L
Lopussa
Vieras
Tunnen olevani huono äiti. Selitän miksi. Kaikki alkoi kun sairastuin vakavasti. Viime vuosi meni taistellessa hengestäni syöpää vastaan. Selätin syövän ja nyt olen ns. terve. Muutimme tyttöni kanssa mummun ja papan luo asumaan siksi aikaa kun sairastin. Olen yh-äiti ja tyttö oli melkein 2v tuolloin. Tytölleni aika oli kaaosta. Muutto, tarhan alkaminen, äiti kipeänä. Alkoi myös se uhma. Mummu oli väsynyt meidän hoitamisesta, mie olin välillä sairaalassa hoitoa saamassa, välillä muuten ihan loppu sytostaateista. Tiedän, että tuona aikana tein virheitä kasvatuksessani, jos sitä voi siksi sanoa. Menin siitä mistä aita oli matalin. Tein niin kuin tyttöni tahtoi, annoin hänen pompotella, jotta olisi tyytyväinen ja hiljaa aamuisin. Varsinkin viikonloppuisin jotta isovanhemmat saisivat levätä. Halusin, ettei meistä olisi niin paljoa huolta ja vaivaa. Ongelmat kohtaan nyt. Tyttö on nyt 2v8kk ja voimakastahtoinen pirpana. Nyt laitan taas rajoja mutta kun olen tehnyt aiemmin sen virheen että pompin hänen mukaansa, on se aika hankalaa nyt. Hän vaatii koko ajan seuraa, leikkikaveria enkä mie oikeasti jaksa koko aikaa leikkiä tai viihyttää häntä enää. Tarhasta kun tullaan kotiin, olisi koko ilta vain leikittävä hänen kanssaan. Leikinkin osan illasta mielelläni hänen kanssaan mutta en taho olla viihdyttäjänä enää. Kun yritän tehdä omia juttujani, alkaa huuto. Joskus en saisi edes sohvalla istua kun huuto alkaa. Kaverini lapsi leikkii jo hyvin itsekkin ja toivoisin että omaniki osaisi leikkiä yksin hetken. Tämän takia tunnen olevani huono äiti. Joskus toivoisin, että joku ihana tulisi ja opettaisi minua olemaan kunnon äiti ja opettaisi miten käsitellä uhmakasta 2 vuotiasta.