Tulipas pettymys taas :( (työllistymisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :( :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:( :(

Vieras
Finnveran lainapäätös kielteinen (katsoivat että tuohon liikevaihtoon ei ole mahdollisuutta), nyt odottelen soittoa työkkäristä että onko sieltäkin tulossa starttirahapäätös kielteisenä.
Eli yritystä perustelin,kun työllistyminen ulkopuoliselle on todella hankalaa! En pysty tekemään töitä 8 h selän takia, yrittäjänä pystyisin tekemään töitä 6 h joka päivä (myös viikonloput).
ja monta muuta syytä miksen pääse työllistymään...Koulutustakaan ei juuri ole. Työmatkat 100 km päivässä eikä mies suostu muuttamana lähemmäs kaupunkia.

kauhea pettymys! Toki pystyn jotain aloittamaan ilman lainaakin,mutta esim.totteiden kuljetuksen eivät onnistu, kalliimmat tuotteet pitää jättää tekemättä kun materiaalit maksavat jne.En tiedä olisiko yritys elinkelpoinen noin.
Työttömyysturvalla kun ei ostella minkäänlaisia työkaluja, kaikki menee ruokaan ja laskuihin.

Harmittaa ihan älyttömästi, en halua joutua sosiaalitoimiston luukulle!!!!!!!!!! Pääkään ei meinaa kestää kotona istumista! :(

ehkä hyvä noin. tiedä jos olisit joutunut ojasta allikkoon ja lopulta kuitenkin sinne soskun luukulle. en halua masentaa, mutta kyllä kai noi aika tarkkaan osaa laskea, onko yritys elinkelpoinen.

Puhelimessa kertoivat että x-summaa ei tällaisella yritysidealla pysty heidän mielestään samaan.
Tuota summa x en itse ole edes kirjannut minnekään, vaan uusyrityskeskus sen sinne on laittanut..Tarkoitus oli saada se 30 000 e ´palkkaa´yrityksestä, kirjattu oli jotain ihan muuta...

Haluaisin omalla työllä alkaa tineemaan edes minimitoimeentulon!

Jos yritysideasi ei ole kannattava laskelmineen niin on vain yvä jos et saa starttirahaa tappiollisen yrityksen perustamiseen.

Minkä verran laskit että sulla tulisi liikevaihtoa että saisit tuon 30 000 euroa jäämään palkkatuloa itsellesi?

Oho, ai että minimitoimeentulo ja 30 000 euroa palkkaa jo heti kättelyssä. Mun viimevuotiset tulot (suurin osa vuotta 2 osa-aikatyötä) oli "vain" 25 t€, ja sä ajattelit vetäistä heti 30 000 € tosta vaan. Aika huikeaa.

Voi olla, että uusyrityskeskus on ajatellut sun bruttopalkan olevan 30 000 €, ja laskenut siihen päälle juoksevat kulut, mm. yellit lellit tellit ja mitä ne nyt on. Silloinhan tuo summa ei riitä alkuunkaan.

Melkoinen liikevaihto heti jos 30000e pystyt palkkana nostamaan heti alkuun. Kannattaa tosiaan tarkistaa nuo luvut, ensimmäisinä vuosina ei välttämättä noin mahdottomiin tuloihin pääse.

Minkäalan yrittäjänä meinaat että 6h töitä päivässä riittää??
Tunnen itse yrittäjiä moneltakin eri alalta jotka tekevät lähes ympäpyöreetä päivää ja eivät todellakaan nosta palkkaa 30 000e/vuosi (ainakaan yritystoiminnan alkuvuosina)

Lyökää lyötyä.
Siis itse ajattelin että minimitoimeentulo riittäisi (mieluummin niin kuin työttömänä ihmetellä..), mutta Uusyrityskeskuksen mielestä omaa ´palkkaa´pitäisi saada 45 000 e vuodessa. Uskomaton summa.

Tuo 30 000 e olisi sitten tavoite 5 vuoden tähtäimellä.

Yhteistyössä