli pienipalkkainen niin pakko oli hakea.
Nyt Minulla asiat paremmin,on uusi mies ja uusi työ ja saan ihan normaalia palkkaa,
niin olenko nyt yhteiskunnan hylkiö kun sossua käytin ja vielä kehtaan tunnustaa?En minä niillä sossun rahoilla kuule saanut muuta kuin just sen ruuan pöytään ja hyvin tarkkaan laskemalla markat (mk aika silloin) sain rahat riittämään jos alennuksesta tarvin jotain vaatetta lapselle,itse en ostanut edes yhtenä vuonna talvikenkiä vaikka edelliset oli hajonneet ja 3v vanhat kun ei varaa edes suutariin niin (teippasin kengän pohjan läpinäkyvällä teipillä,ja nillä menin koko talven)
En tosiaan tajua tätä että sosku meillä on niin sitten se koetaan häpeäksi sinne mennä,mielummin minä hyväksyn sinne Suomalaisten menon ja niitä autan kuin se että nämä maahanmuuttajat asuvat täällä sen minkä tukia saavat ja sitten muutetaan taas toiseen maahan ja aina vedotaan kuinka pitää saada sitä ja tätä kun meidän kulttuuri...
Itse en saanut edes talvikenkiini rahaa van piti ne paikata mutta minulle oli tärkeintä lapseni jolle sain ruuan jokapäivä eteen.
Että voi se sossunelättikin joskus päästä listoilta pois
tosin minulla oli ensimmäisenä vuonna aika ikävä sos.täti sille yhtälö yh-äiti vammaiselle lapselle ja ilman ammattia olikin liikaa ja jouduin jopa tässä välissä tappelemaan viranomaisten kanssa olenko edees pätevä äidiksi,ja vain siksi kun ei ammattia ja näin lapselleni olikin jo etsitty perhekin kuka hänet olisi halunnut mutta minähän en lapsestani luovu vaikka vammainen olikin (vedottiin nuoreen ikääni 21 ja siihin kun ei ammattia ja ei tukiverkkoa että kuinka nyt sasin nuoruutenikin takasin

Minä halunnut nuoruuttani takasin)
Että älkää lynkatko tiedä milloin teitäkin plvelee entinen sossunelätti.