Tulossa iso vauva, sektion ajankohta?

• Viestiketjun aloittaja Sektiomami
  • Ensimmäinen viesti
Sektiomami
Jos teillä on todettu/epäilty vauvan olevan iso ja lääkäri on päätynyt sektioon niin onko aika annettu millekkä viikolle? Aikaistaako ne sitä leikkausta mahdollisesti vauvan ison koon perusteella vai miten se menee? Minulla nyt toinen raskaus lopuillaan, esikoinen painoi 4.5kg ja syntyi sektiolla.

2 x sektio
Mulla on kaksi suunniteltua sektiota ja suunnitelma on, että sektio tehdään viikolla 39, siis viikkoa ennen laskeutta aikaa.
Vanhempi otettiinkin viikolla 39, toinen otettiin viikolla 38+5 koska vapaata aikaa ei ollut viikolle 39.
Syyt sektiolle olivat muut kuin vauvan iso koko. Toinen kyllä oli iso, 54 cm, tosin painoi vain reilun 4 kg. Ensimmäisen kanssa, jos alateitse olisi pitänyt edes yrittää, olisi joko vauva kuollut tai menty hätäsektioon ja vammautunut hapen puutteeseen , napanuora oli kaulan ympärillä ja oli jo sektiossakin sininen.

Sektiomami
Mulla kans tuon ensimmäisen kohdalla annettiin se sektioaika viikolla 39+4, mutta vauva päätti syntyä 38+4. Leikattiin kiireellisenä. Mietin vaan tekevätkö poikkeuksia tuosta 39 viikosta jos vauva on isokokoinen. Itse epäilisin taas kyllä olevan, aika vähän liikkuukaan enää.. Ensi viikolla on se synnytystapa-arvio.

Yhteistyössä