Tuli vaan mieleen

• Viestiketjun aloittaja Diibadaaba
  • Ensimmäinen viesti
Diibadaaba
Tuossa huvittuneena saa lukea näiden sektiovastaisten kirjoituksia, kun hyökkäävät sektiota haluavien/halunneiden kimppuun, ja haukkuvat vaikka miksi. Mutta annas olla, jos joudut sektioon, ja täällä kyselet kokemuksia peloissasi, niin kaikki kyllä vakuuttavat miten turvallinen elektiivinen sektio (niinkuin onkin!) on! :LOL: Eli sektiota saa pelätä, se on jopa suotavaa, mutta pelkääpä alatiesynnytystä, niin johan tulee kehotusta hakeutua hoitoon ja kommenttia tyyliin; ei sellaista voi pelätä, mitä ei ole kokenut..... :whistle: Eli ei ole "kohtelu" kyllä sama kaikilla.
Jos laitetaan rinnakkain 2 perustervettä odottavaa, toisella esim. perätilan takia sektio, toisella synnytyspelon, niin mitenkähän on mahdollista, että pelkoisen sektiossa on isompi riski kuin toisen... :eek: Toki alatiesynnytyksessä on tällä toisella ennakkoon ajateltuna pienempi fyysinen riski, mutta mitäpä jos pääkoppa tekee tenän kesken puserruksen, jos joutuu vasten omaa tahtoaan synnyttämään... Ei liene turvallista enää lapsenkaan kannalta.
Eli jospa ystävällisesti "alatievouhottajat" menisitte vähän itseenne, ettekä olisi teilaamassa meitä pelkääviä ihan alkutekijöissä, niin ehkä mekin sektiomyönteiset emme niin sydänverissä sektioon kannustaisi ja sitä puolustaisi. Kun ihan turha on teidän jokaikisessä viestissä kirjoittaa sitä, että sektio on iso leikkaus, kun sen kyllä kaikki sektioon halajavat tietävät tai ainakin viimeistään siellä pelkopolilla se selviää.
Se on kumma että tuolla voi kysellä ja keskustella asiallisesti vaikka imukuppisynnytyksestä tai puudutuksista, ei me sektioäidit tungeta väliin kauhistelemaan, että aiotko todella synnyttää alakautta, siinähän voi sattua vaikka mitä!
Mutta sektion haluamisesta ei ole pystytty tekemään vielä yhtä ainoaa ketjua, jossa ei joku alkaisi asian vierestä viisastelemaan :headwall: Miettikääs sitä

Tästä sektioasiasta mulle tuli nyt mieleen sellainen, että jokunen vuosi sitten olin ihan varma että jos synnytän joskus, niin en uskalla synnyttää alakautta vaan haluaisin sektion.. ja mietin jopa, etten ehkä ikinä edes tee omia lapsia koska en uskalla synnyttää. En näin jälkikäteen osaa sanoa, mistä tuo kaikenpuolinen synnytyspelko johtui, mutta ymmärrän ja tiedän sen tunteen mikä pelkosektiota haluavilla on..! Ja huomaan, miten uskomattomalta minusta tuntuu, että itse olen joskus kokenut samanlaisia ajatuksia ja tällä hetkellä olen ihan toisessa päässä ajatusten osalta. Siitä olen samaa mieltä, että muitten on turha arvostella, sillä ne jotka arvostelevat, eivät taida osata kuvitellakaan sitä tunnetta, mikä synnytyspelkoisella on.

