Tuli Teemalta ohjelma Lontoosta *ehkä turha*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sarjassa esitellään suurkaupunkeja ja tänään oli pakko katsoa kun vuorossa oli mun ylimaallisin päiväunelmani Lontoo. Mul on ihan palava himo päästä sinne. Melkein itkin kun katselin niitä rakennuksia ja maisemia siinä ohjelmassa. Mä en tiedä miksi se kaupunki kiehtoo mua niin suunnattomasti. Kerran olen ollutkin, mut keikka kesti vain päivän, oli osa muinaista leirikoulujuttua.
Kertokaa onko se niin mahtava, onko joku kenties asunut siellä/asuu parhaillaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Minuakin kiinnostaa. Onko sellainen paikka, jonne "kannattaa" matkustaa?

Multako kysyt? Siinä tapauksessa ehdottomasti ja niin aion vielä tehdäkin :D Mut joo, kokeneemmat kertokaa myös.

Kysymys on kelle vaan, jolla jotain kokemusta Lontoosta. =) Kovasti täällä mietin syksyn matkakohdetta ja jotenkin vaikea päättää. Lontoo yksi vaihtoehto.

Mä olen asunut Lontoossa 19-vuotiaana 5 kk:tta ja käynyt kerran sen jälkeen. On mun suosikkikaupunkini Euroopassa! :heart:

Jotenkin se historia ja kulttuuri on niin hienoa! Museot, pubit, puistot, palatsit, klubit, ravintolat, kaupat, kaupunginosat, metro, kaikki! Siellä voisi asua vuosikausia, eikä silti ehtisi kiertää ja löytää kaikkea mielenkiintoista! Suurkaupungin vilinä, mutta silti kaupunginosissa on jäljellä vanhaa "kylätunnelmaa".

I love it! :)

Minuakin kiinnostaa. Onko sellainen paikka, jonne "kannattaa" matkustaa?

Multako kysyt? Siinä tapauksessa ehdottomasti ja niin aion vielä tehdäkin :D Mut joo, kokeneemmat kertokaa myös.

Kysymys on kelle vaan, jolla jotain kokemusta Lontoosta. =) Kovasti täällä mietin syksyn matkakohdetta ja jotenkin vaikea päättää. Lontoo yksi vaihtoehto.
Mä menisin ihan koska vaan. Just yks kaveri sanoi, et eikö siellä sada paljon syksyllä. sanoin et Englannissa ylipäätään sataa suht paljon ja sade alkaa äkkiä, mut ei se ole mikään ongelma ainakaan mulle. Musta sellainen sateinen sumppuinen ilma vaan korostaa sitä tunnelmaa joka siellä on.

Englannissa on muuten ollut kuivin vuosi 70(?) vuoteen ja esim. täällä Luoteis-Englannissa on nurmikonkastelukielto. Meidänkin nurtsi kellertää. Että aina ei sada.

Alkuperäinen kirjoittaja Lontoo-fani:
Mä olen asunut Lontoossa 19-vuotiaana 5 kk:tta ja käynyt kerran sen jälkeen. On mun suosikkikaupunkini Euroopassa! :heart:

Jotenkin se historia ja kulttuuri on niin hienoa! Museot, pubit, puistot, palatsit, klubit, ravintolat, kaupat, kaupunginosat, metro, kaikki! Siellä voisi asua vuosikausia, eikä silti ehtisi kiertää ja löytää kaikkea mielenkiintoista! Suurkaupungin vilinä, mutta silti kaupunginosissa on jäljellä vanhaa "kylätunnelmaa".

I love it! :)
Nimenomaan. Tossa ohjelmassakin sanottiin että Lontoo on ainoita kaupunkeja jotka edistyksestä ja kehittymisestä huolimatta pidetään visusti toinen jalka kiinni menneisyydessä. Olkoon vaan typeriä jotkut tavat ja jutut, minusta ne on viehättäviä ja luovat juuri sitä ilmapiiriä.

