Tulipa vaivautunut olo

24.05.2005
137
0
16
:/
Kuulin tänään kuka tulee Julman opettajaksi ekaluokalle. Kyseessä on sama ope kuin Muodollisella. Mun mielestä kyseinen opettaja on ihan ok ja tyttökin on tykännyt. Tiedän että monet vanhemmat ovat taas ihan erimieltä. Julman luokalle tulee monta Muodollisen luokkakaverin sisarusta eli samoja vanhempia on vanhempainilloissa. Muutama heistä on jo tehnyt selväksi että jos sama opettaja tulee tilanne on suorastaan katastrofi! Itse koen oloni tosi vaivautuneeksi kun eräät vanhemmat puhuvat tästä opettajasta tosi ikävästi ja itse en näin ajattele. :\|

Olipa taas sekava sepustus! :xmas:

Tuntuu että joillain vanhemmilla on tapana valittaa aina. Oli opettaja millainen tahansa. Aina löytyy jotain vikaa. Olen jotenkin ymmärtänyt ettei näille vanhemmille ei mikään ole tarpeeksi hyvää heidän lapsilleen. Ei luoteta opettajien ammattitaitoon vaan itse osattais hoitaa homma paljon paremmin. Minusta se on loukkaavaa opettajien ammattikuntaan kohtaan. Itse ainakin omassa työssäni olen pettynyt jos potilas ei luota yhtään ammattitaitooni, vaan kyseenalaistaa kaiken mitä sanon ja teen. Onneksi sellaisia potilaita tapaa erittäin harvoin! =)

Ja miettikääpä kuinka ikävä opettajan on pistää parastaan, kun varmasti tietää mitä hänestä lapsukaisten kodeissa puhutaan. Voisitko sanoa noille muille vanhemmille ihan suoraan, että teillä tästä opesta on pidetty. Ja että saisivat olla onnellisia kun tiedossa on opettaja joka on sekä kokenut että muodollisesti pätevä (onhan?). Koska ala-asteen opettajista on jossain päin Suomea kova pula. Ja joissain kouluissa joudutaan käyttämään paljonkin epäpäteviä pätkätyöläisiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:55 mikä vika kirjoitti:
Mikä vika opessa muka on??Ällöjä noi mollaajat...

Heidän mielestään opettaja ei pidä tarpeeksi kuria eikä osaa opettaa kunnolla. Tai opettaa vääriä asioita!

Opettaja ei ole mikään lässyttäjä vaan puhuu oppilaille reippaasti ja tekee selväksi mikä on homman nimi. Ope on 50v. nainen joka edelleen 25 vuoden työuran jälkeen edelleen nauttii työstään. Hän antaa lapselle mahdollisuuden olla oma itsensä ja korostaa jokaisen lapsen vahvoja puolia. Ei yritä tunkea kaikki samaan muottiin. Koskaan ope ei puhu lapsille rumasti eikä pura omia negatiivisia tunteita heihin. Muodollisen luokka on tehnyt paljon retkiä ja yhteisiä koko perheen tapahtumia on paljon.

Jotenkin tuntuu että vanhemmat joiden lapsien pitää tehdä enemmän töitä oppiakseen, ovat niitä valittajia. Harmittaako heitä se että oma lapsi ei olekaan luokan priimus? Ei kyllä ole meidän Muodollinenkaan mikään priimus mutta hyvin on tyttö koulussa pärjännyt eikä meidän vanhempien ole tarvinnut murehtia miten tyttö pärjää.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä