tuli toisesta ketjusta mieleen...kohtalosta ja uskonnosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Itse kun en pienimmässäkään määrin ole uskovainen, mutta kohtaloon uskon kuitenkin hyvinkin vahvasti.

Niin mites muut? Uskotko johonkin? Siis voiko ateisti uskoa kohtaloon? Vai oletko sitä mieltä että sinä ja vain sinä voit päättää elämästäsi?

Uskon, että on olemassa meitä suurempi voima, mikä ohjaa meidän elämää ja olemista, ja että meidän elämä on ennalta määrättyä. Mutta en usko että se voima on Jumala, enkä usko siihen, mitä raamatussa sanotaan.

minä uskon että omat tekomme ratkaisevat.. se että on jumala ja jeesus jotka meistä huolihtivat. joiden puoleen voimme kääntyä.

se että jos ajaisin kolarin niin uskon että se oli mun tarkoitus. syytä en ehkä keksi mutta kaikelle on tarkoitus. se että olisin voinut sen itse estää menemällä toista kautta en usko.. se että mä ajaisin hullun laila koska tapahtuu jos niin kuuluu ei taas pidä paikkansa. koska omalla käytöksellä me taas saadaan kyllä pahaa aikaan jos halutaan.

jos joku ymmärsi tätä mun outoa ajatuksen kulkua ;)

Mä en taas usko kohtaloon ollenkaan,enkä ole ollut uskovainenkaan viime aikoina.

Mutta olen alkanut miettiä tuota avaruuden kaukkeutta ja aikaa... kaiken syntymistä tyhjästä ja merkityksettömyyttä... saas nähdä mihin tässä taas päätyy. :D

Tämä ateisti uskoo tietyssä määrin johonkin korkeampaan voimaan. Olkoon se sitten kohtalo tai universumi. Uskon siihen, että universumi tasaa tilit jossain vaiheessa: kun joku on oikein ilkeä ja kakkamainen, niin osuu se pilkka omaan nilkkaankin joskus. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää ja silleen.
Mutta mihinkään jumalolentoon en usko.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Eli ainakin vastanneista jokainen uskoo kuitenkin johonkin. Onko niin että ei voi olla uskomatta edes johonkin..?

Minä luulen, etten erityisesti usko mihinkään, en voi sanoa olevani uskonnollinen, en ole ateisti mutta en usko kohtaloonkaan.

Yhteistyössä