Tuli vain tänään mieleen tuosta mun lonkasta ja siihen liittyen koulu...

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mulla syyskuun alussa aika luukuvaukseen ja ortopedille tuon reilun vuoden vaivanneen lonkan takia.

Tuli sitten vain mieleen, että mitä jos tuolle kintulle näytetään puukkoa eli joudun leikkauspöydälle :snotty: Milläs mä sitten koulua käyn? :o Viimeinen vuosi edessä, kaksi työharjoittelua, opinnäytetyö eikä leikatun kintun kanssa paljon keittiöllä tehdä mitään! Ongelmat alkaisi jo kotiovella, enhän mä saisi vietyä likkaa hoitoon saati sitten, että pääsisin kouluun 30km päähän :snotty:

No saa nähdä mitä ortopedi sanoo...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla on vikaa alimmaisessa välilevyssä ja se oireilee kipuna lonkassa! Vika ei välttämättä ole siellä, missä kipu.
Onko sulla kipua nivusessa?

Siis kipua tuntuu usein nivusessa ja pahimmillaan menee jalkaa alas polveen asti, väärä kävelytyyli saa välillä toisenkin jalan kipeäksi. Ongelmakohta lonkassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Mulla on vikaa alimmaisessa välilevyssä ja se oireilee kipuna lonkassa! Vika ei välttämättä ole siellä, missä kipu.

Siis kipua tuntuu usein nivusessa ja pahimmillaan menee jalkaa alas polveen asti, väärä kävelytyyli saa välillä toisenkin jalan kipeäksi. Ongelmakohta lonkassa.

Onko sun selkää ikinä kuvattu? Millaiset välilevyt sulla on? Mulla on alimmainen välilevy madaltunut ja juuri sun kuvailemat oireet. Käyn säänöllisesti hierojalla ja jäsenkorjaajalla ja aion mennä hermoratahierontaakin.
Yks tuttu hermoratahieroja mulle tuon nivuskivun yhteydenkin sanoi, kun kerroin lonkkakivusta ja välilevystä, niin hän kysyi, että eikö mulla ole nivusesta kipeä. Kun kerroin että on,, niin hän sanoi tienneensäkin sen, koska välilevykivut säteilee. Älä juutu tutkimuksissa siihen lonkkaan!
Missä päin asustelet?
Honkajoella on huippuhyvä jäsenkorjaaja!

Niihin on yleensä aika pitkät jonot jos ei akuutti vaiva oo, että ehkä oo pelkoo ei varmaan pelkoa että nopeesti puukkoa siihen vaivaan saat :whistle: jos et siis yksityisesti oo menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Onko sun selkää ikinä kuvattu? Millaiset välilevyt sulla on? Mulla on alimmainen välilevy madaltunut ja juuri sun kuvailemat oireet. Käyn säänöllisesti hierojalla ja jäsenkorjaajalla ja aion mennä hermoratahierontaakin.
Yks tuttu hermoratahieroja mulle tuon nivuskivun yhteydenkin sanoi, kun kerroin lonkkakivusta ja välilevystä, niin hän kysyi, että eikö mulla ole nivusesta kipeä. Kun kerroin että on,, niin hän sanoi tienneensäkin sen, koska välilevykivut säteilee. Älä juutu tutkimuksissa siihen lonkkaan!
Missä päin asustelet?

Ei ole selkää kuvattu. Kattoo nyt mitä se ortopedi sanoo ja kaipa asiaa tutkitaan jos ei lonkasta löydy mitään. Tk-lääkärit on laittanut kortisonia lonkkaan limapussiin ja ovat painelleet siitä kohtaa, selvä kipeä kohta siinä. Mutta en tiedä sitten, kun nyt joku selitys löytyis ja pääsis kävelemään kunnolla.

Asun Teuvalla, Etelä-Pohjanmaalla. Matkaa Honkajoelle reilun 70km.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Niihin on yleensä aika pitkät jonot jos ei akuutti vaiva oo, että ehkä oo pelkoo ei varmaan pelkoa että nopeesti puukkoa siihen vaivaan saat :whistle: jos et siis yksityisesti oo menossa.

Ihan julkisella puolella olen menossa. No aika nyt syyskuun alussa ja valmistumiseen vielä monta kuukautta.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:

Ihan julkisella puolella olen menossa. No aika nyt syyskuun alussa ja valmistumiseen vielä monta kuukautta.

No puoleen vuoteen on varmaan ihan turha odotella aikaa leikkaukseen...

Missä päin asustelet?

Ei ole selkää kuvattu. Kattoo nyt mitä se ortopedi sanoo ja kaipa asiaa tutkitaan jos ei lonkasta löydy mitään. Tk-lääkärit on laittanut kortisonia lonkkaan limapussiin ja ovat painelleet siitä kohtaa, selvä kipeä kohta siinä. Mutta en tiedä sitten, kun nyt joku selitys löytyis ja pääsis kävelemään kunnolla.

Asun Teuvalla, Etelä-Pohjanmaalla. Matkaa Honkajoelle reilun 70km.

Mä melkein voisin vannoa, että sulla on sama vaiva kuin mulla.
Lääkärit ei tajua sitä yhteyttä, ainakaa kukaa ei mulle ole siitä sanonut. Mutta lonkka mullakin on kipeä, mutta siinä ei ole vikaa. Kun käyn honkajoella, niin helpottaa, mutta sielläkin pitää käydä aika säännöllisesti, menee aina pois "tilastaan" uudelleen. Suosittelen!

Pitääpä laittaa tuo muistiin, mutta eipä mulla taida olla varaa käydä tuollaisella :/ Ja odotan mitä se ortopedi sanoo ja tuleeko vielä lisätutkimuksia.

Kalliimpi se ortopedi on!
Tai niin, sä et meekään yksityiselle. No, poliklinikkamaksun verran, suurin piirtein.
Käy ihmeessä tuolla, jos ortopedi ei osaa sua auttaa. Mä olen saanut siellä niin monta kertaa avun, että mieluummin maksan 25 euroa n. kymmenestä minuutista, kun siitä on apua, kuin 50 euroa tai enemmän lääkärikäynnistä, jossa saan särkylääkereseptin ja sanat "seurataan".

Yhteistyössä