Tulipa vaan mieleen.. (imetyksestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myy

Vieras
Että sattuisko joku täällä tietämään, onko siitä jotain haittaa jollei syö niin paljon kuin "ohjeissa"/suosituksissa (mitä lie eli 2500kaloria suurinpiirtein) sanotaan ?
Ja siis nimenomaan kiinnostaa onko tällä ravinnollisesti maidon kannalta väliä.
Meinaan tuntuu vähän väkinäiseltä syödä niin usein ja niin paljon kun suositellaan, puhumattakaan siitä ettei kädet ja aika riitä vauvan ja esikoisen kanssa :D

Kiitos jos joku sattuisi tietämään ja jakaisi tämän tiedon kanssani :)

minä oon neljä lasta imettäny n.vuoden ikään ja en kyllä oo koskaa syöny mitenkää erikoisen tarkasta,oon syönyt sillon ku nälkä ja kerenny,toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän ja kyllä on maito hyvin riittäny ja lapset kasvanut :)

Alkuperäinen kirjoittaja iines:
En ole ikinä kuullutkaan mistään syömisrajasta tai suosituksesta. Miten ihmeessä ees voi olla mitään suositusta, kun ihmisillä on eri energiatarve :D :D :D

No neuvolasta sanottiin että kun normaali ihminen tarttee sen suurinpiirtein 2000 kaloria/päivä niin pitäsi syödä siihen sitte 500 kaloria lisää.
Eli siis aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

Ja mä jaksan syödä noista ehkä aamupalan lounaan ja iltapalan :D

Alkuperäinen kirjoittaja 4 äiti:
minä oon neljä lasta imettäny n.vuoden ikään ja en kyllä oo koskaa syöny mitenkää erikoisen tarkasta,oon syönyt sillon ku nälkä ja kerenny,toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän ja kyllä on maito hyvin riittäny ja lapset kasvanut :)

Ok, kiva kuulla. Murehdin siis aaaaivan turhaan, että vauva ei saisi tarpeeksi polttoainetta maidostani kun ei tuo ruoka oikein maistu siihen malliin kun "pitäisi"

Mä olen kans kuullut että pitäs sellaset 500 kaloria syödä enemmän päivässä. Mutta en ole koskaan muutenkaan laskenut kaloreita niin en nytkään. Kaksi lasta olen imettänyt siihen 10-11kk korville, ja aina syänyt kun nälkä on.
Onhan tuo maito ainakin kelvannut niille. Vitamiineja olen popsinut päälle yleensä.

Siis eihän voi sanoa että imettäessä pitää syödä enemmän sen ja sen verran. Sehän riippuu ihan miten paljon ihminen mättää normaalisti syödä.
Ja imettää voi ja pystyy kyllä ilman että syö 1800kcal päivässä.

Itse syön ehkä 700-1200kcal ja kyllä maitoa ja itsellä virtaa riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Siis eihän voi sanoa että imettäessä pitää syödä enemmän sen ja sen verran. Sehän riippuu ihan miten paljon ihminen mättää normaalisti syödä.
Ja imettää voi ja pystyy kyllä ilman että syö 1800kcal päivässä.

Itse syön ehkä 700-1200kcal ja kyllä maitoa ja itsellä virtaa riittää.

No tätä mä vähän odotin vastaukseksi :) Alko vaan _hieman_ ottamaan pannuun ku lyötiin kauheet paineet tosta syömisestä neuvolassa, "syöthän tarpeeksi ja niin ja niin paljon, pitää syödä sen ja sen verran että maito riittää"

Oon ite todella vähäruokainen, normaalisti vaan 1 lämmin ateria per päivä ja siitäkös ne siellä neuvolassa alko motkottamaan. Onneksi tästä eteenpäin muistaa ettei siellä kannata ihan kaikkea sanoa :D

Kiitos vastauksista!

Mä syön oikeesti ihan helvetin huonosti. Menee päiviä etten syö päivän aikana muuta kuin leivän ja kahvia. Maitoa riittää ja hyvin on laps maidolla kasvanu! Ikää hällä nyt 9kk.
Enemmän vaikuttaa nesteensaanti maidontuloon ja ehdoton ehto onkin ainakin minun kohdalla veden ja mehun juonti.

Uusimmat

Yhteistyössä