Mutta kommenttini pointti on se, että siitä voi tosiaan päästä yli. Mm. luin paljon sektio vs. alatiesynnytys aiheisia juttuja (eli jos haluaa eroon pelosta, niin kannatttaa lueskella aiheesta) ja nykyään minusta olisi ihan hirveää jos joutuisin sektioon..! Ja muutoinkin haluan kokea synnytyksen mahdollisiman luonnonmukaisena. Eli näinkin voi ajatukset heittää kärrynpyörää. rv32+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 12:46 Emilyn kirjoitti:
Tästä sektioasiasta mulle tuli nyt mieleen sellainen, että jokunen vuosi sitten olin ihan varma että jos synnytän joskus, niin en uskalla synnyttää alakautta vaan haluaisin sektion.. ja mietin jopa, etten ehkä ikinä edes tee omia lapsia koska en uskalla synnyttää. En näin jälkikäteen osaa sanoa, mistä tuo kaikenpuolinen synnytyspelko johtui, mutta ymmärrän ja tiedän sen tunteen mikä pelkosektiota haluavilla on..! Ja huomaan, miten uskomattomalta minusta tuntuu, että itse olen joskus kokenut samanlaisia ajatuksia ja tällä hetkellä olen ihan toisessa päässä ajatusten osalta. Siitä olen samaa mieltä, että muitten on turha arvostella, sillä ne jotka arvostelevat, eivät taida osata kuvitellakaan sitä tunnetta, mikä synnytyspelkoisella on.

Mutta kommenttini pointti on se, että siitä voi tosiaan päästä yli. Mm. luin paljon sektio vs. alatiesynnytys aiheisia juttuja (eli jos haluaa eroon pelosta, niin kannatttaa lueskella aiheesta) ja nykyään minusta olisi ihan hirveää jos joutuisin sektioon..! Ja muutoinkin haluan kokea synnytyksen mahdollisiman luonnonmukaisena. Eli näinkin voi ajatukset heittää kärrynpyörää. rv32+6
Ei pahalla mutta nää on just näitä ensisynnyttäjän ajatuksia (kun ei vielä oikeasti tiedetä mistään yhtään mitään...). :whistle:

Tää on taas tätä, kun sektion puolustajat eivät sen vertaa omia tekstejään osaa katsoa...kyllä se pikkasen kiehuttaa kun kaikki alateitse synnyttäneet on "lopunikäänsä viallisia" ym. Teidän mielestä. Ja kuitenkin valitetaan kuinka tylyä tekstiä meiltä tulee, vaikka kyllä se on niin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Diibadaaba
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 15:38 Vieras kirjoitti:
kyllä se pikkasen kiehuttaa kun kaikki alateitse synnyttäneet on "lopunikäänsä viallisia" ym. Teidän mielestä.
Pitääkö se ottaa itseensä ja henk.kohtasena, jos joku kokisi itsensä olevan pilalla, jos joutuisi alakautta synnyttämään? :eek:
Jos joku alatiesynnyttäjä sanoisi mulle kokevansa että menee pilalle 15 cm arvesta mahassa, niin en tottavie minä häntä alkaisi nälviä siitä hyvästä :whistle: Mutta ymmärtäisin täysin, jos hän niin itsestään ajattelisi. Eri asia jos mulle tultaisiin sanomaan päin naamaa, että minä olen viallinen kun mulla on vekki mahassa, mutta vastaavaa kai kenestäkään alatiesynnyttäjästä tuskin on sanottu :\|
Tuolla jotkut ovat veikanneet ärhäkimmät sektiovastaiset revenneiksi, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, kun sektiota ja varsinkin pelkosellaista vastaa käydään niin kovasti vastaan, eikä ehkä tule mieleen muuta syytä siihen kuin katkeruus? Kun kukaan ei tunnu sitten antavan muutakaan selitystä tuolle "vastarinnalle", aletaan vaan haukkumaan ja puolustelemaan tyyliin, en ole revennyt yhtään jne, niinkuin jotakuta kiinnostaisi toisen repeämiset/repeämättömyydet :LOL:
Mutta ainakaan minä en ala sinun "vieraan" kanssa väittelemään tästä aiheesta, kun tunnut vetävän muiden kirjoituksista juuri omanlaisesi johtopäätökset. Vetelepä tästäkin ihan kaikessa rauhassa ja lue vielä päälle rivienkin välistä niin johan saat taas valittamisen aihetta :D

