tuli tuosta vauvauinnista mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne uimavaipat on ihan onnettomi.a Lahkeellinen uikkari(tiukka) pitää kakan paljon paremmin. Kuulemma äärimmisen harvoin vauvat kuitenkaan kakkaavat veteen. Mä luulen että et jaksa olla tuuntiakaan altaassa vauvan kans.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
4kk ikäinen :ashamed:

Se tavalinen vesi on jopa liian kylmää tuon ikäselle ja vielä tollasta aikaa meinaat niin johan se vauva sinne kylmettyy

no täytyy sit olla menemättä

Vauvauinnissa vesi on lämpimämpää mitä se normi. Vauvauinnissa n.32 astetta ja normaalisti joku 28 astetta. Näin on ainaki ollu täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No joo. Tuon ikäisen kanssa olisi hyvä aloittaa, että maksimissaan vartti vedessä. Onko vesi kuinka lämmintä?

mistäs mä tiiän ku en oo mitannu.. mut paljon lämpöisempään kuin lastenaltaassa

Kyllä se vesi pitäisi olla vähintään 32 asteista, että noin pieni siellä voi olla kylmettymättä, eikä silloinkaan voi kyllä tuntia vedessä olla. Vaan aluksi tosiaan maksimissaan vartti ja siitä sitten voi pikkuhiljaa pidentää puoleen tuntiin.

No joo. Tuon ikäisen kanssa olisi hyvä aloittaa, että maksimissaan vartti vedessä. Onko vesi kuinka lämmintä?

Kyllä se vesi pitäisi olla vähintään 32 asteista, että noin pieni siellä voi olla kylmettymättä, eikä silloinkaan voi kyllä tuntia vedessä olla. Vaan aluksi tosiaan maksimissaan vartti ja siitä sitten voi pikkuhiljaa pidentää puoleen tuntiin.

mut mun mielestä on ihan tyhmää maksaa vartin takia :ashamed:

mut mun mielestä on ihan tyhmää maksaa vartin takia :ashamed:

Sitten varmaan kannattaa jättää menemättä kokonaan. Oikeasti 4 kk ikäinen vauva on niin pieni, ettei se jaksa/tarkene olla vedessä pitkään.

Meillä on uinnissa 32 asteista vettä ja uimavaipat on pakolliset kaikille alle 3-vuotiaille siellä. Vauvaa on pidettävä altaassa koko ajan liikkeessä, niin että se yli 3kk ja 5 kg pärjää siellä altaassa!

Ja meille on syksyn aikana osunut 2 kakkavahinkoa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Meillä on uinnissa 32 asteista vettä ja uimavaipat on pakolliset kaikille alle 3-vuotiaille siellä. Vauvaa on pidettävä altaassa koko ajan liikkeessä, niin että se yli 3kk ja 5 kg pärjää siellä altaassa!

Toisissa vauvauineissa uimavaippa on kielletty.

Joissakin uimahalleissa on nk. terapia-altaita joissa on aina 32-asteinen vesi, esim Nokialla.

4 kk ikäinen ei millään jaksa 1-1,5 tuntia. meillä kun aloitettiin vauvauinti oltiin eka kerta 25 min altaassa ja vauva oli ihan poikki. nytkin 5,5 kk ikäisenä se 30 min on max aika minkä jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:

Toisissa vauvauineissa uimavaippa on kielletty.

Joissakin uimahalleissa on nk. terapia-altaita joissa on aina 32-asteinen vesi, esim Nokialla.

Juu, sen takii mä laitoin että meillä on näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
4 kk ikäinen ei millään jaksa 1-1,5 tuntia. meillä kun aloitettiin vauvauinti oltiin eka kerta 25 min altaassa ja vauva oli ihan poikki. nytkin 5,5 kk ikäisenä se 30 min on max aika minkä jaksaa.

Juu, 4kk alotettiin ja se 30min max jonka perään oli niin kuitti että söi vasta unien jälkeen. Nukahti jo autolle mennessä. Ja tosiaan edelleen se 30min on aika hyvä aika tolle pian 1v.

Yhteistyössä