Tulipa taas oltua häissä ja näissäkin sitä tärkeää etikettiä rikottiin aika monen naisen osalta :)

• Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti
shihtzu
Aika harvalla oli nimittäin sukkahousut tai stay upit. Mulla oli, kun kengät on paremmat sukkien kanssa ja muutenkin tykkään pitää niitä, mutta suurimmalla osalla, etenkin nuoremmasta väestä (lue alle 35v.) ei ollut sukkahousuja vaan paljaat jalat.

Parilla miehellä ei ollut puvun takkia, joka ilmeisesti monen mielestä pitäisi olla.

Mutta kaiken kaikkiaan erittäin mukavat häät.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sukkahousut kuulu nykyetikettiin
Onko nykyetiketti sama kuin lähiöetiketti, jonka mukaan puhtaat farkut ja liekkipaita ovat juhla-asu.

Sukkahousut tai stay upit ovat edelleen hyvin pukeutuneen vieraan käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Voihan etiketti :D
Yksissä häissä missä olin, mulla oli sellanen musta-valkoinen mekko ja morsmaikulla farkut ja toisissa mä hengasin sammarit jalassa, käyks nää esimerkit etikettiin? :xmas:
No ne oli oletettavasti sellasiet 'rennommat häät' koodilla, ei viralliset pukujuhlat kaikkine kaavoineen?

vieras
Olen nähnyt hääkuvia, joissa kenelläkään vieraista ei tainnut olla pukua, ja naisillakin tavanomaiset vaatteet. Hääparille se oli ihan ok, kunhan vaan kaikki kutsutut saapuivat paikalle. Näissä häissä ei turhaa stressattu etikettien tai trendien vuoksi.

mea
Arvasin jo otsikosta, mitä aiot purnata. Mun mielestä on ihan ok olla ilman sukkiksia tällaisilla helteillä. Itseäni ei ainakaan olisi omissa häissä voinut vähempää kiinnostaa, onko jollain sukkahousut vai ei.

Inhimillisyyttä peliin... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No ne oli oletettavasti sellasiet 'rennommat häät' koodilla, ei viralliset pukujuhlat kaikkine kaavoineen?
Kyll noissa molemmissa edellämainituissa tilaisuuksissa monilla oli puvut ja hörhelöt, mä sain aika pitkiä katseita osakseni kun heiluin vieläpä punaisissa vakosamettihousuissa, mut ei mulla ollut hametta/mekkoa ja kun olisin päässyt kaupoille, ne meni ennen aikojaan kiinni ja ne oli ainoat edes suhteellisen siistit housut joita pystyi synnytyksen jälkeen pitämään, jotka armahti vähän sitä silloista ilmeisen kärsinyttä värkkiä :saint:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mea:
Arvasin jo otsikosta, mitä aiot purnata. Mun mielestä on ihan ok olla ilman sukkiksia tällaisilla helteillä. Itseäni ei ainakaan olisi omissa häissä voinut vähempää kiinnostaa, onko jollain sukkahousut vai ei.

Inhimillisyyttä peliin... :)
En minä purnaa, tulin vaan tänne toteamaan, kun täällä siitä niin vouhkataan :) Toisaalta pakko sanoa, että muutama olisi voinut ne sukkahousut jalkaan laittaa, olisi ne jalat ehkä näyttäneet vähän paremmilta, mutta toisaalta taas mulle ihan yksi ja sama. :)

Vieras
ei sukkahousut kuulu nykyetikettiin
Onko nykyetiketti sama kuin lähiöetiketti, jonka mukaan puhtaat farkut ja liekkipaita ovat juhla-asu.

Sukkahousut tai stay upit ovat edelleen hyvin pukeutuneen vieraan käytössä.
Jos sanon että voi mennä ilman sukkahousuja olematta tökerö, en tarkoita että on etiketin mukaista mennä farkuissa ja t-paidassa. PÖLÖ

apsiapina
Sukkahousut on kamalat! Ne jättää hirveet painaumat vyötärölle ja saa hoikillekkin tulemaan jenkkakahvat ja on tosi karsean näköset. Paljaat sääret on kauniit ja sopii kesään. Talvella ymmärrän niiden käytön. Stayupit menee joo vaikkei ne ole sen kauniimmat kun sukkahousut mut nekään ei ole mukavat päällä.. Oli etiketti virhe tai ei niin en niitä kumpiakaan suostu käyttämään. Onneksi nykyisin ei tartyte olla niin etikettitietoinen ainakaan mun tuttujen häissä :)

dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja Voihan etiketti....:
Entä oliko kaikilla naisilla olkapäät peitossa kirkossa??? ;)
Ei tarvitse olla. Kysyin asiaa ihan papilta, kun en tiennyt sitä naimisiin mennessäni.

Tavat ja etiketti muuttuu ajan myötä. Joskus ennen muinoin olisi ollut kauhistus olla kirkossa olkapäät paljaina. Nykyään suurin osa morsiuspuvuista on olkaimettomia tai ainakin hihattomia. Ja se on ihan ok. Sama koskee sukkahousuja. Nykyään niitä ei ole tapana käyttää, ellei ole erityisesti tarvetta peitellä sääriään.

vieras
Täällä taas paljastuu, ettei vanhemmat ole opettaneet juhlapukeutumisesta mitään omalle jälkikasvulleen ja sitten lapsoset saavat ihan stressin kun pitäisi oikein tälläytyä juhliin... tyyliin herrojen metkuja... =)

... ihan hyvinhän voin mennä farkkuhameella, goottimekossa tai juuri-juuri vesirajan peittävässä HM-minarissa :D

Ja kenelle tulee kuuma 15 den juhlasukkahousuissa tai stay upeissa?

Yhteistyössä