Diibadaaba
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 18:14 Meikä kirjoitti:
Kylläpä on taas sektiomammat koppavana :/ Ja nimenomaan ne jotka ei sen vertaa voi ottaa itseään niskasta kiinni että edes yrittäisi tehdä pelolleen jotain.
Miksi pitäisi tehdä jotain??? Ei alatiesynnytys ole niitä asioita, jonka välttämättä joudut joskus kohtaamaan :eek: Takuulla pystyy täyttä elämää elämään ilman sitäkin kokemusta. Ja alatiesynnyttäjät ovat niitä ei-koppavia ja mahtavia, ihan vain sen takia kun suostuvat synnyttämään, hah :LOL:

Diibadaaba
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 19:10 Emilyn kirjoitti:
Annika

Niin siis mikä oli ensisynnyttäjän ajatukseni, kun kerroin että ennen olin synnytyspelkoinen???
Minäkin jäin miettimään että mitähän tämä Annika tarkoitti... :whistle:

Ja sulle Emilyn, onneksi olkoon ja olen vilpittömästi iloinen, että joku voi päästä synnytyspelosta yli. Ja suurin osahan kaiketi pääseekin, sehän se ensisijainen pelkopolien tavoitekin on, mutta rassaa niin p*rusti nämä monet ei-koskaan-mitään-pelänneet, kun viittaavat kintaalla toisen peloille, tai sille, jos joku ei yksinkertaisesti pysty asiaa niin paljon edes käsittelemäään, että yli pääseminen olisi mahdollista. Ja jos asia (siis se pelkoni) ei minua häiritse, niin miksi ihmeessä minun pitäisi siitä väkipakolla päästä yli, mulla on elämässä tärkeämpääkin tekemistä ja olen selvinnyt hiukan eri luokan "traumoista" tai tapahtumista, niin on aivan sama, olenko lopun ikääni synnytyspelkoinen vai en, se ei minun omaa ihmisarvoani sysää suuntaan tai toiseen.
Ja jollekin voi lapsen tulo pelkosektiolla muuttaa käsityksen ja uskaltaakin seuraavan tehdä "normaalisti", mutta kaikilla ei edes lapsen syntymä muuta kaikkia asioita pääkopassa.

Mulla tuli mieleen, josko Annika tarkoitti sitä etten minä ole jotenkin oikeutettu puhumaan synnytyspelosta, koska en ole synnyttänyt ja kokenut jotain kauheaa mistä pelot on sitten jääneet, vaikka mielestäni kenenkään pelkoja ei voi alkaa rinnastaa ja verrata että sinä et voi pelätä niin paljon vaan minä pelkään enemmän tms.. no, ihan miten tahansa, mutta käsittääkseni on aika paljon ensisynnyttäjiäkin jotka kärsivät synnytyspelosta eikä se mielestäni oikeuta heitä mitenkään vähättelemään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 20:20 lily kirjoitti:
Jos joku oikeasti kokee itsensä olevan lopun elämää pilalla mikäli joutuisi alatiesynnyttämään, niin jotain on kyllä todella pahasti vialla :\| Siis kyseisen ihmisen korvien välissä.
Näitä kommenttejahan saa tuolta pelkosektioketjusta lukea, tyyliin "minähän en ainakaan aio paikkojani pilata loppuelämäksi"...joten sektio mulle, äkkiä!

pink82 harmaana
Joo ei ketään varmaan kiinnosta toisten repeämiset, mutta kun jotkut sektion kannattajat hienostelee "enpä ainakaan oo viikkoja kipeenä ku alapää ruvella" (näin on oikeasti moni kirjoittanut muutamallakin palstalla) niin kai sitä voi alakautta synnyttäneet kommentoida omasta puolestaan, että eipä siinä nainen piloille mene. Joillekin tulee pahat repeämät, joillekin ei minkäänlaista. Ja pahasti luonnottomalta kuulostaa, kun kehuskelevat "pääsin tosi helpolla" "ei kiinnosta tuntikausia kärvistellä supistusten kanssa" jne. Pakko lisätä vielä, että ymmärrän sektiot, jotka on tehtävä esim. ahtaan lantion, sydånäänten katoamisen tms. vuoksi.

