Tunnetko ketään yli 35v+ joka ei ole tehnyt ansiotyötä

  • Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
mietin vaan
Siis koko elämänsä aikana lukuunottamatta jotain kesätöitä nuorena...Ja sellainen joka ei ole sairaseläkkeellä tai ei ole lapsia. Mulla yksi tällainen tuttu, enkä ymmärrä millä hän elää...On siis korkeakoulutettu...
 
x
Mulla on yksi sukulainen, ei ole vielä +35, mutta lähellä kolmeakymmentä on. On opiskellut satunnaisesti, mutta yleensä ne ovat jääneet aina kesken. On 2 kertaa ollut hyvin lyhyen aikaa pph:na, silloin kun omat lapsensa olivat pieniä. Ei tietty ole mun asia, mutta välillä kyllä ihmettelen tän ihmisen elämäntyyliä.
 
Tiedän 32 v. joka ei tehnyt muuta kuin kesätyötä (eikä sitäkään montaakaan kesää), nyt on lapsen kanssa kotona, toinen tulossa ja takuulla menee vähintään kolmevitoseksi asti ennen kuin aikoo hakea töitä. Kovin hän on kuitenkin "menossa" töihin, mutta pelkäänpä ettei ton ikäisenä oikeestaan ilman minkäänlaista työkokemusta ole kovin helppoa töitä saada. Hänkin on korkeakoulukoulutuksen omaava ja hälle kelpaa tottakai vaan oman alansa työt...
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja kukka:
Alkuperäinen kirjoittaja tuoreäiti:
Tiedän yhden 40-vuotiaan naisen, joka ei ole koskaan tehnyt ansiotyötä. Elää sossunrahoilla.
No ei varmaan ole helppoa elämää ole tuokaan täällä protestanttisen työmoraalin maassa.
eipä tuo näytä kovin vaikeeta hänelle olevan.
 
Niinpä
Kyllä tunnen useitakin, mutta ovat lasten kanssa kotona. Paljon pikkuisia. Yhden sellaisen tiedän, jolle on tarjottu koulutusta vastaavaa työtä, mutta kieltäytyi- en halua töihin- syllä. Ei ole ollut opiskelujen jälkeen kotoa pois. Lapsetkin jo aika isoja.
 
niin
Eli asuu tosi hyvällä alueella, kalliissa asunnossa, mutta töitä ei ole ikinä tehnyt. En ymmärrä, miten se on mahdollista. Mutta kai se on juuri jostain varallisuudesta kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Tunnen mutta rahaa on kuin roskaa sen ei tarvii tehdä töitä.....on korkeakoulutettu! (siis elää perintörahoilla mutta ei sillä ole kyl vanhempiakaan ovat kuolleet)
 
mun äiti kuuluu tähän kastiin tavallaan..
koulusta kun pääsi aikanaan niin autteli äitiään kotona ja pari kymppisenä muutti isäni kanssa yhteen.
sit hoiti kotia kun isäni oli töissä, sai minut, veljeni ja siskoni ja hoiti kaikki kotona.
nyt on ruennu sit kursseilla käymään ku työkkäri on pakottanut ja rahallisesti pieni pakko koska isäni on sairalomalla ollut kohta puoli vuotta..
äidilläni ei ole ammattia, ei ns. kunnon palkkatyötä yhtään ( näitä harjoitteluita on mutta josta saa sen 8e ruokarahan lisäksi )
että tämmöinen äiti mulla sitten
 
ap
Kyllä mä kotiäidit ymmärrän, että ei ole halunnut työelämään. Se on ok, jos esim. mies pystyy perheen silloin elättämään. Sairaat ihmiset on sitten erikseen, niillä on oikeuskin olla tekemättä töitä. Mutta sellaisia, jotka ei tee töitä, vaikka ei ole mitään syytä...Ei ymmärrä oikein. Ja mistä oikeasti saa rahat sellaiseen elämään...
 
Tiedän uhden vanhan koulukaverini(40v) ,joka ei koskaan ole tehnyt töitä kun koulusta pääsi. Hyödyntää tämän maan tukien tarjontaa. Näin se mulle kerran sano. Haluaa elellä vapaasti ja taitaakin nyt olla thaimaassa sukeltelemassa.
Se oli kyllä jo nuorena nero noiden tukien ja etujen kanssa.
 
Mina
En tunne.. Onneksi! Mielenkiintoista miten on voinut tuolleen selvitä. Minut otettiin 21 vuotiaana haastattelusta heti töihin (iso osa hakijoista oli haastattelematta) koska minulla on niin paljon kokemusta tämän alan töistä. Ja ei ole lehtimyynti :D
 
30:n tunnen
En tunne 30v:sta mutta kaverini on juuri viettänyt kolmekymppisiään (30) ja sai juuri 3:n lapsen. Ikinä ei ole tehnyt päivääkään ansiotyötä, ei edes kesätöitä, ei mitään töitä. Ammattikoulunkin jätti aikoinaan kesken. On vaan lasten kanssa kotona ja tuossa kakkosen ja kolmosen välissä oli pitkä tauko että lapset kun meni 3v:na päiväkotiin niin sen jälkeen oli vaan työttömänä. Oli kyllä suuri helpotus sille kun sai kolmannen lapsensa ja pääsi pois työttömyysrekisteristä ja sai kuulemma taas 3 vuotta lomaa siitä että pitää keksiä kaikenlaisia syitä miksi ei voi ottaa vastaan tarjottuja töitä ja koulutuksia.
 
ed.
Alkuperäinen kirjoittaja 30:n tunnen:
En tunne 30v:sta mutta kaverini on juuri viettänyt kolmekymppisiään (30) ja sai juuri 3:n lapsen. Ikinä ei ole tehnyt päivääkään ansiotyötä, ei edes kesätöitä, ei mitään töitä. Ammattikoulunkin jätti aikoinaan kesken. On vaan lasten kanssa kotona ja tuossa kakkosen ja kolmosen välissä oli pitkä tauko että lapset kun meni 3v:na päiväkotiin niin sen jälkeen oli vaan työttömänä. Oli kyllä suuri helpotus sille kun sai kolmannen lapsensa ja pääsi pois työttömyysrekisteristä ja sai kuulemma taas 3 vuotta lomaa siitä että pitää keksiä kaikenlaisia syitä miksi ei voi ottaa vastaan tarjottuja töitä ja koulutuksia.
 

Yhteistyössä