Tulipa taas kiva mieli :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lounaaksi tein meille makaronilaatikkoa tänään. Tottakai ajattelin että on miehellekin sitten ruoka kun tulee töistä..vielä mitä... ei kelvannut tekemäni ruoka, vaan hän söi paketillisen grillimakkaraa :O kieltämättä tuli paha mieli kun ei kokkaukseni kelpaa, vaan pitää ahtaa itseensä grillimakkaroita, niinkuin ei muuten jo olisi tuota ylipainoa.

Mietin miten tämä vaikuttaa lapsiinkin kun isä mussuttaa aivan eri ruokaa mitä me syömme. Ihan hyvin olisi tuota makaronilaatikkoa voinut syödä, ei ole allerginen tai mitään :( vituttaa koko mies...

samaa tapahtuu meilläkin. mies tulee "oman ruokansa" kanssa kotiin ja syö sen vaikka minä olisin ruuan valmiiksi laittanut. ja ihan hyviä ruokia teen, että siitä ei kyse ole etteikö niitä voisi syödä :(

Ai :/ Voi sitten syyä ne makkarat jossain muualla ettei lapset nää. Ettei menis sellaseksi että "mä en syö, ei iskäkään syö tms".
Mun mies on kyllä siitä kiva että esim tänään söi "väkisin" lohikeittoa, vaikkei siitä pidä pätkän vertaa. Söi sen takia että lapsi näkee hyvän mallin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Oletko hieman herkällä tuulella...?

voi olla, mutta en minä voi hyväksyä sitä että teen täällä ruuan, hyvää kotiruokaa, niin toinen pistelee menemään paketin makkaraa. Tulen ajatelleeksi että näin paljonko minuakin arvostetaan täällä..

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Yöks mikä sika!
Millainen anoppisi on? Nyt kyllä kääntyy syyttävä katse sitä kohti. Hyi hitto millaisia paskiaisia tässä maailmassa on. :x

anoppi on oikea kodinhengetär..on passannut tuon ihan piloille.

Keskustele miehesi kanssa hänen ruokailutottumuksistaan ja kerro että muutos terveellisempään ruokaan olisi hyvästä hänen itsensä takia ja haluat lapsillesi opettaa terveelliset ruokailutottumukset ja siksi olisi hyvä että kaikki söisitte terveellistä ja herkullista kotiruokaa, joka tulee myös halvemmaksi. Sano, että et aio tehdä enää ruokaa, jos mies ei syö sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tuota noin, kai aikuinen mies saa itse päättää mitä jääkaapista ottaa?

No saa kai. Mut onhan se aika loukkaavaa ja turhauttavaa jos toinen kokkaa ruuan valmiiksi? :o

Se on loukkaavaa ja turhauttavaa vain, jos sen haluaa niin kokea.

Eri asia jos vaimo on tehnyt ruokaa vartavasten miehelleen, kattanut romanttisen illallisen yms, ja mies ei syökään. Se harmittaisi. Mutta ei se harmita tai loukkaa, että mies tekee vaikkapa mielummin itselleen munakkaan kuin syö janssoninkiusausta jota tein lapsille ja itselleni päivällä.

minun mielestäni se on eri asia jos ei jostain syystä voi tiettyä ruokaa mitenkään sietää. Mutta kun on aikaisemminkin syönyt tekemääni makaronilaatikkoa, niin miksi hitossa se ei nyt kelvannut..

ehkä sen ei vaan just nyt tehnyt mieli sitä vaikka normaalisti tykkääkin. Itse saatan tehdä ruokaa ja sit ei vaan saata tehdäkkään enää mieli koko sapuskaa ja vedän vaikka salaattia ruokapöydässä lapsen nähden ja hämään sillä tavalla kun isänsä syö kuitenkin samaa, ei sitten tajua että äiti syökin koko ajan sitä alkusalaattia

ei tämä ole siis ensimmäinen kerta kun ei syö samaa ruokaa mitä me muut. Useasti olen hänen lompakostaan löytänyt kuitteja pikaruokapaikoista (on lupa käydä hänen lompakollaan koska meillä yhteiset rahat, ettei kukaan ala sitä kauhistelemaan), vaikka minä olen samana päivänä tehnyt ruuan. Kyllä se vain aika kurjalta tuntuu.. voisi ajatella omaa terveyttäänkin, ei tuosta ole pitkä matka diabetekseen tai johonkin vielä pahempaan kun on ylipainoa omasta takaa.

Kuulostaa tosi juntilta sun ukkos :( Paketti grillimakkaraa..
Ja tosiaan tollanen ettei kelpaa toisen laittama ruoka, olis voinut edes vähän ottaa ja sitten syödä sen makkaransa.

En vois kuvitella että oma mies olisi noin epäkohtelias :/

mun mielestä on ikävää jos ruokaa tehdään perheelle ja sitten se ei kelpaa. ystävän ex söi aina lihapiirakoita, haki nakkarilta ruokaa ja söi muutenkin mättöä kokoajan. ei kelvannut kotiruoka.onneks lapset oli niin pieniä etteivät kerinneet saamaan vaikutteita. onhan joskus niin että ei vaan maistu joku ruoka ja haluaa muuta. mutta jos tosta tulee tapa niin ei oo mukava. kasvattaa vatsan lisäksi ruokalaskua

Alkuperäinen kirjoittaja huhhei:
Kuulostaa tosi juntilta sun ukkos :( Paketti grillimakkaraa..
Ja tosiaan tollanen ettei kelpaa toisen laittama ruoka, olis voinut edes vähän ottaa ja sitten syödä sen makkaransa.

En vois kuvitella että oma mies olisi noin epäkohtelias :/

Samoilla linjoilla.

ei juma! Meidän syö vaikka pieniä kiviä jos olen niitä keittänyt. Ja ihan vain siksi, että hänen(kin) periaate on, että sitä syödään mitä on tarjolla, eikä valkata.

Tosi on, ettei kaikesta voi tykätä. Siksi meillä tehdään silloin tällöin yhdelle eri ruokaa, jos muuten on yhden super-inhokkia. (Tai siis se saa eilisiä jämiä.) Mutta semmoisesta ei saa nirsota, mitä on ennen syönyt.

Mun mielestä on ok syödä eri ruokaa, mutta tässä tapauksessa on just tyypillinen Äijä-esimerkki. ylipainoinen, jolle ei vaimon ruoka kelpaa ja sit ostetaan kaikkea epäterveellistä ällötystä. Ja jos on vielä ruoka-aika niin että muut syö eri ruokaa, niin tosi tosi epäkohteliasta perhettä kohtaan.

Yhteistyössä