Diibadaaba
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 07:26 hmm kirjoitti:
Diibadaaba, sun vouhkaamisesta, lapsellisesta käytöksestä ja hysteerisestä nauramisesta tulee mieleen, että on tainnut tämä aihe osua kohdallasi johonkin arkaan paikkaan.
hmm....taas tämä "mystinen" sektiovastainen iskee... Olen muiden kirjoituksista huomannut, että sullekin on ihan turha vastata kun ei mene kupoliin niin ei mene. Silti ei ole osunut arkaan paikkaan, mutta jollakin, joka tämän asian kanssa parhaillaan painii, voi osua nämä teidän inhottavat kommentit, mutta eihän se sinua hetkauta. (ja tähän sitten vissiin hysteeristä nauramista, kuten SINÄ sen tulkitset)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 08:27 Diibadaaba kirjoitti:
\
Diibadaaba, sun vouhkaamisesta, lapsellisesta käytöksestä ja hysteerisestä nauramisesta tulee mieleen, että on tainnut tämä aihe osua kohdallasi johonkin arkaan paikkaan.
hmm....taas tämä "mystinen" sektiovastainen iskee... Olen muiden kirjoituksista huomannut, että sullekin on ihan turha vastata kun ei mene kupoliin niin ei mene. Silti ei ole osunut arkaan paikkaan, mutta jollakin, joka tämän asian kanssa parhaillaan painii, voi osua nämä teidän inhottavat kommentit, mutta eihän se sinua hetkauta. (ja tähän sitten vissiin hysteeristä nauramista, kuten SINÄ sen tulkitset)
No saahan täällä näköjään muutkin palstailijat lokaa niskaansa, lohduttavaa huomata etten ole ainoa :p

Vierain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 19:44 Emilyn kirjoitti:
Mulla tuli mieleen, josko Annika tarkoitti sitä etten minä ole jotenkin oikeutettu puhumaan synnytyspelosta, koska en ole synnyttänyt ja kokenut jotain kauheaa mistä pelot on sitten jääneet, vaikka mielestäni kenenkään pelkoja ei voi alkaa rinnastaa ja verrata että sinä et voi pelätä niin paljon vaan minä pelkään enemmän tms.. no, ihan miten tahansa, mutta käsittääkseni on aika paljon ensisynnyttäjiäkin jotka kärsivät synnytyspelosta eikä se mielestäni oikeuta heitä mitenkään vähättelemään.
En tietenkään voi olla varma, mutta luulen että Annika tarkoitti viitata tuohon kohtaan minkä oli tummentanut. Eli siihen luonnonmukaisuuteen. Jostain syystä toisia naurattaa se jos joku toinen haluaa kokea synnytyksen luonnollisena. "Katotaan vaan niin säkin vielä rukoilet epiduraalia" -tyyliin... Aina on joku jota synnytyssuunnitelmat "haittaa", oli ne sitten luomuja, sektioita tai jotain siltä väliltä. "Synnytystä ei voi suunnitella etukäteen", niin kuin sitä nyt ei kaikki tietäsi! Ja vaikka Annika vielä veti kommenttiinsa tuon ensisynnyttäjäjutun niin sama logiikka pätee mielestäni sitten ihan kaikkiin. Ei synnytystä voi ennustaa vaikka olisi kymmenen synnytystä takana. Mutta saa sitä silti miettiä miten toivoisi että "asia hoidetaan".
Muuten, hienoa että olet päässyt peloistasi. Itselläni oli vähän samanlaiset ajatukset, jotenkin olin aina ajatellut että en voi kuvitella synnyttäväni, mutta raskausaikana ajatukseni muuttui. Nykyään yksi alatiesynnytys ja yksi sektio takana. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 11:04 Vierain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 19:44 Emilyn kirjoitti:
En tietenkään voi olla varma, mutta luulen että Annika tarkoitti viitata tuohon kohtaan minkä oli tummentanut. Eli siihen luonnonmukaisuuteen. Jostain syystä toisia naurattaa se jos joku toinen haluaa kokea synnytyksen luonnollisena. "Katotaan vaan niin säkin vielä rukoilet epiduraalia" -tyyliin... Aina on joku jota synnytyssuunnitelmat "haittaa", oli ne sitten luomuja, sektioita tai jotain siltä väliltä. "Synnytystä ei voi suunnitella etukäteen", niin kuin sitä nyt ei kaikki tietäsi! Ja vaikka Annika vielä veti kommenttiinsa tuon ensisynnyttäjäjutun niin sama logiikka pätee mielestäni sitten ihan kaikkiin. Ei synnytystä voi ennustaa vaikka olisi kymmenen synnytystä takana. Mutta saa sitä silti miettiä miten toivoisi että "asia hoidetaan".
Muuten, hienoa että olet päässyt peloistasi. Itselläni oli vähän samanlaiset ajatukset, jotenkin olin aina ajatellut että en voi kuvitella synnyttäväni, mutta raskausaikana ajatukseni muuttui. Nykyään yksi alatiesynnytys ja yksi sektio takana. :)