Millainen ilma on syyskuun alussa? Vielä varmaan ihan kesäistä kuitenkin? Onko Lontoossa kuinka kallista? Tarkoitus on mennä lähinnä nähtävyyksiä katsomaan ja sitten ehkä ostaa jotain, mutta lähinnä ruokailut, nähtävyydet, kulkeminen (metro/bussiliput) ja niiden hintataso kiinnostaa.

minulla ei ole briteistä mitään hyvää sanottavaa ja Lontookin oli aivan yliarvostettu kaupunki. Löytyy sitä euroopasta parempiakin paikkoja esim. Wien, Praha ja Berliini

Alkuperäinen kirjoittaja nb:
Britit on kamalia! mene mieluummin vaikka Berliiniin. Siinä kaupunki vailla vertaa!

Mun mielestä taas Berliini oli jotenkin "tylsä", iso kyllä, mutta jotenkin valju kuva jäi. Voi tosin olla, että kylmä ja harmaa sää jotenkin vaikutti asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja irina:
minulla ei ole briteistä mitään hyvää sanottavaa ja Lontookin oli aivan yliarvostettu kaupunki. Löytyy sitä euroopasta parempiakin paikkoja esim. Wien, Praha ja Berliini

Wien kiinnostaa minua myös, mut sinne ei ole sellaista poltetta kuin Lontooseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja nb:
Britit on kamalia!

No eivät ole. Tai sitten olen itsekin kamala, koska heidän seurassaan olen 6,5 vuotta viihtynyt vallan hyvin.

Britit on kai jotenkin jäyhiä, kuivakan huumorin ystäviä? Itse rakastan brittihuumoria jota telkkarista harvakseltaan tarjoillaan.

Britit on kai jotenkin jäyhiä, kuivakan huumorin ystäviä? Itse rakastan brittihuumoria jota telkkarista harvakseltaan tarjoillaan.

Juu, mulla on ihan brittien huumorintaju ja siksi(kin) kai viihdyn. Moni ulkomaalainen kaveri sanoo, ettei tajua näiden huumoria ja usein ei tajua jos joku vitsailee.

Lontoo on mahtava paikka :heart: ihmiset tosi ystävällisiä,näkemistä on paljon,ketä kultturi kiinnostaa..olen ollut viime vuonna kolmesti ja jos ois ylimäärästä rahaa,niin lähtisin oitis :D hintataso aika lailla sama kuin täällä..lapsen kanssa olen siellä käynyt,joten en osaa yöelämästä kertoa..joka toki olisi kiva kokea edes kerran :snotty:

Millainen ilma on syyskuun alussa? Vielä varmaan ihan kesäistä kuitenkin? Onko Lontoossa kuinka kallista? Tarkoitus on mennä lähinnä nähtävyyksiä katsomaan ja sitten ehkä ostaa jotain, mutta lähinnä ruokailut, nähtävyydet, kulkeminen (metro/bussiliput) ja niiden hintataso kiinnostaa.

Syyskuun alussa on vielä varsin kesäistä.

Onhan se kallis kaupunki, toki paljon riippuu myös punnan kurssista. Kannattaa välttää turistirysien lähellä olevia ruokapaikkoja ja hakea hyviä pieniä ravintoloita hieman syrjemmästä. TimeOut-lehdestä löytää kuluvan viikon tapahtumat kätevästi: http://www.timeout.com/london/

Nähtävyyksistä, noh, paljon riippuu mistä pitää. Museoita on joka lähtöön, hyviä taidemuseoita ovat tietenkin National Gallery ja Tate Gallery sekä Tate Modern. Myös British Museum ja Natural History Museum ovat suosikkejani. "Pakolliset" nähtävyydet ovat varmaan Big Ben ja House of Parliament, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Hyde Park, Leicester Square, Oxford Street, Piccadilly Circus, jne. Onhan niitä! :D

Mun mielestä Lontoo on yliarvostettu. Ihan ok siellä on käydä, mutta en asua haluaisi. Ja noi mun käymisetkin on yleensä jalkapallon ja keikkojen takia.

Siis täh? Ja tuossa juuri kerroit että olet siellä yli 6 vuotta asunut??

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mun mielestä Lontoo on yliarvostettu. Ihan ok siellä on käydä, mutta en asua haluaisi. Ja noi mun käymisetkin on yleensä jalkapallon ja keikkojen takia.

Siis täh? Ja tuossa juuri kerroit että olet siellä yli 6 vuotta asunut??

Aa, tajusin, et ilmeisesti siis asu Lontoossa vaan muualla Englannissa :D

Yhteistyössä