Tulla äidiksi/Kasvaa äidiksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammanen

Vieras
Siinäpä se :) Tää on niin hauskaa miten kaikki aina uhoo tyyliin "sitten minä kun olen äiti sitä ja tätä enkä missään nimes niin ja näin ja teen niin ja niin" jne. jne. mutta mites sitten kun se lapsi on todellinen ja äitiys muuttaa kaiken? Niin no toiset se äitiys muuttaa ja kasvattaa,toiset toki jää siinäkin puolitiehen eikä osaa ottaa vastuuta ja hoitaa hommaa kotiin.

Ihan mielenkiinnolla vaan tämä, että kuinka moni on KASVANUT äidiksi? mä ainakin ihan rehellisesti myönnän etten olis ikinä uskonut että lasten kasvatus on näin haastavaa!! Pienellä ikäerolla lapset niin todellakin tässä kasvua äidiksi tapahtuu jatkuvasti enemmän ja enemmän :) mutta on tää vaan iin mahtavaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kai sitä jokainen kasvaa lapsen myötä äidiksi :)
Ja oppii sitä mukaan kun lapset kasvaa.Ja sitä opeteltavaa riittää moneksi vuodeksi ;)

niin mietin täs et koskaan ei varmaan ole valmis äiti =) elämä opettaa :)

Mä olen ollut äiti jo 10 vuotta. Ja aikuiseksi ja äidiksi kasvoin vasta kolmannen lapsen jälkeen eli 7v myöhemmin.

Olisinpä osannut olla aikuinen ja äiti jo silloin 10v sitten...

Ei äitiys ole mitenkään "muuttanut kaikkea". Mä olen edelleen minä, tosin myös äiti.

Mutta enpä mä kyllä ennen äidiksi tuloani myöskään mitenkään suunnitellut mitä ja miten teen sitten kun olen äiti. Saati että olisin mennyt ketään jo lapsia saanutta neuvomaan, miten asioita pitäisi hoitaa...

lapset kasvattaa minua ihmisenä. en ole mikään pelkkä äiti, vaan minä, jonka äitiyden rooli vaihtelee lapsen ja tilanteiden mukaan. äitiys on kovin erilaista vaippahousulle ja kohta omilleen muuttavalle. itsehän kasvan ihmisenä koko elinikäni, en erittele siihen kasvua eri rooleissani.

Yhteistyössä