tummat läntit paitojen kainaloissa, millä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Humps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Humps

Vieras
Tai mistä johtuvat? Käyttämiini paitoihin jää tummat, tahmeat läntit pesusta huolimatta. Vanhemmissa paidoissa läntit on jo ihan koppuroita. Epäilen deodoranttia syylliseksi, olen vaihtanut merkkiä, antanut kuivua ennen pukeutumista yms, ei apua. Ja vaikka heittäisn paidan pesuun heti käytön jälkeen läntit ilmestyy silti. ARGH!

Haluan eroon tuosta ongelmasta,. Paidat menee käyttökelvottomiksi ennen aikojaan tämän takia.

Käytät liian kireitä, tai muuten väärän mallisia paitoja. Kokeile yhtä kokoa suurempia paitoja. Mulla ainakin, jos on liian pieni paita, kainalot alkaa haista jo parin tunnin käytön jälkeen ja sen jälkeen paita on melkeinpä pilalla. Käytän nykyään vain sellaisia paitoja, jotka eivät ota suoraan kainaloon kiinni. Mulle pahimmat on ne ns. naisten malliset t-paidat ja naisten malliset hupparit. Ikävä kyllä itse en ainakaan ole siroimmasta päästä.

Joo, kuten feger kirjoitti, jos paita hiertää kainalosta, tulee tuollaisia. Ihan sama, mitä dödöä laitat. Ja ylipäänsä, hiki kannattaa pestää mahdollisimman nopeasti pois vaatteista. Muistelisin lukeneeni,nettä 2pv on maksimi, mitä saisi odottaa pesua.

Tuota ongelmaa voi tulla kun pesee vain haalealla vedellä. Kannattaa kokeilla sitä 60 asteen ohjelmaa tai puuvillan kanssa välillä jopa kuumempaakin, niin tulee kangas kunnolla puhtaaksi.

• Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä