Tulipa käytyä Hesburgerissa, eikä pitkään aikaan mennä uudestaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bööö

Vieras
Ajateltiin päivällistää tänään pitkästä aikaa hesessä, minä, mies ja 5 lasta... ensin mietittiin ja vekslattiin, lopulta kysyin vaan että otatko hampurilaisen, ranskalaisia, limsaa? Juomien kanssa mentiin pöytään kun ensimmäinen aloitti "tää sraitti on liian kirpeetä"...ja osa juoksi jo leikkipaikkaan...sitten tuotiin syötävät: "en mää halua tällaista pientä hampurilaista kun toi sai isomman" "nää ranskalaiset on liian suolasia" "mun ketsuppikuppi repesi" "miks mä en saanut hampurilaista (koska tilasi pelkät ranskalaiset)" "mun juoma loppui ja on tosi kova jano"...lopulta puuskahdin että syökää loput, lähdetään Prismaan niin saatte sieltä pillimehut.

Ja kun päästiin kaupan kautta kotiin, niin ensimmäinen aloitti että "mulla on kamala nälkä"...

Eli menee taas ainakin vuosi ennenkuin meidän perhe käy hesessä syömässä :D käydäänkö me siellä liian harvoin että meistä ei kukaan kamalasti nauttinut siitä ruuasta, vai missä vika? Ollaan käyty tavallisissa ruokaravintoloissa ja siellä lapset osaavat istua nätisti ja syödä annoksensa mutisematta.

Ei ole hesen vika jos lapset ei osaa käyttäytyä

Miksi annat juosta kesken ruokailun leikkipaikalle ja sotkea.
Meillä sääntönä, ensin syönti kauniisti ja sen jälkeen saa hetken touhuta ja sen jälkeen lähtö

[QUOTE="Hmm";30419118]Ei ole hesen vika jos lapset ei osaa käyttäytyä

Miksi annat juosta kesken ruokailun leikkipaikalle ja sotkea.
Meillä sääntönä, ensin syönti kauniisti ja sen jälkeen saa hetken touhuta ja sen jälkeen lähtö[/QUOTE]

Etkö osannut lukea: ei leikkipaikalle kesken ruuan vaan ennen sitä, kun odotettiin.

Pidättekö te hesen ruuasta?

Hassulta kuulostaa, kyllä me osataan syödä missä vaan. Ottakaa sit vuoden päästä ruuat mukaan niin voitte vinkua niistä ihan keskenänne?

Ja kattokaa vähän etukäteen mitä otatte ettette jää jonoon "miettimään ja vekslaamaan".

Kyllä se hesen ruoka pikkukaverille uppoaa, tykkää eniten kanasalaatista. hampurilainen menee ja ranskikset.

Mutta ehkä sen takia, että saa sitä todella harvoin. käydään muutaman kuukauden välein herkuttelemassa, ei ole ihan sellaista ruokaa, jota joka viikko voisi syödä
kaloreita sen verran, että lapsi voisi olla loppuviikon paastolla, kun on hampurilaisen ja ranskikset syönyt

Mutta kyllä tykätään hesen sapuskasta

Meillä ei ole kun kaksi lasta mut silti tilataan hampurilaispaikassa molemmille samat annokset niin vältytään "miks toi sai/mä en saanu.."-vinkumiselta
Enkä ymmärrä,miten se on Hesen vika että sprite on "liian kirpeetä"/ketsuppikuppi repeää lapsen käsissä? Tai sekään että lapset juoksee leikkipaikkaan ennen kun saavat ruokaa? Ja mikä juttu toi "mennään Prismaan niin saatte pillimehut"? Miten yks pillimehu auttaa siihen että lapsi ei ole syönyt tai joku on juonu koko juoman ennen kun sai ruokaa?

Hassulta kuulostaa, kyllä me osataan syödä missä vaan. Ottakaa sit vuoden päästä ruuat mukaan niin voitte vinkua niistä ihan keskenänne?

Ja kattokaa vähän etukäteen mitä otatte ettette jää jonoon "miettimään ja vekslaamaan".

Ei me jonossa oltukaan, etukäteenhän ne tilaukset mietitään =)

Ehkä se oli liian levoton ja "feikki" paikka ruokailla meille. Ei kyllä tule pitkään aikaan tekemään mielikään sitä.

Meillä ei ole kun kaksi lasta mut silti tilataan hampurilaispaikassa molemmille samat annokset niin vältytään "miks toi sai/mä en saanu.."-vinkumiselta
Enkä ymmärrä,miten se on Hesen vika että sprite on "liian kirpeetä"/ketsuppikuppi repeää lapsen käsissä? Tai sekään että lapset juoksee leikkipaikkaan ennen kun saavat ruokaa? Ja mikä juttu toi "mennään Prismaan niin saatte pillimehut"? Miten yks pillimehu auttaa siihen että lapsi ei ole syönyt tai joku on juonu koko juoman ennen kun sai ruokaa?

No ymmärrät ehkä sitten kun teillä on enemmän lapsia ja ovat isompia (ja vanhin on 15v isokokoinen poika ja nuorin 4v siro tyttö) ;)

Itse saivat tilata, mutta eihän kuvasta lapsi ymmärrä että toinen leipä on isompi kuin toinen..ja pillimehu liittyi siihen että yksi oli tosiaan janoinen ja nuorimmaisen katse piti saada tulevaisuuteen..

Alkuperäinen kirjoittaja bööö;30419173:
Ei me jonossa oltukaan, etukäteenhän ne tilaukset mietitään =)

Ehkä se oli liian levoton ja "feikki" paikka ruokailla meille. Ei kyllä tule pitkään aikaan tekemään mielikään sitä.

No ilman muuta se on ilmapiirin vika, että lapsenne eivät osaa käyttäytyä. Tämä on naurettavin tapa millä jotain ruokapaikkaa yritetään mollata.

• Tykkää
Reactions: Alfa Lyrae
Alkuperäinen kirjoittaja bööö;30419179:
No ymmärrät ehkä sitten kun teillä on enemmän lapsia ja ovat isompia (ja vanhin on 15v isokokoinen poika ja nuorin 4v siro tyttö) ;)

Itse saivat tilata, mutta eihän kuvasta lapsi ymmärrä että toinen leipä on isompi kuin toinen..ja pillimehu liittyi siihen että yksi oli tosiaan janoinen ja nuorimmaisen katse piti saada tulevaisuuteen..

Eli koska sun lapsi ei osaa säännöstellä juomaansa Hesessä muissa ravintoloissa toki, niin se on syy olla menemättä Heseen?

Hesestä saa myös maitoa, ei pitäisi olla väkevää niinkuin sprite ja sieltä saa myös valita jokaiselle sopivan annoksen, vaihtaa vaikka omenalohkoihin ranskalaiset ellei ne uppoa kyseiselle lapselle. Meillä ei ole ollut mitään ongelmaa käydä hesellä tai muuallakaan syömässä, otetaan sitä mitä lapset syö ja ollaan tyytyväisiä.

Oliko vika siis erityisesti Hesessä, vai siroissa lapsissa, vai ylipäätään hampurilaispaikassa vai kenties ap:ssä itsessään?

Ei vika ollut hesessä, vaan siinä että ruoka oli niin erilaista mihin meidän perhe on tottunut, että lapset eivät nälissään kestäneet sen erilaisuutta :D eli pysyttelemme vastedeskin tavallisessa vähäsuolaisessa ja terveellisessä kotiruuassa.

Olen kiitollinen että omat lapset osaa käyttäytyä myös Hesessä. Vaikkei mikään gourmet paikka olekaan. Mutta häpeisin silmät päästäni jos nuo olis ollu mun lapsia.
Meillä osa todella nirppanokkia ruoan suhteen ja silti ruokailut ulkona sujuu hyvin. Tilaan sitä mitä tiedän lapsen oikeasti syövän. Ja kyllä meillä 4 v ymmärtää että kaks kertaa isompi veli saa isomman hampurilaisen.
T. kuuden äiti

Olen kiitollinen että omat lapset osaa käyttäytyä myös Hesessä. Vaikkei mikään gourmet paikka olekaan. Mutta häpeisin silmät päästäni jos nuo olis ollu mun lapsia.
Meillä osa todella nirppanokkia ruoan suhteen ja silti ruokailut ulkona sujuu hyvin. Tilaan sitä mitä tiedän lapsen oikeasti syövän. Ja kyllä meillä 4 v ymmärtää että kaks kertaa isompi veli saa isomman hampurilaisen.
T. kuuden äiti

Ps. Kotona sit voi kiukutella ja juonitella niin paljon kuin haluaa. Ja väliiin ruokailut onkin melkoista taistelua. Mutta todellakin jossain on kasvatus menny kohdilleen kun ihmisten ilmoilla käyttäytyvät kunnolla.

Ihan hyvä päätös pysytellä sieltä pois taas seuraavan vuoden, ihan karmeeta ruokaa, eikä todellakaan sovi nelivuotiaalle. Onhan net levottomia paikkoja, tuntuu että niiden tarkoitus on oikein villiinnyttää ipanat massiivisilla sisäleikkipaikoillaan.

Tulin ihan samaan lopputulokseen, kun viime viikolla nappasin mukaan kanatortillan ja marjasmoothien. kahden tunnin pasta oli taas ihan järjetön nälkä. Ihme mukaruokaa. Ei tarvitse mennä ihan heti uudelleen, ei yksin eikä lasten kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja bööö;30419710:
Ei vika ollut hesessä, vaan siinä että ruoka oli niin erilaista mihin meidän perhe on tottunut, että lapset eivät nälissään kestäneet sen erilaisuutta :D eli pysyttelemme vastedeskin tavallisessa vähäsuolaisessa ja terveellisessä kotiruuassa.

Eli hesessä nätisti käyttäytyvät ja hyvin syövät lapset tekee sitä vain sen takia, että ovat kotonakin tottuneet vetelemään päivät pitkät roskaruokaa? :laugh:

Meidän lapset osaa käyttäytyä niin hesessä, kuin hienoimmissakin ravintoloissa. Kotona syödään peruskotiruokaa, kerran kesässä saatetaan itse grillata hampurilaisia :) Teidän tehtävänne on KASVATTAA lapset siten, että osaavat käyttäytyä myös sellaisissa paikoissa, missä ei tuttuja kotiruokia tarjota.

Parempi pysyä poissa noin epäterveellisestä ja feikistä ympäristöstä. Ja kiillottaa vähän omaa upeaa kruunua siinä sivussa. Oliko yllätys että hesestä saa heseruokaa? :)

Eihän ap Hesburgeria kritisoinut! Vaan kertoi, että oli aika hässäkkää, kun viiden lapsen kanssa sinne poikkesi syömään. Ei siis arvostellut Hesburgeria mitenkään, lukekaa tarkemmin.

Ja itse viiden lapsen äitinä voin myös kuvitella, etteivät pienimmät lapset jaksa odottaa kassalla vanhemman vieressä tilauksen ajan, vaan lähtevät jo leikkipaikalle. Itse olen monasti lapseni lähettänytkin pöytään /leikkipaikalle siksi aikaa, kun teen tilauksen itse. En koe, että se olisi huonoa käytöstä, jos ei lapset siinä napota vieressä koko tilauksen ajan.

Ja meillä lapset 3-12 vuotiaita. Ei kaikille aina kaikki maistu. Ja todellakaan ei voi kaikille tilata samaa annosta (kuten joku ketjussa ehdotti) , kyllä eri-ikäisillä lapsilla monesti on erilainen ruuan tarve määrällisesti.

Tuntuu, että ketjuun kärkkäästi kommentoineet jostain syystä oikein hakivat huomautettavaa ja asioita, joista mollata ap:ta. Minun mielestä tuo ei ollut mitään kauhistuttavaa huonoa äitiyttä, eikä lapset lukemani perusteella käyttäytyneet huonosti.

Kuitenkin taisi alun perin olla kyse ihan vain arkisen kokemuksen jakamisesta :) ja meillä on ihan samankaltaisia kokemuksia ulkona syömisestä: innokkaat, iloiset lapset ja väsyneet, mutta onnelliset vanhemmat ;)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Hauskasti kirjoitettu!:D

"straikki liian kirpeetä" etc.

Mä peessaan edellistä; kokemuksen jakamisesta lienee kuitenkin kyse.:)

T. kuuden äiti

Siis häpeät silmät päästäsi, jos lapsesi menevät leikkipaikalle ennen ruokailua?
Kun lapsi pitää spriteä liian kirpeänä?

Minä en ikinä häpeä lapsiani. Jos joku pitää spriteä liian kirpeänä, se on mielestäni makuasia. Meidän lapset (5kpl) saavat myös olla leikkipaikalla tilauksen ajan sekä ennen ja jälkeen rupkailun. Meillä hyviin ruokailutapoihin kuuluu, että ruuan tullessa kokoonnumme pöydän ääreen yhdessä syömään. Näin oli ilmeisesti ap:llakin. Lisäksi kiinnitämme huomiota siihen, että keskustelemme rauhallisesti, ettemme häiritse muiden ruokarauhaa, varsinkin kun ollaan iso perhe.

Mutta ruuista ja juomista saa sanoa mielipiteensä, kaikesta ei tarvitse pitää. Ymmärtäisin hyvin, jos joku lapsistani pitäisi spriteä liian kirpeänä, seuraavalla kerralla tilattaisiin esim maitoa.

Yhteistyössä