No sen tosiaan olen huomannut, että joillakin on hirveän negatiivinen asenne - ja jopa aggressiivinen, niitä kohtaan, jotka toivovat, että voisivat synnyttää luonnonmukaisesti. Musta se on vähän ihmeellistä, että synnytystä pidetään nykyään sellaisena toimenpiteenä, että mennään sairaalaan ja siellä sitten pitäs pumpata itseensä heti kaikki mahdolliset aineet. Just tuota olen itsekin kuullut, että vielä tule rukoilemaan epiduraalia.. ja että älä tee suunnitelmia, sitten petyt kun asiat eivät menekään niitten mukaan. Pahimmat kommentit ovat jopa sellaisia, että toivottavasti koet pitkän ja kivuliaan synnytyksen :O Ja vain sen tähden, että haluaa synnyttää luonnonmukaisesti, kuten ihmiset ovat kautta aikojen synnyttäneet. Vaikka eletäänkin kuinka 2000-lukua, kai sitä silti saa mennä omien tuntemustensa mukaan. Eikä vaan suoraan sairaalaan piikkien keskelle ja piuhojen päähän kiinni.

Eli ei saisi suunnitella, niin pitäisi mennä synnyttämään ihan tietämättä mistään mitään - helpompaahan se on, kun on etukäteen selvittänyt asioita ja tietää sitten miten toimia, jos vaan pystyy suunnitelmien mukaan toimimaan. Kuten nytkin, kun mulla on etukäteen toiveena kokeilla allasta ja jakkaraa. Jos en olis suunnitellut mitään, niin enhän tietäisi niitä osata pyytääkään tai toivoa. Eikä mulle todellakaan ole neuvolasta infoa mitenkään aktiivisesti kaikesta mahdollisesta annettu, että paljon tietoa on saanut omatoimisesti etsimällä.

Nyt Annika ihan itse "livenä" tunnustaa ja myöntää että on kaikessa kiireessä ja kesähuumassa lukenut kommentoimastaan tekstistä vain viimeisen kappaleen jolloin teksti on tullut täysin väärinymmärretyksi.

Annika pahoittelee. Pahoittelee syvästi. Ja lupaa tästä lähtien lukea tekstit huolella ja ajan kanssa ennen kommentointiaan. Kommentointinsa uhriksi joutuneelle Annika toivottaa upeaa ja mieleenpainuvaa synnytystä, oli se sitten loppujen lopuksi ihan millainen tahansa!

:ashamed: :ashamed: :ashamed: :wave: :wave: :wave:

HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 08:27 Diibadaaba kirjoitti:
\
Mielenkiintoinen päättely, varsinkin kun ottaa huomioon että eksyin kaksplussalle ensimmäisen kerran pari päivää sitten, ja tähän aiheeseen en ole ottanut aikaisemmin mitään kantaa :) Jos joku on käyttänyt samaa nimimerkkiä, niin se on kyllä sattumaa. Ja miten ihmeessä päättelit tuosta kirjoituksestani, että olen sektiovastainen? Hmm tosiaan ;)

Yhteistyössä