tuli tuosta mikä on pahinta mitä olet lapsellesi-sanonut-ketjusta mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
...että kuinka paha on, jos aina kun lapsi (tällä hetkellä 1,5-vuotias) oikein hankalaksi heittäytyy sanon hälle esim että "jäätkö sitten YKSIN kotiin kun äiti lähtee ulos?" tuohan on tavallaan sitä paljon parjattua uhkailua/kiristämistä mutta tuntuu auttavan kun mikään muu konsti ei katkaise kiukuttelua. (käytän siis muissakin yhteyksissä jos mitenkään muuten ei enää tottele)

Lasta ei kyllä saisi uhkailla hylkäämisellä. Se on lapselle pahinta mitä osaa ymmärtää, että äiti jättää. Enkä nyt tarkota jeesustella enkä kehuskella miten ite en ikinä oo lapselle mitään pahasti sanonu. :p

onko tuo minun esimerkkini siis hylkäämisellä uhkailua, tai ymmärtääkö lapsi sen niin? että siksikö hän siis lopettaa kiukuttelun, kun uskoo että hylkään hänet jos ei tottele? itse olen ajatellut että homma menee niin että jos ei halua ulkovaatteita päälleen, niin sitten ilmeisesti haluaa jäädä sisälle, mutta äiti kyllä on joka tapauksessa lähdössä ulos.

Itse käytän lapsieni kanssa hyvin usein kysymystä "haluatko sitten mieluummin jäädä siihen lattialle makaamaan ja kiukuttelemaan, kuin lähteä kanssani ulos leikkimään?" Tämä ainakin meillä toimii :) Mielestäni ei ole uhkailua kun asian näin esittää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Itse käytän lapsieni kanssa hyvin usein kysymystä "haluatko sitten mieluummin jäädä siihen lattialle makaamaan ja kiukuttelemaan, kuin lähteä kanssani ulos leikkimään?" Tämä ainakin meillä toimii :) Mielestäni ei ole uhkailua kun asian näin esittää.

ei niin, erittäin hienosti sanottu :)

Yhteistyössä