tunnen itseni sosiaalitoimistoksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt harmaa

Vieras
tosi ärsyttävää, kun tietyt tuttavat ruinaavat rahaa vähän väliä lainaksi. Olen muutaman kerran lainanut, mutta en lähellekkään joka kerta. Joskus, kun on maksanut aikasemmat velat pois, niin pyydetään jo lisää lainaan. väsyttää vaan ainainen pummiminen ja jankutus miksi en voi lainata ym. ei minullaakaan todellakaan ole ylimääräistä rahaa, hyvä kun pystyn elättämään lapseni ja itseni(olen yh). monesti olen sanonut, että ei minullakaan ahaa ole, mutta jotenkin he luulevat, että minulla on rahapuu kotona. huolehtisi itse raha-asioistansa niin, että pärjäisi sillä minkä saa.

Jep, ainut jolle nykyään lainaan hätätapauksessa on mun sisko. Sekin on velkaa likemmäs satasen ettei ole tarvinnut sen jälkeen lisää pyytää, halvalla pääsi lainaamisesta.

Tiedän tunteen. Olen itsekin lainannut aina silloin tällöin rahaa muille, mutta nyt tuli raja vastaan kun sain tekstiviestin jossa oli pelkästään "laita 80 euroa tilille". Ei sen vertaa kyselty, että onko mulla edes rahaa. No, en laittanut rahaa ja sen jälkeen sainkin hyvin vmäisen puhelun. :(

Täälläkin yksi sossu, tai pikavippitoimisto paremminkin.

En lainaa. Kenellekään. Enää ikinä. Jos vaipat on loppu, jos jääkaappi on tyhjä, niin ei se MUN ongelmani ole. Prkl :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

En lainaa. Kenellekään. Enää ikinä. Jos vaipat on loppu, jos jääkaappi on tyhjä, niin ei se MUN ongelmani ole. Prkl :xmas:

mä kävisin ne vaipat ostamassa. Lapsihan siinä kärsii

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kesällä menee vaikka ilman vaippaa, ei se lapsi siitä kärsi, päinvastoin.

mielummin minäkin menisin ne nannit ja vaipat ostamaan, kun rahaa lainaisin. mutta monesti kun nämä tietyt tutut pyytää lainaksi, niin on tupakat loppu tai baariin lähdössä. joskus toki pummii, että saa ruokaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pankkina:
Tiedän tunteen. Olen itsekin lainannut aina silloin tällöin rahaa muille, mutta nyt tuli raja vastaan kun sain tekstiviestin jossa oli pelkästään "laita 80 euroa tilille". Ei sen vertaa kyselty, että onko mulla edes rahaa. No, en laittanut rahaa ja sen jälkeen sainkin hyvin vmäisen puhelun. :(

:o
Olipas tylsää! Ei kai joku sukulainen kyseessä?

Mäkin ole ollut pankkina (ja ole vieä välillä, lähinnä siskoille). Mut kun yks kaveri jätti puolet maksamatta, olen suureen ääneen sanonu kaikille että enää en lainaa. Kerran (kännissä) tämä kaveri kyseli lainaa, niin onneksi sain sanottua että en lainaa, sulla on edellinenkin maksamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Pankkina:

:o
Olipas tylsää! Ei kai joku sukulainen kyseessä?

Mäkin ole ollut pankkina (ja ole vieä välillä, lähinnä siskoille). Mut kun yks kaveri jätti puolet maksamatta, olen suureen ääneen sanonu kaikille että enää en lainaa. Kerran (kännissä) tämä kaveri kyseli lainaa, niin onneksi sain sanottua että en lainaa, sulla on edellinenkin maksamatta.

hyvä kun sait sanottua, ettei lisää tipu. mun kaverit, jotka pyytää ja jos kieltäydyn, niin alkaa jankuttamaan miksi en lainaa ym. ei ne ymmärrä että Ei on Ei

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mä en. Jos äiti ostaa rahoillaan muksuille leluja joka hiton kauppareissulta, ja miehelleen olutta, niin luulisi että on varaa vaipattaa se nuorimmainenkin ihan itse.
Etenkin kun on työssäkäyvä - ja mä opiskelija. Eikä ole eka kerta kun rahaa pyydetään lainaan, aikaisempia "maksan ylihuomenna"- lainojakin sai odottaa takaisin viikkokausia...

Yhteistyössä