tulossa häätö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija hukassa

Vieras
Tiedän saavani paskaa niskaan.. Epätoivoisena kuitenkin jonnekkin on pakko purkaa. Asun kaupungin vuokra-as. Minulla on ollut vaikeutta maksaa vuokraa(etuuskäsittelyn viivästyksestä johtuen) muutenkin kokenut kovia ja asioiden hoito jäänyt(oma vikani kuiteskin kaikki) vuokranantaja lähetti maksuvaatimuksen.30.6 eräpvä. Yritin sähköpostilla kysyä maksusuunn. Vastausta en saanut. Velka oli 230e. Maksoin 100e ja viikon päästä loput. Nyt on tullut käräjiltä tiedoksianto( ilm. Vuokrasta) vasta ma pääsen laput noutamaan\soittamaan vuokratoimistoon. Olo on kamala, paniikkia lyö päälle. Miten kestän ma. Asti ja onko meille nyt tulossa jo vuokrasopimuksen purku/häätö.. Miten nämä asiat menee? Tietääkö kukaan voiko tiedoksiannossa olla suoraan vuokrasop. Purku/häätö? Vai voinko vielä välttää asian?

Siinä oikeuden tiedoksiannossa voi olla purku ja häätö. Nuo edellyttävät toistuvaa maksamattomuutta tai myöhässä maksamista, eli vähintään kahden kuukauden vuokrat on maksettu myöhässä tai jätetty maksamatta. Miten olet maksanut vuokriasi?

Siinä oikeuden tiedoksiannossa voi olla purku ja häätö. Nuo edellyttävät toistuvaa maksamattomuutta tai myöhässä maksamista, eli vähintään kahden kuukauden vuokrat on maksettu myöhässä tai jätetty maksamatta. Miten olet maksanut vuokriasi?
Viime kuukausina olen joutunut maksamaan vuokria osan myöhässä. Laina rahalla nyt hoidettu kaikki vuokrat( heinäkuu) elokuun vuokra ei vielä ole erääntynytkään. Pelottaa vaan se että vuokrasop. Puretaan. Kaikki oikeuskulut jne muut maksut, saan hoidetuksi laina rahalla ajallaan, mutta pelkään ettei vuokran antaja suostu jatkamaan sopimusta. Huomenna selvitän asiaa, odottaminen on kamalaa ja vielä kamalanpaa jos jäämme lapsien kanssa vaille kotia. En ikinä anna itselleni tätä töppäystä anteeksi. Vaikeaa on elää itsensä kanssa juuri nyt. Olen asiasta onneksi puhunut läheisille, jotka auttavat oli tiedoksiannossa mitä vain. Siltikin tunne on kamala. Miten ihminen voi olla näin idioottimainen? Vuokra ensin sitten muut laskut jne. Tiedän tämän mutta "elämän hallinta" kun on hukassa juuri nyt niin minkäs teet. Apua olen pyytämässä velkaneuvonnasta jne. Onko kellään vastaavaa tilannetta ollut ja miten se on ratkennut?

Yhteistyössä